Wat een onzin. Een settlement / gebrek aan bewijs betekent helemaal niet dat iemand onschuldig is, alleen dat er op dit moment niks te bewijzen valt. Zedenzaken van jaren geleden zijn nu eenmaal ontzettend moeilijk te bewijzen, het is vaak gewoon het woord van het slachtoffer tegen dat van de dader.
Als de dader er dus mee weg komt wegens gebrek aan bewijs hebben mensen nogsteeds het volle recht om de kant van het slachtoffer te kiezen en te geloven wat zij vertellen.
Het is volledig te begrijpen dat mensen balen als iemand die ze zien als verkrachter op hun favoriete festival geboekt wordt, heeft niks met zieltjes winnen te maken.
Persoonlijk vind ik het verhaal van Till lastig, ik denk wel dat hij zich misdragen heeft, dat geeft zelfs de drummer toe, of het echt verkrachting is geweest, is moeilijk te zeggen.
Bij iemand als Marilyn Manson is het overduidelijk, zoveel verhalen van zover verschillende mensen, ik zou het echt wel een schande vinden als hij ooit nog op Graspop geboekt wordt.
Ik snap dat we niet oneindig in deze discussie moeten blijven vallen, maar respecteer het feit dat mensen problemen hebben met dit soort controversiële figuren.
Ps heb je het nu over Joost Klein? Volgens mij is een klein akkefietje met een journalist niet te vergelijken met meerdere vrouwen die iemand van verkrachting/aanranding beschuldigen, beetje appels en peren.