Graspop Metal Meeting 2024

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
FFDP entree plus parkeren 111 euro.
Voor 14 euro meer ben je de hele dag op graspop met FFDP (tja daar doe je helaas niks aan) en Judas Priest, Avantasia, Bruce Dickinson, Fear Factory e.v.a.
Raar dat de kaartverkoop van losse concerten zo slecht loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
FFDP entree plus parkeren 111 euro.
Voor 14 euro meer ben je de hele dag op graspop met FFDP (tja daar doe je helaas niks aan) en Judas Priest, Avantasia, Bruce Dickinson, Fear Factory e.v.a.
Raar dat de kaartverkoop van losse concerten zo slecht loopt.
show is 78 euro toch? raar dat je de parkeerkosten erbij doet en dan bij graspop de parkeerkosten niet erbij optelt. zo gaat je vergelijking nogal scheef.
78 euro versus 125 is toch wel een wat groter verschil. bijna 50 euro.
verder wel gewoon met je eens dat je op festivals veel betere 'value for money' krijgt maar dat is altijd zo geweest. laatste tijd lijkt het inderdaad wel nog extremer te worden nu je voor afas bands standaard circa 80 euro betaald
 
  • Leuk
Waarderingen: niels485g en Joslittel

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
356
505
Also added for a day now. It seems to me that they have everything ready to go wild soon. But yes, 'soon' is often an eternity in festival terms.
but it's f*cked up. for example, check Scorpions, playing thursday and saturday :D and many other bands have also wrong schedule.

but obviously, they are prepairing everything to release a timetable soon
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
161
174
Met nog 2.5maand te gaan nog een aantal vragen voor mezelf. Die wel beantwoord raken binnen x aantal weken.

waar is de timetable? 🕔
blijft het terrein hetzelfde of komen er weer (kleine) aanpassingen 🗺
komt de metal moose terug? 🥳
vallen er nog headliners weg 😱
Hoe zit het met de skullies 💀
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en MarcoReusel

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Met nog 2.5maand te gaan nog een aantal vragen voor mezelf. Die wel beantwoord raken binnen x aantal weken.

waar is de timetable? 🕔 Vermoedelijk binnen dit en 2 weken kunnen we puzzelen.
blijft het terrein hetzelfde of komen er weer (kleine) aanpassingen 🗺 Ik verwacht niet veel aanpassingen dit jaar!
komt de metal moose terug? 🥳 Hoop van wel, maar denk dat het eerder terug eens een event wordt in de toekomst zoals in het Sportpaleis toen.
vallen er nog headliners weg 😱 Geen indicaties dus fingers crossed maar denk ook van niet.
Hoe zit het met de skullies 💀 Er zal denk ik wel bij de time table een VVK komen, maar het voordeeltarief gaat imo wegvallen. Dus we gaan ze wel dan al kunnen kopen maar niet meer aan goedkoper tarief. Dit om ook de terugbetalingen makkelijker te houden denk ik (geen verschillende prijsklasses)
Omdat ik me verveel en wat tijd teveel heb, hierbij mijn mening wat ik denk dat de antwoorden gaan zijn (ik kan heel slecht gokken maar dit kan ik moeilijk naar de kl... helpen :D )
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Lars.

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
show is 78 euro toch? raar dat je de parkeerkosten erbij doet en dan bij graspop de parkeerkosten niet erbij optelt. zo gaat je vergelijking nogal scheef.
78 euro versus 125 is toch wel een wat groter verschil. bijna 50 euro.
verder wel gewoon met je eens dat je op festivals veel betere 'value for money' krijgt maar dat is altijd zo geweest. laatste tijd lijkt het inderdaad wel nog extremer te worden nu je voor afas bands standaard circa 80 euro betaald
Tja, wij betalen bij Graspop nooit voor het parkeren, bij Afas moet je wel.
Beter gaan ze komende jaren meer concerten van Afas verplaatsen naar de Mainstage 's-Hertogenbosch.
1. Daar kost het parkeren 12 euro ipv 33 euro.
2. Je hoeft niet naar Amsterdam, wat altijd een voordeel is.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr, Moniek en PimSp

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.049
Roeien is echt geweldig! Al die interactie is prachtig! Al snap ik dat men het ook niet leuk kan vinden uiteraard.

Maar alle Powerwolf hey ha ho's, de gehele show van KISS met bijbehorende interactie, roeien bij Alestorm of gewoon al iets simpels als publiek uitnodigen om een zin, refrein of stuk tekst te zingen, geeft voor mij een hele andere dimensie aan een optreden, maar ik ben dan ook wel fan van de genres waar het heel geschikt voor is.

Gewoon heel simpel hoe het bij Iron Maiden wordt gedaan met Fear of the Dark, het publiek uitnodigen om Fear of the Dark te zingen en dan Bruce met z'n evil lachje erachteraan. Genieten.

Ik snap het standpunt van onder andere @Jamel en @Jeroen wel als je het hebt over de "sfeermuziek", maar dat zal ook wel niet voor niks niet mijn smaak zijn, als ik de muziek op die manier wil horen, dan zet ik het thuis wel op. Maakt voor mij het verschil tussen gewoon een simpel concert, of een echte show.
Het publiek stukjes van een heel bekend nummer laten zingen, kan natuurlijk leuk zijn, hoewel sommige bands dat ook weer kunnen overdrijven.
Zoals Blind Guardian met The Bard's Tale, Hansi Kürsch laat geregeld het halve tot hele nummer door het publiek blèren, dat hoeft voor mij dus niet, ik kom daar juist om hém te horen, anders ging ik wel naar een karaokebar ofzo...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.049
Gezien hij nog wel eens wat wilt spoilen was 't te proberen 😂Bekijk bijlage 8507
Van de week postte hij nog een bericht op Facebook (geheel in Tobi-stijl), waarin hij bevestigde dat in ieder geval Bob Catley mee zal gaan. Hij stak Bob een hart onder de riem, aangezien zijn maatje Tony Clarkin (mede-oprichter en gitarist/songwriter van Magnum), met wie hij al sinds 1972 (!!) samen speelde, afgelopen januari is overleden.

1712793738535.png

In de reacties onder het bericht bevestigde/ontkrachtte hij ook nog wel wat namen (al dan niet eerder bekend):

1712793945701.png
1712793976291.png
1712794413387.png
1712794036242.png
1712794069150.png
1712794138068.png
1712794169996.png
1712794235776.png

Hier een kleine update van eerder geposte lijst gast-muzikanten:

Bevestigd:
Afgevallen:
  • Jørn Lande (ex-Ark, ex-Masterplan, Jørn)
  • Amanda Somerville (Aina, Kiske/Somerville, Trillium)
  • Alice Cooper
  • Klaus Meine (Scorpions)
  • Michael Kiske (Helloween, Place Vendome, Kiske/Somerville, Unisonic)
  • Mille Petrozza (Kreator)

Onbekend:
  • Kai Hansen (Helloween, Gamma Ray)
  • Sharon den Adel (Within Temptation)
  • Timo Tolkki (ex-Stratovarius, ex-Revolution Renaissance, ex-Symfonia)
  • Roy Khan (Conception, ex-Kamelot)
  • Eric Singer (Kiss, ex-Black Sabbath, ex-Alice Cooper)
  • Russell Allen (Symphony X, Adrenaline Mob)
  • Tim "Ripper" Owens (ex-Judas Priest, ex-Yngwie Malmsteen, ex-Iced Earth)
  • Jon Oliva (Savatage, Jon Oliva's Pain)
  • Joe Lynn Turner (ex-Rainbow, ex-Deep Purple, ex-Yngwie Malmsteen)
  • Biff Byford (Saxon)
  • Eric Martin (Mr. Big)
  • Robert Mason (Warrant, Lynch Mob)
  • Dee Snider (Twisted Sister)
  • Herbie Langhans (Seventh Avenue)
  • Marko Hietala (Nightwish, Tarot, Northern Kings, Raskasta Joulua, Sapattivuosi, Sinergy)
  • Candice Night (Blackmore's Night)
  • Hansi Kürsch (Blind Guardian)
  • Floor Jansen (Nightwish, ex-After Forever)
  • Ralf Scheepers (Primal Fear, ex-Gamma Ray)
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393
Het publiek stukjes van een heel bekend nummer laten zingen, kan natuurlijk leuk zijn, hoewel sommige bands dat ook weer kunnen overdrijven.
Zoals Blind Guardian met The Bard's Tale, Hansi Kürsch laat geregeld het halve tot hele nummer door het publiek blèren, dat hoeft voor mij dus niet, ik kom daar juist om hém te horen, anders ging ik wel naar een karaokebar ofzo...

Ja, dat snap ik wel. Het kan mooi zijn, maar zeker met m’n vorige oordoppen hoorde ik het publiek ook maar nauwelijks, dan is dat wel meteen jammer.

Er zijn ook wel zangers die op die manier stukken refrein laten zingen om even op adem te komen, heb ik het idee, bij de oudere zangers. Even een zin of twee. Dan vind ik het wel prima.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Van de week postte hij nog een bericht op Facebook (geheel in Tobi-stijl), waarin hij bevestigde dat in ieder geval Bob Catley mee zal gaan. Hij stak Bob een hart onder de riem, aangezien zijn maatje Tony Clarkin (mede-oprichter en gitarist/songwriter van Magnum), met wie hij al sinds 1972 (!!) samen speelde, afgelopen januari is overleden.

Bekijk bijlage 8524

In de reacties onder het bericht bevestigde/ontkrachtte hij ook nog wel wat namen (al dan niet eerder bekend):

Bekijk bijlage 8525
Bekijk bijlage 8526
Bekijk bijlage 8532
Bekijk bijlage 8527
Bekijk bijlage 8528
Bekijk bijlage 8529
Bekijk bijlage 8530
Bekijk bijlage 8531

Hier een kleine update van eerder geposte lijst gast-muzikanten:

Bevestigd:
Afgevallen:
  • Jørn Lande (ex-Ark, ex-Masterplan, Jørn)
  • Amanda Somerville (Aina, Kiske/Somerville, Trillium)
  • Alice Cooper
  • Klaus Meine (Scorpions)
  • Michael Kiske (Helloween, Place Vendome, Kiske/Somerville, Unisonic)
  • Mille Petrozza (Kreator)

Onbekend:
  • Kai Hansen (Helloween, Gamma Ray)
  • Sharon den Adel (Within Temptation)
  • Timo Tolkki (ex-Stratovarius, ex-Revolution Renaissance, ex-Symfonia)
  • Roy Khan (Conception, ex-Kamelot)
  • Eric Singer (Kiss, ex-Black Sabbath, ex-Alice Cooper)
  • Russell Allen (Symphony X, Adrenaline Mob)
  • Tim "Ripper" Owens (ex-Judas Priest, ex-Yngwie Malmsteen, ex-Iced Earth)
  • Jon Oliva (Savatage, Jon Oliva's Pain)
  • Joe Lynn Turner (ex-Rainbow, ex-Deep Purple, ex-Yngwie Malmsteen)
  • Biff Byford (Saxon)
  • Eric Martin (Mr. Big)
  • Robert Mason (Warrant, Lynch Mob)
  • Dee Snider (Twisted Sister)
  • Herbie Langhans (Seventh Avenue)
  • Marko Hietala (Nightwish, Tarot, Northern Kings, Raskasta Joulua, Sapattivuosi, Sinergy)
  • Candice Night (Blackmore's Night)
  • Hansi Kürsch (Blind Guardian)
  • Floor Jansen (Nightwish, ex-After Forever)
  • Ralf Scheepers (Primal Fear, ex-Gamma Ray)
Kijk dit is nog eens erg handig, Dank! Op basis van de reacties wel benieuwd naar die Adrienne Cowan live. Nooit van gehoord maar zij is dus erg goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken