Graspop Metal Meeting 2025

It is noteworthy that the 2023 tour was announced just around 3 or 4 months prior. That obviously impacted sales.
I don't know about that in other places but in Israel the fans got crazy and bought a whole lot of tickets in the first couple of days. some of my friends worked with the local promoters and I've seen the numbers.

could be a different situation in Europe i'm not aware of.

Was die GnR show in Landgraaf ook niet op dezelfde dag als een Iron Maiden concert wat al veel eerder aangekondigd was inderdaad? Dat kan de zaken nog wel wat meer vertekenen, qua ticketverkoop. Tegelijkertijd kunnen de slechte recensies van hun laatste Graspop show de ticketverkopen ook geen goed doen. En de hoeveelste keer is het nu dat ze sinds de reünie gaan touren, waarschijnlijk zonder echt iets te veranderen aan de show? Mensen zijn er toch ook een keer op uitgekeken, niet?
Inderdaad ze zijn volgensmij sinds 2016(reünie) al bezig met dezelfde tour.. Heb de destijds gezien met Gojira en Volbeat in het voorprogramma. Je snapt natuurlijk wel dat we alleen voor het voorprogramma gingen, alleen het toetje was wat minder.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Was die GnR show in Landgraaf ook niet op dezelfde dag als een Iron Maiden concert wat al veel eerder aangekondigd was inderdaad? Dat kan de zaken nog wel wat meer vertekenen, qua ticketverkoop. Tegelijkertijd kunnen de slechte recensies van hun laatste Graspop show de ticketverkopen ook geen goed doen. En de hoeveelste keer is het nu dat ze sinds de reünie gaan touren, waarschijnlijk zonder echt iets te veranderen aan de show? Mensen zijn er toch ook een keer op uitgekeken, niet?

Denk dat GNR net als Metallica en Rammstein veel alledaags volk trekt die totaal niet bezig zijn met de hoeveelste tour, recensies of youtube beelden

I don't know about that in other places but in Israel the fans got crazy and bought a whole lot of tickets in the first couple of days. some of my friends worked with the local promoters and I've seen the numbers.

Ik weet niet hoe vaak er grote bands optreden in Israël, maar gevoelsmatig meer vergelijkbaar met een tour in Japan of Zuid Amerika? Iets dat toch minder gebeurd dan Europa en de VS?

Ze zijn hier sowieso veel vaker te zien geweest sinds de reünie, dat zal wel een verschil maken. Als ik het goed zie was het in Israël pas de 2e keer, in Nederland was het de 4e keer, plus nog 2x Graspop en 1x TW Classic in België vlak over de grens. Totaal hadden fans dus al 6 opties gehad om ze in deze vorm te zien, voor die laatste show werd aangekondigd. Op een gegeven moment is de markt verzadigd natuurlijk.

Afsluiter op zondag? 3u gnr + till start uittocht om 18u?
Een beetje zoals 2023 wat mij betreft met de rollators van Def Leppard en Motley Crue. Toch weer een traditie die in ere wordt hersteld als je Till Lindemann + Guns N' Roses zou krijgen.
Nee, van mij zouden beide bands heel ver weg mogen blijven van de heilige festivalweide in Dessel. Een referentie aan Gladiator 2 (welk ik gister heb gezien): Overal waar ik ben, daar is Axl niet. Overal waar Axl is, daar ben ik niet.

Ik denk toch dat Metallica of Rammstein dat terrein in Landgraaf makkelijk vol had gekregen, ook met die ongelukkige timing 😅
Ook zijn de shows van Metallica en Rammstein nooit echt negatief in de media geweest. Metallica verkoopt altijd snel uit, Rammstein weet meteen de hele stad het want overal explosies en vuur, en bij GnR waren de headlines vooral: 'verplaatst naar kleiner terrein vanwege tegenvallende kaartverkoop' en 'valse kraai schreeuwt op festival heide'.

Er zullen uiteraard nog mensen zijn die het toch niet boeit maar je hebt wel onder een steen geleefd als je nog hoge verwachtingen hebt van GnR. Zelfde verhaal met Scorpions. De kaartverkoop van Wacken viel niet voor niets ontzettend tegen in de eerste maanden.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal
I don't know how often big bands play in Israel, but it feels more like a tour in Japan or South America? Something that happens less than Europe and the US?
Well, we had our fair share of international artist and bands that played in Israeli in recent years.
In fact we had Brunu mars in Tel Aviv on October 6th and of course he had to cancel the second show on October 7th.

Your'e right about the frequency, it could take a decade for a big artist to come back to Israel. GNR played here in 2017 and then 2023.
And it obviously connects to what @Dr. Hannibal wrote- i'm sure you have a lot more chances to see GNR (and other artist too of course but now the subject is GNR) and it's a main reason for ticket sales difference. so you're both correct.

In my original message I wrote about what happened here in their last show and that I had no idea what to make of it for the rest of the tour:)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
De top 3 die ik nog onder de Headliners verwacht:

1. Volbeat
2. A7X met hun originele show (ze beloofde om terug te komen met een "proper HL show". maar wanneer?)
3. Powerwolf, ik heb ze al vaker gezien, maar vorige maand in Lotto Arena, geweldig! ook qua show zeer zeker HL-waardig!!

Ik vergeet ook telkens dat we nog 4 HL's mogen verwachten ipv nog 3... 😅 of meer, als ze er 3 HL's plaatsen op een dag.
Ik denk dat dat vooral komt omdat we merendeels het trio Volbeat, Powerwolf en WT benoemen, haha.

Top 3 undercard:

1. Bullet (Nooit gezien, maar GEWELDIG!!)
2. AgnusMcSix (komop, laser shooting Dinosaur?! Ik hoop veel T-rex pakken te zien dan!)
3. Visions of Atlantis (2x live gezien in Bree in 2022, sterke performance met aanstekelijke nummers!)

Vandaag Powerwolf voor donderdag? HMM? 🐺🔥 HOO-HA!

De top 3 die ik nog onder de Headliners verwacht:

1. Volbeat
2. A7X met hun originele show (ze beloofde om terug te komen met een "proper HL show". maar wanneer?)
3. Powerwolf, ik heb ze al vaker gezien, maar vorige maand in Lotto Arena, geweldig! ook qua show zeer zeker HL-waardig!!

Ik vergeet ook telkens dat we nog 4 HL's mogen verwachten ipv nog 3... 😅 of meer, als ze er 3 HL's plaatsen op een dag.
Ik denk dat dat vooral komt omdat we merendeels het trio Volbeat, Powerwolf en WT benoemen, haha.

Top 3 undercard:

1. Bullet (Nooit gezien, maar GEWELDIG!!)
2. AgnusMcSix (komop, laser shooting Dinosaur?! Ik hoop veel T-rex pakken te zien dan!)
3. Visions of Atlantis (2x live gezien in Bree in 2022, sterke performance met aanstekelijke nummers!)

Vandaag Powerwolf voor donderdag? HMM? 🐺🔥 HOO-HA!
Victorius mag ook komen met hun Dino-Dragon toestanden.

• Winning
Waarderingen: Kneuzer
De GNR geruchten worden steeds hardnekkiger. Ik ben dan wel long time fan van de band, maar trop is teveel en teveel is trop. Voor mij liever geen GNR niet meer op Graspop (of toch zeker niet meer met een niet andere show/geen nieuw album)

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Dwarf
De GNR geruchten worden steeds hardnekkiger. Ik ben dan wel long time fan van de band, maar trop is teveel en teveel is trop. Voor mij liever geen GNR niet meer op Graspop (of toch zeker niet meer met een niet andere show/geen nieuw album)
Chinese Democracy anniversary tour in 2028? ;)

• Haha
Waarderingen: Dwarf
Die "not in this life-time" begint redelijk ironisch te worden :)
Waar ik wel ja tegen zou zeggen is een speciale show rond Slash en Myles Kennedy. Met nog wat extra gasten zoals Dave Grohl en dergelijke. Wat Gun klassiekers, wat nummers van zijn eerste solo platen, hier en daar wat Revolver, een covertje van Motörhead en Foo Fighters, ... . Dat zou ik wel ja tegen zeggen. Maar helaas, not gonna happen :(

Chinese Democracy anniversary tour in 2028? ;)
Dat ze eerst een album maken over de Chileense democratie (hatsjoem Chili is een residentiële republiek maar goed anders klopt de mop niet en het is nu dat China een democratisch land is) en daar mee op tour gaan in 2032

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread