Graspop Metal Meeting 2025

Ik denk dat Graspop wel degelijk een probleem heeft als ze niet eerder acts bekendmaken dan dat de kaartverkoop van Pinkpop start. Een aanzienlijk deel van de doelgroep smaakt de Pinkpop-zondag behoorlijk goed.

Er zullen dus wel degelijk mensen worden misgelopen als je nu nog te lang wacht.

Ik denk dat Graspop wel degelijk een probleem heeft als ze niet eerder acts bekendmaken dan dat de kaartverkoop van Pinkpop start. Een aanzienlijk deel van de doelgroep smaakt de Pinkpop-zondag behoorlijk goed.

Er zullen dus wel degelijk mensen worden misgelopen als je nu nog te lang wacht.

Daarom is vandaag toch ook gewoon de dag! :LOL:

Maar je hebt wel gelijk, die Muse + Korn combinatie zal wel aan wat mensen gaan trekken. Maarja, ticketverkoop start op zaterdag, dus je hebt als Graspop zijnde nog 4 dagen om namen aan te kondigen, waarvan er deze week naast vandaag bij die overige drie dagen vast nog wel één dag bij zal zitten dat het ook de dag is.

Ik vraag me toch wel af wat de strategie is achter de late aankondiging. Latere aankondiging = geld dat later op hun rekening staat én mensen die ondertussen eieren voor hun geld kiezen en toch eens een ander festival aandoen.

Of ze moeten gemerkt hebben met de latere aankondiging vorig jaar dat er er proportioneel meer 'big spenders' een ticket hebben gekocht?

Dat is redelijk kort geleden nog benoemd. België staat bij veel bands goed op de kaart als zijnde heel secuur in details rondom de aankondigingen, dat willen ze graag zo houden.

• Leuk
Waarderingen: scheep
En er waren er nog andere op het forum die al door andere aankondigingen op andere momenten aangeven maar max 1 dag meer te komen (budget / aantal dagen verlof / absoluut die band willen zien en niet te laat willen zijn ook al komen ze misschien naar Graspop). Het zal maar veranderen qua aankondigingen als ze eens niet uitverkopen ga ik vanuit. Nu hebben alleens sommige fans een probleem, de organisatie niet.
Voor mijn gevoel zijn er de komende tijd ook gewoon heel veel bands die losse shows EN festivals doen. Alleen zijn veel van de losse shows en een aantal grote festivals tot aan augustus al bekend.

Denk je echt dat er zo veel mensen zijn die denken "het festival dichtbij heeft nog niks, laat ik een paar landen verderop naar dat festival gaan"?
Vrijwel iedereen zal toch gewoon zitten te wachten op namen, of heeft niet eens door dat het "lang" duurt...

Vandaag is de dag, en dat blijft het totdat 16:00 geruisloos passeert... Dus vooralsnog is het gewoon nog steeds de dag!
Ik kijk elk jaar rond waar ik heen ga. Tussen een bepaald aantal festivals. Ben geen vaste klant op 1 festival. Nu ben ik heel erg geneigd om pinkpop zondag te kopen, ook doordat ik bang ben dat het uitverkoopt. Als Graspop nog geen namen heeft gedropt kies ik makkelijker voor pinkpop omdat ik daar zekerheid heb.

En laat is ook relatief, het is half november. Zo laat is dat niet, al lijkt het wel zo omdat andere festivals al aankondigingen gedaan hebben. Het is ook niet dat er veel overlap is tussen een festival als Graspop en festivals gelijk Rock Werchter of Pinkpop. Snap sowieso niet waarom mensen hier rekening houden/hielden met een band als Muse, die kans is toch sowieso bijna nihil? Niet op vlak van gatekeeping, maar omdat je ook een logisch programma in elkaar moet steken voor bezoekers. Ik zie Muse niet meteen het podium betreden na Lorna Shore en Behemoth (om er random 2 namen uit te kiezen).

Soit, wacht gewoon af. Ze zullen deze week wel met aankondigingen komen. Be patient young padiwan(s).

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Nietje en kaiser
En laat is ook relatief, het is half november. Zo laat is dat niet, al lijkt het wel zo omdat andere festivals al aankondigingen gedaan hebben. Het is ook niet dat er veel overlap is tussen een festival als Graspop en festivals gelijk Rock Werchter of Pinkpop. Snap sowieso niet waarom mensen hier rekening houden/hielden met een band als Muse, die kans is toch sowieso bijna nihil? Niet op vlak van gatekeeping, maar omdat je ook een logisch programma in elkaar moet steken voor bezoekers. Ik zie Muse niet meteen het podium betreden na Lorna Shore en Behemoth (om er random 2 namen uit te kiezen).

Soit, wacht gewoon af. Ze zullen deze week wel met aankondigingen komen. Be patient young padiwan(s).

Patience, young Graspopper!

Aan het ongeduld en de uitgebreide discussies over vage geruchten en theorieën hier beleef ik altijd erg veel leesplezier. Ondanks dat ik (volgens mijzelf dan) vrij nuchter en geduldig ben betrapte ik mezelf vanmorgen ook met mijn wijsvinger op de F5 toets… Vandaag zal toch echt de dag moeten zijn? 16:00 uur! We hebben lang genoeg gewacht op het moment….

• Leuk
Waarderingen: Valthys en Loek123
The only excusable reason for not giving signed names (IM, Slipknot) - give a full poster like HF does. Do you believe in that? Will you like it?

P.S. I think it is dead for Muse at GMM. It'll be first on HF that will be probably this year.

Users who are viewing this thread