Graspop Metal Meeting 2024

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
FB_IMG_1717488280994.jpg


Even van Facebook geplukt, opletten met inferno tickets via ticketsswap etc. Blijkbaar krijg je deze mail toegestuurd en is het niet mogelijk dit te verkopen of te kopen.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
Daar is hij dan, het overzicht van mijn clashfinder. Ik kan geen fysieke aantallen zien. En opgemerkt dient te worden dat ik pas zojuist de laatste wijzigingen heb doorgevoerd met in het bijzonder dus de plek voor Stake ipv Heart. Stake komt hierdoor nog niet voor in mijn overzicht.
Mijn dagschema is overigens wel gewijzigd. Ik zie Stake veel liever dan Bury Tomorrow dus dat wordt Stake nu. Al vind ik het wel jammer voor Bury Tomorrow, maar goed.

Ook hier Tool weer op de 1e plek. Wat verder opvalt is dat Judas Priest (zij het nipt), Five Finger Death Punch en Scorpions als headliner van een Main Stage buiten de top-8 vallen. Electric Callboy (3e), Limp Bizkit (4e) en Megadeth (8e) doen het daarentegen boven verwachting goed!

Heart staat er overigens nog wel in op de 24e plek en ik zie tweemaal een spelling van Crosses staan, geen idee hoe dat kan :)

Dit is de clashfinder: https://clashfinder.com/s/gmm2024/

Bekijk bijlage 9149
Ik wilde deze al eerder invullen, maar kreeg hem niet ingevuld toen dus had die van mij bij een andere clashfinder gedaan. Ik ga straks eens zitten om deze erbij in te vullen!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
Daar is hij dan, het overzicht van mijn clashfinder. Ik kan geen fysieke aantallen zien. En opgemerkt dient te worden dat ik pas zojuist de laatste wijzigingen heb doorgevoerd met in het bijzonder dus de plek voor Stake ipv Heart. Stake komt hierdoor nog niet voor in mijn overzicht.
Mijn dagschema is overigens wel gewijzigd. Ik zie Stake veel liever dan Bury Tomorrow dus dat wordt Stake nu. Al vind ik het wel jammer voor Bury Tomorrow, maar goed.

Ook hier Tool weer op de 1e plek. Wat verder opvalt is dat Judas Priest (zij het nipt), Five Finger Death Punch en Scorpions als headliner van een Main Stage buiten de top-8 vallen. Electric Callboy (3e), Limp Bizkit (4e) en Megadeth (8e) doen het daarentegen boven verwachting goed!

Heart staat er overigens nog wel in op de 24e plek en ik zie tweemaal een spelling van Crosses staan, geen idee hoe dat kan :)

Dit is de clashfinder: https://clashfinder.com/s/gmm2024/

Bekijk bijlage 9149
Ik neem aan dat dit van alle kleurtjes is toch?

Limp Bizkit valt wel echt op, zelfs met die stevige clash staan die nog vierde wow.
Vind het ook wel opvallend dat de bands op herhaling het goed doen. Machine Head, Architects en Ice Nine Kills zijn allemaal erg populair ook al komen ze op herhaling.

Tool en BMTH staan wel in alle analyses bovenaan. Van Tool is het wel te verwachten natuurlijk maar BMTH had ik nog wel mijn twijfels over hoe goed die zouden vallen bij de gemiddelde metalhead. Al helpt het natuurlijk ook dat ze geen clashes hebben, maar FFDP heeft ook geen clashes en staat op positie 14.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
schermafbeelding-2024-06-04-om-12-07-10-png.9166

Schermafbeelding 2024-06-04 om 12.11.31.png

Eens even geanalyseerd per podium.
Blauw = main (north en south), Groen = marquee, Geel = jup, Rood = dome

Main namen scoren uiteraard over het algemeen goed.
Er zijn 4 namen in de metal dome die populairder zijn dan de 2e marquee naam (al is die dubbele crosses met telkens +14% verwarrend).

Marquee doet het duidelijk minder goed. Vooral zaterdagavond is een opvallende afwezige in deze lijst (geen Kampfar, geen I am Morbid, geen Abbath) - daar tegenover staan dus wel 2 van die heel populaire metal dome namen en een sterke jupiler.

Los van het feit dat we dus geen echte aantallen weten voor hoe vaak die is ingevuld denk ik dat je hiermee wel een beetje kan beoordelen bij welke bands je best op tijd aanwezig bent.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.285
ook wel opvallend hoe weinig doro aangeklikt is, niet meteen mijn genre maar in mijn ogen was dit wel nog altijd een heel bekende band
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.816
2.566
Hey! What is the best way to get to the festival from europarcs zilverstrand?
40 minuten met de fiets, of een 20-tal minuten met de auto.
Als je die laatste kiest, moet je uiteraard ook telkens de parkingkost betalen / dag.
 

Thorinson

Playlistbediener
11 jan 2024
16
32
Hey! What is the best way to get to the festival from europarcs zilverstrand?
Europarcs offers their own shuttle Service to GMM. You should have an E-Mail with Details if you booked there. If not, please PN me, I can send you the details for the shuttle.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jone69

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
Daar is hij dan, het overzicht van mijn clashfinder. Ik kan geen fysieke aantallen zien. En opgemerkt dient te worden dat ik pas zojuist de laatste wijzigingen heb doorgevoerd met in het bijzonder dus de plek voor Stake ipv Heart. Stake komt hierdoor nog niet voor in mijn overzicht.
Mijn dagschema is overigens wel gewijzigd. Ik zie Stake veel liever dan Bury Tomorrow dus dat wordt Stake nu. Al vind ik het wel jammer voor Bury Tomorrow, maar goed.
Ik denk eigenlijk juist dat door deze verandering in het tijdschema Bury Tomorrow flink omhoog gaat klimmen nog in de statistieken, aangezien die clash met Babymetal wegvalt.
schermafbeelding-2024-06-04-om-12-07-10-png.9166

Bekijk bijlage 9167

Eens even geanalyseerd per podium.
Blauw = main (north en south), Groen = marquee, Geel = jup, Rood = dome

Main namen scoren uiteraard over het algemeen goed.
Er zijn 4 namen in de metal dome die populairder zijn dan de 2e marquee naam (al is die dubbele crosses met telkens +14% verwarrend).

Marquee doet het duidelijk minder goed. Vooral zaterdagavond is een opvallende afwezige in deze lijst (geen Kampfar, geen I am Morbid, geen Abbath) - daar tegenover staan dus wel 2 van die heel populaire metal dome namen en een sterke jupiler.

Los van het feit dat we dus geen echte aantallen weten voor hoe vaak die is ingevuld denk ik dat je hiermee wel een beetje kan beoordelen bij welke bands je best op tijd aanwezig bent.
Mooie analyse! Inderdaad interessant om te zien hoe de verdeling van de podia is.
Bands als Blind Guardian, Kamelot, Slaughter to prevail staan naar mijn gevoel toch wel vrij laag
Emperor staat trouwens ook echt bizar laag, dacht dat dit een vrij zeldzame show was van een band die niet veel meer optreed?
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
598
342
Ik denk eigenlijk juist dat door deze verandering in het tijdschema Bury Tomorrow flink omhoog gaat klimmen nog in de statistieken, aangezien die clash met Babymetal wegvalt.

Mooie analyse! Inderdaad interessant om te zien hoe de verdeling van de podia is.
Bands als Blind Guardian, Kamelot, Slaughter to prevail staan naar mijn gevoel toch wel vrij laag
Emperor staat trouwens ook echt bizar laag, dacht dat dit een vrij zeldzame show was van een band die niet veel meer optreed?
Emperor was de vorige keer op gmm een vrij unieke boeking omdat het toen een reunie was. Ondertussen hebben ze ook al een keer op alcatraz gestaan.
 

Wijmel

Playlistbediener
17 mei 2024
11
8
De hoofdboeker krijgt een mail van Center Parcs dat je je kunt registeren op hun website met een Center Parcs boekingsnummer.
Als je je dan inlogt of registreert met dat boekingsnummer en de naam die de hoofdboeker heeft in gevoerd bij het boeken kan je je huisnummer zien.

Deze is willekeurig bepaald door Center Parcs aan de hand van je gekozen huis type.
Ik kreeg een mail van Graspop en dan een mail van center parks dat ik 3 a 2 weken voor vertrek mail ging krijgen
Maar ik heb nog niets gehad precies 🤷🏼‍♂️
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken