Graspop Metal Meeting 2024

Thorinson

Playlistbediener
11 jan 2024
10
22
"An unstoppable force of wicked wizards"... Hansi is THE Wizard of "Deamons and Wizards", so I would mark him blue ;) Especially since Blind Guardian has no tour dates one week before Graspop - enough time for some "jamming"
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
Ja, dat snap ik wel. Het kan mooi zijn, maar zeker met m’n vorige oordoppen hoorde ik het publiek ook maar nauwelijks, dan is dat wel meteen jammer.

Er zijn ook wel zangers die op die manier stukken refrein laten zingen om even op adem te komen, heb ik het idee, bij de oudere zangers. Even een zin of twee. Dan vind ik het wel prima.
Ja, dat zal zeker wel een rol spelen.
Of omdat ze bepaalde noten niet meer halen in een technisch moeilijk nummer ofzo.
Of dat ook per se bij Hansi het geval is, weet ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Kijk dit is nog eens erg handig, Dank! Op basis van de reacties wel benieuwd naar die Adrienne Cowan live. Nooit van gehoord maar zij is dus erg goed.
Ik ben vorig jaar naar Avantasia in Oberhausen gegaan, daar was ze ook als backup zangeres en bij Kill the Pain Away en Farewell als gast. Ze heeft echt een super stem en een goede stage presence! Haar eigen band (Seven Spires) is ook zeker een aanrader, laatst in Tilburg gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.634
3.257
Ja, dat zal zeker wel een rol spelen.
Of omdat ze bepaalde noten niet meer halen in een technisch moeilijk nummer ofzo.
Of dat ook per se bij Hansi het geval is, weet ik niet.

Dat is bij Hansi naar mijn gevoel absoluut niet het geval. Ik vind het net fenomenaal dat The Bard's Song altijd volledig gedragen wordt door het publiek. De nummers ervoor en erna doet hij genoeg zang om ons dit nummertje te laten. Dat voelt als een teruggeefnummer van het publiek naar de band. Doorheen de hele show worden onze stemmen al opgewarmd door de 2e stem of samenzang te kunnen meedoen en dan is dat het absolute summum. Kippenvel, telkens weer!


 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.634
3.257
Haha oh joh, nee, ik weet verder bar weinig van die band eigenlijk. Het was vooral vanwege de kennismaking met Puciato vorig jaar dat mijn interesse gewekt was. Dus dank voor deze toelichting, dan kan ik het weer rustig loslaten 😅

Kan ik je dan inspireren met het feit dat onze vriend Greg dit jaar zelf gewoon weer op Graspop staat. Hij zingt namelijk bij Better Lovers.
Ik acht de kans alleen groot dat je hem daar een stuk minder interessant gaat vinden vanwege de muziekstijl van die band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
405
695
Vandaag albums van high on fire doorlopen.
Staan op de vrijdag en zal zeer waarschijnlijk clashen , maar die hebben toch best lekkere nummers.
Mensen bekend mee?
#gmm24
#vrijdag

Snakes For The Divine / High On Fire - Topic
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Vandaag albums van high on fire doorlopen.
Staan op de vrijdag en zal zeer waarschijnlijk clashen , maar die hebben toch best lekkere nummers.
Mensen bekend mee?
#gmm24
#vrijdag

Snakes For The Divine / High On Fire - Topic
Ja fijn heh? Ik ben er ook pas recent naar gaan luisteren, maar ben in snel tempo fan geworden. Snakes for the Divine en Death is this Communion zijn beide echt fantastische albums. Ik was altijd vooral fan van Sleep, en zag High on Fire een beetje als het minder interessante zij project van Matt Pike, maar het kan zich aardig aan elkaar meten blijkt nu. Ik sta in ieder geval rechtsvoor, waar het ook mee moge clashen :)
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
405
695
Ja fijn heh? Ik ben er ook pas recent naar gaan luisteren, maar ben in snel tempo fan geworden. Snakes for the Divine en Death is this Communion zijn beide echt fantastische albums. Ik was altijd vooral fan van Sleep, en zag High on Fire een beetje als het minder interessante zij project van Matt Pike, maar het kan zich aardig aan elkaar meten blijkt nu. Ik sta in ieder geval rechtsvoor, waar het ook mee moge clashen :)
Kon het eigenlijk niet.
Mag toch hopen niet gelijk met borknagar dan. Keuzes , keuzes..😄😝
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Gisteren het tijdschema van pinkpop, vanmorgen van Rock werchter.
Hopelijk deze middag van graspop? of anders volgende week?
Denk volgende week pas. Aangezien we een "nutteloze" post van Graspop gehad hebben en Werchter aan de beurt was verwacht ik niets.
Ik vermoed volgende week ergens wel dan!
EDIT: Maar ik hoop natuurlijk met je mee dat we vandaag nog aan het puzzelen kunnen!
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
Gaan we weer een GMM festileaks appgroupje openen net als vorig jaar om lekker eens tussen de gitaren en drumsolo's
door een pilsje/pintje te pakken of als andere van je eigen groep niet naar deathbyromy willen bijvoorbeeld mee te meeten

Ik weet niet meer wie het vorig jaar deed maar hoor het graag
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Gaan we weer een GMM festileaks appgroupje openen net als vorig jaar om lekker eens tussen de gitaren en drumsolo's
door een pilsje/pintje te pakken of als andere van je eigen groep niet naar deathbyromy willen bijvoorbeeld mee te meeten

Ik weet niet meer wie het vorig jaar deed maar hoor het graag
De appgroep van vorig jaar bestaat nog steeds, als je erbij wil kun je mij je telefoonnummer in een privé bericht sturen. Geldt voor iedereen overigens :)
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken