Graspop Metal Meeting 2025

Rockfest Finland. 12-14 juni. Met o.a. Judas Priest, Till Lindeman , Sepultura, en als grootste naam..... MUSE
What I find interesting about this is that Rockfest is a very metal-focused festival. Looking at previous line ups, it doesn‘t look too different from Graspop stylistically. I still think Pinkpop is more likely but Muse at Graspop could be a real possibility.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Rockfest Finland. 12-14 juni. Met o.a. Judas Priest, Till Lindeman , Sepultura, en als grootste naam..... MUSE
Sepultura? Als je niet stopt met je farewell tour schiet je toch je doel voorbij :LOL:

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Sleep Token vorige keer in de Trix en nu in de Vorst dus je kunt moeilijk zeggen dat ze niet gegroeid zijn
In Nederland een uitverkochte afas, de meeste bands die dat voor elkaar krijgen zijn headliner, en anders sub.
maar goed nogmaals, ik denk toch niet dat ze er volgend jaar gaan staan

What I find interesting about this is that Rockfest is a very metal-focused festival. Looking at previous line ups, it doesn‘t look too different from Graspop stylistically. I still think Pinkpop is more likely but Muse at Graspop could be a real possibility.

Natuurlijk gaan die op Pinkpop staan, maar dan kunnen ze ook nog best op Graspop erbij. Het een sluit het ander niet uit

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
one does not rule out the other, they could easily play both Pinkpop and Graspop
wondering if Hellfest, Pinkpop and Graspop is also an option or if 3 shows in 4 days is to much for them.

• Leuk
Sleep Token vorige keer in de Trix en nu in de Vorst dus je kunt moeilijk zeggen dat ze niet gegroeid zijn
In Nederland een uitverkochte afas, de meeste bands die dat voor elkaar krijgen zijn headliner, en anders sub.
maar goed nogmaals, ik denk toch niet dat ze er volgend jaar gaan staan

Tickets voor Bullet For My Valentine en Trivium samen in de Afas zijn al lang beschikbaar en nog steeds niet uitverkocht, zegt denk ik wel genoeg over de populariteit van Sleep Token.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Steph85
Natuurlijk gaan die op Pinkpop staan, maar dan kunnen ze ook nog best op Graspop erbij. Het een sluit het ander niet uit

one does not rule out the other, they could easily play both Pinkpop and Graspop
wondering if Hellfest, Pinkpop and Graspop is also an option or if 3 shows in 4 days is to much for them.

I‘m a little out of the loop when it comes to Pinkpop line ups - how often do Graspop and Pinkpop share a big band or even a headliner? I was under the impression that this would be a very rare scenario.

Tickets voor Bullet For My Valentine en Trivium samen in de Afas zijn al lang beschikbaar en nog steeds niet uitverkocht, zegt denk ik wel genoeg over de populariteit van Sleep Token.
Ligt ook te dicht tegen Graspop.. Trivium is niet echt men ding maar had BFMV en Orbit Culture wel willen zien.
Verwacht ze in Dessel en dus waarom er dan extra geld aan geven 2 maanden ervoor.

I‘m a little out of the loop when it comes to Pinkpop line ups - how often do Graspop and Pinkpop share a big band or even a headliner? I was under the impression that this would be a very rare scenario.
This is a rare scenario. Due to the timing (Pinkpop somewhat early) but most of all because of the type of music.

Slipknot is possible for Pinkpop; but they rarely book such heavy names, especially when it comes to headliners.
Volbeat and Disturbed are the type of groups that are possible for both.

• Leuk
it's close in distance but since it is not the same country it does not affect exclusivity contracts
they don't share headliners often, but that is mostly because pinkpop doesnt book many metal bands and if they do they are lower on the line up
so it is mostly because they have a different target audience, not because of contract reasons

• Leuk
Sorry, maar ik snap de positiviteit over Muse echt niet.
Die hebben voor mij niets te zoeken op GMM. Over de band zelf zouden we misschien nog kunnen discussie kunnen hebben of ze hard en stevig genoeg zijn, dat waarschijnlijk wel. Maar de gemiddelde Muse fan heeft in mijn ogen vrij weinig met de gemiddelde metal fan gemeen. Als Muse er dus wel zou staan, is het risico behoorlijk aanwezig dat er die dag nog wat 'verveelde' mensen aan de main zullen logeren in afwachting van Muse, die voor de rest van het programma nauwelijks interesse hebben, of erger nog, een afkeer van hebben wegens 'te'.
Dus an sich heb ik niet zo'n probleem met Muse zelf, maar eerder met het publiek dat ik voor mij zie als ik aan Muse denk.

Maar de gemiddelde Muse fan heeft in mijn ogen vrij weinig met de gemiddelde metal fan gemeen.
Honestly, I didn’t think the average Graspop fan and the average metal fan have too much in common. Graspop feels like a festival for concertsgoers and music fans who just happen to enjoy metal whereas some other metal festivals I’ve visited seem to attract more of a stereotypical metal crowd.

In comparison, the Graspop crowd feel way more civilised than for example the Wacken crowd.

Honestly, I didn’t think the average Graspop fan and the average metal fan have too much in common. Graspop feels like a festival for concertsgoers and music fans who just happen to enjoy metal whereas some other metal festivals I’ve visited seem to attract more of a stereotypical metal crowd.

In comparison, the Graspop crowd feel way more civilised than for example the Wacken crowd.
Dat heeft meer met de Kempen te maken :cool:

• Winning
Waarderingen: Robbr
Sorry, maar ik snap de positiviteit over Muse echt niet.
Die hebben voor mij niets te zoeken op GMM. Over de band zelf zouden we misschien nog kunnen discussie kunnen hebben of ze hard en stevig genoeg zijn, dat waarschijnlijk wel. Maar de gemiddelde Muse fan heeft in mijn ogen vrij weinig met de gemiddelde metal fan gemeen. Als Muse er dus wel zou staan, is het risico behoorlijk aanwezig dat er die dag nog wat 'verveelde' mensen aan de main zullen logeren in afwachting van Muse, die voor de rest van het programma nauwelijks interesse hebben, of erger nog, een afkeer van hebben wegens 'te'.
Dus an sich heb ik niet zo'n probleem met Muse zelf, maar eerder met het publiek dat ik voor mij zie als ik aan Muse denk.
Ik beschouw mezelf even als gemiddeld.
Ik zou op dit moment voor Graspop kiezen als Werchter teleurstelt in steviger namen (voor Werchter begrippen) Waarom verder Werchter dan?; ik geniet ook van een London Grammar, Snow Patrol, White Lies, enz. het hoeft van mij niet áltijd hard te zijn.
Ik ken veel mensen die naar Graspop gaan en ik schuur er dus ook tegenaan. Ik kan niet het onderscheid tussen 30 metal-genres benoemen, maar ik heb het gigantisch naar mijn zin bij metal-bands/hardrock. Zet me bij de Zwarte Cross in de Roadhouse met Texoprint en ik hang ook aan de spanten, met een kleine club helemaal losgaan. Heerlijk.

Ik hou van MUSE, ze zouden een mooie brug maken tussen trouwe Graspop-fans, en MUSE fans zoals ik die graag de uitstap eens maken. Kom ik je feestje verpesten? Lijkt me sterk....

En mensen die vooraan kamperen? Dat is bij alle genres van alle tijden.

Als wij net als Wacken ook jaarlijks een moddereditie hebben, in plaats van eens in de 8 jaar, dan zijn wij ook niet meer civilised, dus dat begrijp ik wel!

Als wij net als Wacken ook jaarlijks een moddereditie hebben, in plaats van eens in de 8 jaar, dan zijn wij ook niet meer civilised, dus dat begrijp ik wel!
Okay, the mud factor might play a role here :D However, I’ve noticed that a lot of Wacken fans seem to spend the most time on the campground getting drunk and don’t watch too many bands. With Graspop, the focus is on enjoying music together.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Piebe71

Users who are viewing this thread