Graspop Metal Meeting 2025

Er zijn zoveel elementen die moeten worden afgeklopt als je met een aankondiging wil komen. Het is geen vingerknip werk. Artwork, lettergrootte, volgorde poster, website… alles moet approved worden door agents. En dat was dan voor headliners, wat zogezegd eenvoudiger moet zijn.
Zie naar vorige keer. Aankondiging voor zondag stond klaar maar in allerijl afgeblazen voor een pietluttigheid.

Dan kan je beter je tijd nemen en 100% van alles en overal de go hebben. Belgische festivals hebben een goede naam omwille van hun betrouwbaarheid en hoe je met hen kan samenwerken. We zijn een klein landje. Dat is 1 van de zaken waarin ze al jaren het verschil willen maken.
Dus de eerste headliner is die van zondag. We kunnen verder gissen nu.

Ik bedoel eerder dat ik het minder logisch vind dat (bijna) ieder groot (metal)festival al met namen is komen opdagen, maar Graspop helaas achterblijft.
Dat zal zeker wel z'n redenen hebben, ik ben allesbehalve thuis in de scène (en wellicht is het logischer voor mensen die dat wél zijn), maar ik begrijp niet wat momenteel het oponthoud zou kunnen veroorzaken. Er zullen zeker wel factoren zijn, maar wanneer we bv. zeker zijn van een Iron Maiden of een Slipknot, wat weerhoudt (het management van) Graspop/de bands om het al meteen bekend te maken zodra een band van zulk formaat een tour aankondigt?
Graspop was vorig jaar ook al als laatste. Dus geen paniek.

Was vandaag ook de datum vanaf het moment dat jij het te lang vond gaan duren? Of was dat afgelopen week al?
Deze keer heb ik daar geen uitspraken over gedaan; het was iemand anders die vanaf deze week zenuwachtig zou gaan worden.

Komt ook doordat de kans klein is dat ik een heel weekend ga dit jaar in verband met andere prioriteiten. Met de alsmaar oplopende prijzen moeten er keuzes worden gemaakt. De definitieve GMM-nekslag voor Gojira betekende voor mij onmiddellijk een dagticket voor Dynamo. Nu maar hopen dat er een leuke dag is zodat ik een keertje op en neer kan gaan.

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: MarcoReusel en Koekdoos
Deze keer heb ik daar geen uitspraken over gedaan; het was iemand anders die vanaf deze week zenuwachtig zou gaan worden.

Komt ook doordat de kans klein is dat ik een heel weekend ga dit jaar in verband met andere prioriteiten. Met de alsmaar oplopende prijzen moeten er keuzes worden gemaakt. De definitieve GMM-nekslag voor Gojira betekende voor mij onmiddellijk een dagticket voor Dynamo. Nu maar hopen dat er een leuke dag is zodat ik een keertje op en neer kan gaan.

Ah oke. Wat voor headliner duo hoop je op (enigszins realistisch gehouden) voor een dagticket? eventueel met al wat undercard namen?

Denk dat ze door de ellende van vorig jaar op donderdag en vrijdag. het niet aandurven om alleen met iron maiden en powerwolf te komen.
Heb er zelf geen last van ondervonden maar kan me voorstellen dat combi /camping mensen flink in de wacht gaan. Aan de andere kant was het ook gewoon uitverkocht en metal weer hip.
Denk dat slayer en soad nog wel voor een redelijk wow gevoel kan geven bij veel mensen..verder zou ik het niet weten.

Ach met dynamo is er altijd wel wat te zien en je staat altijd op afstand van de witte tegels van graspop.
En je krijgt er op zijn minst ne Obliviscaris erbij op die dag.

Headliners voor zondag zijn al bekend
Gojira, I Prevail

Overig(zover bekend) op zondag
Ne Obliviscaris
Kataklysm
Dymytry
Kublai khan tx
Terrifier
Pothamus

Laatst bewerkt:
Op studio brussel zijn ze volop over graspop bezig.
En...
festileaks...
Niks bijzonders: Blijkbaar zijn we aan het speculeren en het gokken. Presentatrice kijkt naar het forum. Da's het enige wat ze erover zeggen. Maar dan... Laten ze de luisteraars gokken. Komen ze met (even brutus ertussendoor)
Ohja en korn, slipknot en ik denk iron maiden... Hopelijk een soad ipv serj zijn solo project zeggen ze... Hebben jullie afgekeken?

Users who are viewing this thread