Graspop Metal Meeting 2025

Of bands als Guns N’ Roses, Lynyrd Skynyrd, Deep Purple, Def Leppard, Scorpions etc. nou meer metal zijn dan Muse trek ik zeer in twijfel.
Wel een vreemde redenering.
Dat zijn allemaal hardrockbands die veel invloed hebben gehad op het metalgenre.
Muse is een rockband, dus zet ik eerder in het rijtje U2, White Stripes en Imagine Dragons.

Gewoon een kwestie van vergeten de einddatum aan te passen :LOL:
HHHHOOOOO KOEKDOOS :cautious:
Ik was gisteren begonnen met een relaas daarover en had besloten het toch niet te posten. En nu stond mijn eerste gezever nog mee in die post, had dat niet gezien, zag dat pas nadat ik over pop gepost had en had het rap verwijderd maar niet rap genoeg :cautious:

• Haha
Waarderingen: Jamel en Koekdoos
Wel een vreemde redenering.
Dat zijn allemaal hardrockbands die veel invloed hebben gehad op het metalgenre.
Muse is een rockband, dus zet ik eerder in het rijtje U2, White Stripes en Imagine Dragons.
Imagine Dragons in dit rijtje plaatsen? Heerlijk. Ik zie dan overigens weer geen verschil tussen Electric Callboy en Imagine Dragons dus wat dat betreft kan ik nog wel een beetje meegaan met jouw redenering 🤣

Wanneer is iets te platte pop voor Werchter? In mijn mening boekt Rock Werchter nog steeds (naast metal, punk, dj's, folk, blues, jazz, ...) echt wel de meest poppy acts die er zijn. Bv Paramore is een popband maar een die af en toe nog wat rock invloeden heeft. Zou perfect staan ook op Rock Werchter. Maar is wel nog iets stevigere pop dan bv Katy Perry. Ook pop muziek maar wel zachter (en platter dus) dan Paramore. Ergens vind ik het ook moeilijk om een lijn te trekken soms tussen bv pop en folk, want wat is bv Amy Mcdonald?
folkpop?
wiki zegt:

Muse heeft met hun artrock en de falsetto van Bellamy ook heel veel latere metalbands beïnvloed.
Doet met direct terugdenken aan Showbizz waar ze Werchter in 2023 mee hebben afgesloten (door het technisch mankement tijdens Knights of Cydonia). Onverwachts en vooral fantastisch moment toen. Krijg opnieuw kippevel als ik aan terugdenk.
Showbizz - RW23

Users who are viewing this thread