Graspop Metal Meeting 2025

Aangezien er vorig jaar ook erg veel debutanten stonden, dan zie ik in 2025 graag deze bands die er ook nog nooit opdoken: Svalbard, Blood Incantation, Mudvayne, Chat Pile, Rolo Tomassi, The Plot In You, Anaal Nathrakh, Agalloch, Currents, Mushroomhead, Julie Christmas, Silent Planet, Cattle Decapitation, Crimson Glory en Invent, Animate

Aangezien er vorig jaar ook erg veel debutanten stonden, dan zie ik in 2025 graag deze bands die er ook nog nooit opdoken: Svalbard, Blood Incantation, Mudvayne, Chat Pile, Rolo Tomassi, The Plot In You, Anaal Nathrakh, Agalloch, Currents, Mushroomhead, Julie Christmas, Silent Planet, Cattle Decapitation, Crimson Glory en Invent, Animate
Agalloch staat als European exclusive op Fortress festival helaas. Wel een fijn lijstje!

Sabaton stond de laatste keren ook in het Sportpaleis, was telkens wel niet uitverkocht
Het Sportpaleis is ook wel groter dan de Ziggo. Ziggo verkoopt Sabaton wel uit. Je moet ook kijken of er 1 of 2 optredens zijn in de Benelux. In Nederland zie je veel Belgen en andersom ook.
Als Brabander maakt de afstand niet zoveel uit tussen de Nederlandse of Belgische zalen. En het volk in België ervaar ik meestal als wat gemoedelijker.
Als ik de zalen in Nederland bekijk, ja en ja. FFDP is een AFAS band die nog weleens Ziggo heeft gestaan, Judas Priest is een 013 band die nog weleens AFAS heeft gestaan. Scorpions is een Ziggo band, Machine Head een AFAS band. In België zullen de verhoudingen wel ongeveer gelijk liggen? Maar wat moeilijker om op eigen zaalshow capaciteit te vergelijken omdat ze meestal op festivals spelen.

(Voor wie de capaciteiten van de zalen niet scherp heeft: Ziggo = 17.000, AFAS = 6.000, 013 = 3.000)
Machine Head is ook meer een 013 band hoor. Merendeel niet uitverkocht.
Machine head stond met Co-headline Amon Amarth in de Afas. Dat is eerder vergelijkbaar met In Flames en Arch Enemy in Mainstage 's-Hertogenbosch.
Ook allebei meer 013 bands.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Dr. Hannibal
Alsof de main alleen telt. Er zijn nog 100+ andere bands
Het gaat nu niet om die ene man/band hoor. Feit is, dat veel oudere Graspop bezoekers afzakken voor de headliners (en soms laat naar de weide komen). De reden is eenvoudig (ik spreek een beetje voor mezelf),(ik) men volgt de Metal scene niet meer zo op. Het is pas als een band wat mainstream wordt, de oudere garde interesse begint te tonen. De jongere garde gaat graag op zoek naar de nieuwe namen, en laat zich verrassen door de soms goede bands. Ik sprak vorige week nog met een hoge pief uit de muziek business, en hij gaf heel eerlijk toe dat er teveel muziek wordt gemaakt. Je moet dus al boven de rest uitsteken om in de kijker te lopen. En voor de muziekbusiness is het eveneens lastig, want als ze een band missen, of verkeerd beoordelen, zijn de grote bazen en vooral de aandeelhouders niet tevreden.

En, vergeet niet, dat vele ouderen luisteren liever naar de klassieke HardRock/Metal. Trash zal ook nog wel gaan, maar de meer Core gerichte bands gaan ze iets minder opvolgen.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
En dan het nieuwe album integraal. Daarna nog drie kwartier een best of setlist.
Mikael Åkerfeldt heeft laatst in een interview met Aardschok gezegd dat dit album zich er niet voor leent om integraal live gespeeld te worden. Volgens mij zei hij dat dat lastig is omdat het enigszins ‘overgeproduceerd’ zou zijn. Wel jammer, het is een erg goed album.

• Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
ik denk dat we dagelijks tot dinsdag een headliner mogen verwachten en dan woensdag een batch namen .
om zo donderdag de voorverkoop te starten

Toch een goeie evolutie hoe men heden kijkt in de maatschappij naar seksuele intimidatie & agressie maar om daarvoor bands/muzikanten als Till Lindemann te boycotten vind ik erover. In de jaren 70 was dit schering en inslag, muzikanten hadden er seks (al of niet met toestemming) met groupies van 14/15 jaar wat wettelijk verkrachting is. Dan moet je eigenlijk ook al bands als Led Zeppelin, Kiss, Rolling Stones, zelfs de Beatles boycotten. Al eens de biografie van Mötley Crüe gelezen?
Kijk hier ben ik het helemaal.mee eens.
Die selectieve verontwaardeging en bijkomende hypocrietie als het om boycotten van artiesten gaat vind ik echt zo bijzonder om te lezen.
Een ieder mag daar zijn eigen keuzes in maken, maar ga het niet aan anderen opleggen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
ik denk dat we dagelijks tot dinsdag een headliner mogen verwachten en dan woensdag een batch namen .
om zo donderdag de voorverkoop te starten

Zou wel een leuke verrassing zijn vanmiddag, maar ik verwacht dezelfde reeks aankondigingen vanaf de maandag. Er is nog nooit een weekend-aankondiging geweest, en kan me dat ook niet bij een ander festival bedenken waar dat wel is gebeurd?

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Ik denk trouwens wel dat als zaterdag de gewone vvk opengaat dadelijk de dagtickets voor zondag de deur uit zullen zijn. De andere dagen is denk ik tijd genoeg.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread