Graspop Metal Meeting 2025

Hier wordt gevraagd naar undercard namen en ik zie mensen met allemaal leuke lijstjes komen.

Dan moet ik helaas bij mezelf opmerken dat ik de laatste tijd toch echt van de losse liedjes ben geworden en maar weinig bands écht goed ken. Mijn playlists staan vol met max 2-3 liedjes van eenzelfde band. Herkent iemand dit?

Misschien moet ik toch maar eens wat dieper in bands gaan duiken om een eigen undercard wensenlijstje te kunnen maken!

Kan ik gelijk het woordje van de week hier in de praktijk brengen: integraal naar een album luisteren 🤓
Je moet ergens beginnen en dan ontdekken of de band meer dan 2 fatsoenlijke nummers heeft.

Is dat zo, dan super heb je weer meer luisteren en potentieel te bezoeken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Donderdag verkoopt ook uit wat betreft dagtickets
Toch oppassen hoor. Er zijn behoorlijk wat die-hard Iron Maiden forumleden die Graspop hoog op hun verlanglijst hebben staan. En Iron Maiden is nu eenmaal een band die nog steeds hoge toppen scheert. Wetende dat men terugkeert naar de eerste albums, zou best eens voor een piek verkoop kunnen zorgen.

Ik heb zelf al ticket voor Hellfest, maar ik kan deze nog altijd verkopen, afzakken naar Dessel. Voor Iron Maiden alleen ga ik het zeker niet doen, want ik ga al naar Parijs. Maar wie weet kan Graspop Hellfest deze keer overtreffen. Ik verwacht op Hellfest trouwens een paar namen die we op Graspop zelden of nooit zullen zien (Green Day en Muse om er twee te noemen).

Los van de hoge marquee namen zoals Opeth en Dream Theater die er gewoon gaan staan, ja toch?! 🤘
mijn top 3 genrelijstje om hen nog extra keuze te kunnen geven:

1) Belore / Saor / Moonsorrow
2) Pain of Salvation / Riverside / Weather Systems
3) Blighted Eye / Ulcerate / Be'lakor / Counting Hours / Wintersun
Ik stel voor dat jij voortaan de programmering doet. Wat een lijst is dit.

Het is echt oneerlijk, Graspop wil geld uitgeven om een artiest als Till binnen te halen... Maar aan de andere kant om NIGHT RANGER mee te nemen, NEE! Schandalig! 🤣

Weer voorzichtig, gevoelig onderwerp voor sommigen 😉

Er zullen wel praktische redenen zijn waarom sommigen er geen zin meer in hebben en het is beter dan niets, maar ik prefereer toch Anathema boven Bijnathema.
Maar die Anathema keuze is er helemaal niet. Dus is het Weather Systems of helemaal niets, dus alles beter dan niets zoals je zelf zegt.

Ik stel voor dat jij voortaan de programmering doet. Wat een lijst is dit.
😘 En dan wou ik speciaal voor jou eigenlijk nog Old man's child toevoegen.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Mark's Kal
People are asking for undercard names here and I see people coming up with all sorts of cool lists.

Then I have to unfortunately notice that I have recently become a fan of individual songs and only know a few bands really well. My playlists are filled with max 2-3 songs from the same band. Does anyone recognize this?

Maybe I should start digging a little deeper into bands to create my own undercard wishlist!

Can I immediately put the word of the week into practice here: listening to an album in its entirety?🤓
The main reason I wait impatiently for Graspop to release most of the undercard bands is to dig deeper on artist I'm less familiar with.
Had so much fun doing it for the last edition + I never had to think too much about what to listen to in the gym :)

Sabaton heeft op wacken al eens op beide mainstages tegelijk gespeeld

Kan je nagaan hoe veel ruimte je hebt voor een orkest of een koor, als je een band beide mainstages tegelijk laat gebruiken

• Wow
Waarderingen: Paddy
Denk dat veel mensen toen nieuwsgierig waren, maar betwijfel dat veel mensen die er toen bij waren het nog eens opnieuw willen zien

Graspop is natuurlijk wel een veelvoud van de Lotto Arena. En weet niet of degenen die hem zagen in de Lotto Arena degenen gaan zijn die nu weer achter hun laptop gaan zitten om zeker een ticket te hebben, hoorde daar toch meer teleurstelling dan enthousiasme.
Ik was er bij in de Lotto Arena en ik hoef het niet meer opnieuw te zien/horen niet in een zaal en ook niet op een festival. Eén van de slechtste concerten waar ik ooit bij geweest ben en dat ging van de voorprogramma's tot Lindemann zelf die gewoon muzikaal ondermaats was, wat half choquerende videos en wat stinkende vis konden dat niet compenseren.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Piebe71
Wat tourt er nu...

Greenday en Linkin park (2 grote namen die sowieso altijd op Werchter zullen staan.)

Aerosmith heeft zijn Farewellshow gecanceld.

BMTH, Scorpions, Judas Priest Electric Callboy stonden er vorig jaar al. Dan gaat men weer klagen over herhaling.

Within Temptation staat al op Dynamo...het lijkt mij stug dat die geen eisen hebben gesteld rondon exclusiviteit in een straal van x km.

Sabaton is exclusief op Swedenrock.

Marilyn Manson, maar alleen in begin van het jaar.

PWD heeft een zaaltour na de zomer. Dat zou op zijn minst vreemd zijn als ze ineens in de zomerfestival komen.
Ayreon same thing in 013 voor 15.000 man.

Machine Head stond er al 2 jaar en staat nu op alcatraz.

Gojira staat al op Alcatraz en Dynamo. Dus zeker geen Graspop.

Floor Jansen heeft een Theatertour, After Forever 2.0 is eenmalig en zonder haar in 013. Nightwish heeft gezegd niet te touren.

Gepromoveerde nu metal namen?
Korn (Staat reeds op de.north) Disturbed, Limp Bizkit, Deftones

De overige mèh-we-hebben-niks-dus-maken-we-ze-headliner-namen:
King Diamond, The Prodigy, Dream Theater, Rise Against, Iggy Pop, In Flames, Powerwolf, Sex Pistols & Frank Carter, Sleep Token, Falling in Reverse, Kreator, Emperor, BFMV en Turnstile
Waarvan alleen In Flames, King Diamond en Emperor ooit eerder afsloten. En die zijn niet super populair op dit forum als headliners.
Overigens staan In Flames, Kreator, BFMV, Turnstile en Emperor al op omringende festivals, dus weinig kans.

Op Greenfield, Rock Am Ring, Dynamo hebben headliners geblurd. Dus waarschijnlijk moet een band nog hun tour bekend maken.
Dat kan Volbeat zijn...maar waarom zo geheimzinnig daarover?
Dan toch een speciale deal met bijv Ghost die eerst zijn tickets wilt verkopen van zijn arena tour? Of een band die altijd wat rare trekjes heeft bij zijn booking als headliner? Kugh Mano Kugh War?
Of is het een naam die al eerder is geopperd?
"Slash says 2025 is “all about Guns N’ Roses”, teases potential tour next summer"
Of toch nog een verrassing?
The story continues.. .

Laatst bewerkt:
Wat tourt er nu...

Greenday en Linkin park (2 grote namen die sowieso altijd op Werchter zullen staan.)

Aerosmith heeft zijn Farewellshow gecanceld.

BMTH, Scorpions, Judas Priest Electric Callboy stonden er vorig jaar al. Dan gaat men weer klagen over herhaling.

Within Temptation staat al op Dynamo...het lijkt mij stug dat die geen eisen hebben gesteld rondon exclusiviteit in een straal van x km.

Sabaton is exclusief op Swedenrock.

Marilyn Manson, maar alleen in begin van het jaar.

PWD heeft een zaaltour na de zomer. Dat zou op zijn minst vreemd zijn als ze ineens in de zomerfestival komen.
Ayreon same thing in 013 voor 15.000 man.

Machine Head stond er al 2 jaar en staat nu op alcatraz.

Gojira staat al op Alcatraz en Dynamo. Dus zeker geen Graspop.

Floor Jansen heeft een Theatertour, After Forever 2.0 is eenmalig en zonder haar in 013. Nightwish heeft gezegd niet te touren.

Gepromoveerde nu metal namen?
Korn (Staat reeds op de.north) Disturbed, Limp Bizkit, Deftones

De overige mèh-we-hebben-niks-dus-maken-we-ze-headliner-namen:
King Diamond, The Prodigy, Dream Theater, Rise Against, Iggy Pop, In Flames, Powerwolf, Sex Pistols & Frank Carter, Sleep Token, Falling in Reverse, Kreator, Emperor, BFMV en Turnstile
Waarvan alleen In Flames, King Diamond en Emperor ooit eerder afsloten. En die zijn niet super populair op dit forum als headliners.
Overigens staan In Flames, Kreator, BFMV, Turnstile en Emperor al op omringende festivals, dus weinig kans.

Op Greenfield, Rock Am Ring, Dynamo hebben headliners geblurd. Dus waarschijnlijk moet een band nog hun tour bekend maken.
Dat kan Volbeat zijn...maar waarom zo geheimzinnig daarover?
Dan toch een speciale deal met bijv Ghost die eerst zijn tickets wilt verkopen van zijn arena tour? Of een band die altijd wat rare trekjes heeft bij zijn booking als headliner? Kugh Mano Kugh War?
Of is het een naam die nog niet is geopperd? The story continues.. .

Denk dat we Volbeat en Within Temptation gewoon kunnen opschrijven en dan heb je nog maar twee namen nodig. Ik zet mijn geld in op Powerwolf en Falling in Reverse. Al mag een Disturbed ook in plaats van een van twee, zolang Powerwolf maar op het affiche staat.

Geen Powerwolf is een grote kans op voor het eerst naar Into The Grave voor mij.

Users who are viewing this thread