Graspop Metal Meeting 2025

Wat ik fijn vind aan maiden op donderdag is toch het gelijk wat internationale publiek.Veel Duitsers etc.
Geef toch een wat anders sfeer als een tool of gojira. Hopelijk lekker veel duister en trash op de andere dagen.

Daarna is er ook nog genoeg kans voor een Muse aankondiging in België hoor
In theorie wel, maar dat zou marketinggewijs weinig steek houden. Indien er deze week geen nieuws is over een Belgische datum, zitten de grote fans dit weekend klaar voor een Pinkpop-ticket.

We hebben al gezegd dat Muse fans naar Graspop lokken geen evidentie is, want het zijn lang niet allemaal liefhebbers van metal. Dus kandidaat kopers een vrijgeleide geven richting andere festivals is jezelf extra in de voet schieten.

Voor de 11e keer headliner zijn in 28 jaar (-2 COVIDjaren) is het niet raar dat er een wat teleurstellende sfeer hangt. Het is ook al jaren duidelijk dat Maiden om het jaar even langskomt. Altijd leuk hoor, maar drop gewoon meer in plaats van 1 naam die iedereen toch al wist.

Voor de 11e keer headliner zijn in 28 jaar (-2 COVIDjaren) is het niet raar dat er een wat teleurstellende sfeer hangt. Het is ook al jaren duidelijk dat Maiden om het jaar even langskomt. Altijd leuk hoor, maar drop gewoon meer in plaats van 1 naam die iedereen toch al wist.

11x in 28 edities, als covid er niet was geweest, zaten we nu al aan de 30e editie. Glas mag ook wel eens half vol zijn, he! Volgens mij is het enige waar men uitgesproken teleurgesteld over is dat er een presale is voor mastercard houders... Voor de rest zie ik vooral veel positiviteit!

Als enthousiast meelezer in de topics over andere festivals en hun eeuwig durende discussie over of een headliner op dat festival past en/of headliner waardig is, vind ik het wel verfrissend dat Graspop gewoon weer lekker Maiden erbij pakt. Dat is een match-made-in-heaven, getuige ook dat ze buiten Graspop slechts enkele andere festivals doen. Voor hun een comfortzone en voor ons Graspoppers ook gewoon altijd een steady naam, waar jong en oud voor warm blijft lopen.

Up The Irons! 🤘

Als enthousiast meelezer in de topics over andere festivals en hun eeuwig durende discussie over of een headliner op dat festival past en/of headliner waardig is, vind ik het wel verfrissend dat Graspop gewoon weer lekker Maiden erbij pakt. Dat is een match-made-in-heaven, getuige ook dat ze buiten Graspop slechts enkele andere festivals doen. Voor hun een comfortzone en voor ons Graspoppers ook gewoon altijd een steady naam, waar jong en oud voor warm blijft lopen.

Up The Irons! 🤘

match made in hell, zou ik zeggen. Heaven Can Wait!

Nog wat namen voor de juni festivals

Mystic Festival (PL) (4 - 7 juni): Dark Tranquillity 🤘 - Tiamat - Green Lung 🤘 - Cobra The Impaler 🇧🇪 🤘
467523845_1121100506041640_3775069023770409733_n-min.jpg

Copenhell (DK) (18 - 21 jun): King Diamond 🤘- Cattle Decapitation 🤘- Carcass - Exodus - Nestor - Health 🤘 - Troll - Sun Dont Shine - Fleshwater and Bastardane

Screenshot 2024-11-19 at 16.24.01.png

Kilkim Žaibu festival (LT) (20 - 22 jun): High Parasite 🤘 - Incantation

467399753_1072424347668619_5619512907275182428_n (1).jpg

Wel blij dat Iron Maiden op de donderdag staat. Ben een soort Iron Maiden moe en ik kan/wil dus toch maar 1 dag. De donderdag is dan het lastigst.

Resteren de vrijdag en zaterdag dus als opties, sinds Pinkpop een voor mij voortreffelijke zondag heeft neergezet.
Moeden..

Iron Maiden, altijd een feestje, wel fijn om weer eens een echte klassieker als headliner te hebben, moderne bands vind ik zelf ook tof maar om mijn vrienden mee te krijgen helpt dit enorm.

Ik snap niet waarom mensen klagen, Maiden is al 2 jaar niet geweest, dat is veel voor die band. Daarnaast komen zo altijd wel weer met een frisse set, en spelen ze niet telkens hetzelfde zoals andere oude bands.

Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar de rest van de line up en hoop dat er snel meer volgt.

• Leuk
Waarderingen: Elf en Piebe71
Ik hoop op een Afraid to Shoot Strangers in de setlist van Iron Maiden. Net even opgezocht en blijkbaar nog nooit live gehoord bij de 4x dat ik Maiden heb gezien. Volg wel mooi ongeveer de lijn van Graspop met Iron Maiden eens in de 2 a 2,5 jaar (sinds dat ik naar concerten ga).

Hoe klein de kans ook is, mag ook Rime of the Ancient Mariner er eens in. Zou machtig zijn!

Verder veel van de nummers van die eerste albums al eens live gehoord, maar het hoe dan ook een mooi feest. Fijn om ze weer eens te zien na Graspop 2022 voor het laatst!

Edit: overigens is Iron Maiden met deze aankondiging de derde band die ik minimaal 5x live heb gezien, na Judas Priest (ook 5x) en KISS (6x + 1x Gene Simmons)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en won666
Fijn om te lezen dat de presale niet voor accomodatie is.
Kan iemand mij info geven over Metal Park?
Dit is hotel/bungalow op 25 minuutjes shuttle, right? En hoe lang en hoe duur was die?

Wou het net op de site checken, maar die is natuurlijk veranderd 😅

Hoop vooral dat het te doen is om daar kaarten voor te halen. De angststoornis en adhd van mijn vriendin gaan niet zo prettig meer samen met de drukke campings..

Fijn om te lezen dat de presale niet voor accomodatie is.
Kan iemand mij info geven over Metal Park?
Dit is hotel/bungalow op 25 minuutjes shuttle, right? En hoe lang en hoe duur was die?

Wou het net op de site checken, maar die is natuurlijk veranderd 😅

Hoop vooral dat het te doen is om daar kaarten voor te halen. De angststoornis en adhd van mijn vriendin gaan niet zo prettig meer samen met de drukke campings..

Eventueel pak je een hotel onder Eindhoven of iets dergelijks, dan is het half uurtje met de auto, vergelijkbaar met de 25 minuutjes shuttle.

• Leuk
Waarderingen: davidfcutreg

Users who are viewing this thread