Graspop Metal Meeting 2025

Jammer, gasten leveren heel deftige shows.

Dan is de hoop headliners nie al te groot meer, zeker niet voor 4 dagen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Als Sabaton dit jaar exclusief in Sweden staat, noteer ze dan alvast met pen voor 2026.

Sabaton zal wel gewoon een Europese zaaltour doen neem ik aan ergens in het voorjaar of in het najaar met het nieuwe album, en dan in 2026 alle festivals afgaan

Goedemorgen.
Ik zie net dat Powerwolf op RockAmRing en RockImPark staat en vrij laag. Zou dit geen invloed hebben op de "geloofwaardigheid" van Powerwolf als headliner?
Yes. RAR en RIP zijn andere festivals met meer genres in de mix. Maar nu staat Powerwolf wel vrij laag.
Ik zie het nu minder snel gebeuren dat PW afsluit.

Goedemorgen.
Ik zie net dat Powerwolf op RockAmRing en RockImPark staat en vrij laag. Zou dit geen invloed hebben op de "geloofwaardigheid" van Powerwolf als headliner?
Yes. RAR en RIP zijn andere festivals met meer genres in de mix. Maar nu staat Powerwolf wel vrij laag.
Ik zie het nu minder snel gebeuren dat PW afsluit.

De namen onder de logo’s staan alfabetisch in ieder geval, dus dat kan wel een wat vertekend beeld geven.

Zie het nog steeds wel gebeuren op Graspop, daar heb je sowieso al 8 headliners nodig. Zeker nu we weten dat Sabaton er niet staat en kan me ook niet voorstellen dat zowel Judas Priest als Scorpions op herhaling zal komen…

Of ze komen nog met wat verrassende namen?

De namen onder de logo’s staan alfabetisch in ieder geval, dus dat kan wel een wat vertekend beeld geven.

Zie het nog steeds wel gebeuren op Graspop, daar heb je sowieso al 8 headliners nodig. Zeker nu we weten dat Sabaton er niet staat en kan me ook niet voorstellen dat zowel Judas Priest als Scorpions op herhaling zal komen…

Of ze komen nog met wat verrassende namen?
Eens hiermee. Powerwolf zou daar zomaar eens als een van de laatste twee acts op het tweede podium kunnen staan. En daar staan altijd echt grote namen. Heb op die posities oa Nine Inch Nails, Slayer, Marylin Manson, Sabaton en Heaven Shall Burn gezien. Daarom is het geen logische conclusie dat ze afvallen als headliner.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Speelt Powerwolf inmiddels volledig live? Als ik het me goed herinner kickte ik in het verleden altijd al heel snel af op instrumenten die van de tape afkwamen.

Als ze volledig live spelen, zouden ze wel een keer de North headliner mogen zijn.

Eens hiermee. Powerwolf zou daar zomaar eens als een van de laatste twee acts op het tweede podium kunnen staan. En daar staan altijd echt grote namen. Heb op die posities oa Nine Inch Nails, Slayer, Marylin Manson, Sabaton en Heaven Shall Burn gezien. Daarom is het geen logische conclusie dat ze afvallen als headliner.
Inderdaad, er zijn genoeg voorbeelden van bands die op Graspop headlinen en daar vrij laag staan. vorig jaar stond Gojira om 19 uur te spelen op de second stage daar en dit jaar Machine head rond 8 uur. In 2022 was Deftones één na laatste op de second stage, en op Graspop ook north headliner.

Er zijn ook weer bands die daar vrij hoog staan maar bij ons niet zo populair zijn, zoals Biffy Clyro daar nu hoog op de line up staat, en verder natuurlijk ook een hoop Duitse artiesten zoals K.I.Z. dit keer.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Speelt Powerwolf inmiddels volledig live? Als ik het me goed herinner kickte ik in het verleden altijd al heel snel af op instrumenten die van de tape afkwamen.

Als ze volledig live spelen, zouden ze wel een keer de North headliner mogen zijn.
Hun show in de AFAS was met instrumenten op tape. En tenzij ze een hele groep aan muzikanten meenemen of extra armen kweken om 3 instrumenten tegelijk te spelen verwacht ik dat dat zo blijft.

De instrumenten die ze vasthadden speelden ze zelf, voor zover ik kon horen

Excuses me ???

I think the Scorpions really rocked the place last year at GMM they where in my opinion better then Motley the year before
The show was great and the singing well it was not superb but not bad either i enjoyed it
Scorpions en Priest zijn goede headliners, maar ik zie ze niet op herhaling komen als dat niet nodig is.
Iron Maiden, Slipknot, Volbeat, Within Temptation, Dream Theater, Korn, In Flames, King Diamond, Powerwolf, Emperor, Disturbed, Electric Callboy.
Misschien een Ayreon (jubileum) of een andere verassing uit de hoge hoed.
Misschien komt er nog een touraankondiging aan. Genoeg bands met nieuw materiaal. Linkin Park (staat dan op RW) ,Def Leppard, Ghost, M Crue,Marilyn Manson, Breaking Benjamin, Pantera, Deep Purple, Airbourne

Ook komen Helloween (Pupkins United) met een nieuw album in 2025. Het is misschien wat gewaagd, maar van mij mogen ze met een goede show een North wel afsluiten. Dit zal helaas net zo realistisch zijn als Manowar als headliner.
Maar eerder op de Main dan maar?

Ik zou Ayreon gauw uit je hoofd zetten, helaas. Die staan al 5x in 3 dagen in de 013 en de ervaring leert dat het daarbij blijft voor het gehele jaar. Ook de kansen op Emperor en Electric Callboy lijken me klein, gezien de passage dit jaar.
De overige acts die je noemt vind ik wel zeer geloofwaardig.

Op dit moment zie ik de volgende set aan headliners voor me:
South:
Slipknot - Iron Maiden - Volbeat - Gojira

North:
Powerwolf - Disturbed - Korn - Within Temptation

Alleen Gojira en Disturbed zouden me van dit rijtje over de streep trekken overigens. Met een beetje mazzel delen zij de headlinepositie op North en South op een dag, zodat ik lekker voor deze dag kan gaan. Maar Gojira kan net zo goed op de Lokerse terechtkomen al zou ik dat niet begrijpen. Ze hebben nu momentum dus ze verdienen de absolute headliner spot van het grootste metalfestival van de Benelux.

Met een hoge waarschijnlijkheid dat
BFMV, Nothing More, Skillet, Orbit Culture komen en opnieuw wat hoop voor Breaking Benjamin.

Volbeat ook hoopvol voor.

Gaat een goed jaar worden voor iemand al mezelf die constant hetzelfde blijft luisteren.

Users who are viewing this thread