Graspop Metal Meeting 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Ah, wacht maar. Channel Zero met Black Fuel waarschijnlijk weer hoog in de lijst. Totaal belachelijk natuurlijk, want Channel Zero is altijd een vrij matige metalband internationaal gezien geweest. Maar goed, die Vlamingen zijn zo nationalistisch als de ziekte, dus staat Channel Zero hoog in de lijst šŸ˜…. Zo, die pagina 666 halen we wel vandaag šŸ¤£.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ah, wacht maar. Channel Zero met Black Fuel waarschijnlijk weer hoog in de lijst. Totaal belachelijk natuurlijk, want Channel Zero is altijd een vrij matige metalband internationaal gezien geweest. Maar goed, die Vlamingen zijn zo nationalistisch als de ziekte, dus staat Channel Zero hoog in de lijst šŸ˜…. Zo, die pagina 666 halen we wel vandaag šŸ¤£.
Grappig is dat black fuel mijn minst favoriete nummer van channel zero is. Maar help mijn favoriet. Zal ze wss toch zien op alcatraz.
whoops sorry, het is het graspop forum.
#wileindelijkietsoppagina666zeggen
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Grappig is dat black fuel mijn minst favoriete nummer van channel zero is. Maar help mijn favoriet. Zal ze wss toch zien op alcatraz.
whoops sorry, het is het graspop forum.
#wileindelijkietsoppagina666zeggen
Ik vind dat gehele album vrij matig. Unsafe hoort echter bij mijn favoriete Europese metalalbums, maar dat heeft de tand des tijds niet al te goed doorstaan. Welke Belgische acts in de Zwaarste Lijst staan trouwens op GMM dit jaar?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Black Fuel is wel een van de meest iconische intro's die er zijn.

In zijn totaliteit ook gewoon een topnummer.
Intro is idd fenomenaal, maar ik vind het geschreeuw van Franky net iets te. Muzikaal overigens best prima. Een volledig Unsafe optreden op GMM in de Marquee zou ik overigens wel erg tof vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ik vind dat gehele album vrij matig. Unsafe hoort echter bij mijn favoriete Europese metalalbums, maar dat heeft de tand des tijds niet al te goed doorstaan. Welke Belgische acts in de Zwaarste Lijst staan trouwens op GMM dit jaar?
Enkel brutus denk ik? amenra is pukkelpop. jeeeeeeeeeeej
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Enkel brutus denk ik? amenra is pukkelpop. jeeeeeeeeeeej

En Fleddy Melculy.

Voor de rest ben je sowieso snel klaar met tellen, aangezien het Graspop is en er dus maar 3 Belgische bands staan. In tegenstelling tot Alcatraz, waar er 25 staan. Nu zijn 25 er erg veel, maar 8 Ć  10 moet toch haalbaar zijn, ergens rond de middag op de kleinere podia.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
En Fleddy Melculy.

Voor de rest ben je sowieso snel klaar met tellen, aangezien het Graspop is en er dus maar 3 Belgische bands staan. In tegenstelling tot Alcatraz, waar er 25 staan.
Oh en ik dacht dat fleddy voor alcatraz was. Wie is ook weer de derde Belgische band?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Voor de Emperor liefhebbers (met humor) die Facebook hebben. Hun pagina is (waarschijnlijk) gehackt en iedere dag worden gekke filmpjes gepost. De reacties zijn hilarisch. Als voorbereiding op hun GMM show is dit perfect kijk- en leesvoer
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.116
Ah, wacht maar. Channel Zero met Black Fuel waarschijnlijk weer hoog in de lijst. Totaal belachelijk natuurlijk, want Channel Zero is altijd een vrij matige metalband internationaal gezien geweest. Maar goed, die Vlamingen zijn zo nationalistisch als de ziekte, dus staat Channel Zero hoog in de lijst šŸ˜…. Zo, die pagina 666 halen we wel vandaag šŸ¤£.
Vooruit, ik gooi er ook nog wel wat olie op.. ;)

Ik begrijp best dat nationalisme meespeelt bij de keuze voor zo'n lijst, dat zal in andere landen ook wel het geval zijn.
Maar met de helft van de top-10 afkomstig van Belgische bands slaat die Zwaarste Lijst eerlijk gezegd toch wel behoorlijk door naar mijn mening. Je kunt dat dan nauwelijks nog representatief noemen, lijkt me.

Waarom dan niet een aparte lijst doen voor alleen Belgische bands (niet dat ze geweerd moeten worden uit de reguliere lijst)?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Vooruit, ik gooi er ook nog wel wat olie op.. ;)

Ik begrijp best dat nationalisme meespeelt bij de keuze voor zo'n lijst, dat zal in andere landen ook wel het geval zijn.
Maar met de helft van de top-10 afkomstig van Belgische bands slaat die Zwaarste Lijst eerlijk gezegd toch wel behoorlijk door naar mijn mening. Je kunt dat dan nauwelijks nog representatief noemen, lijkt me.

Waarom dan niet een aparte lijst doen voor alleen Belgische bands (niet dat ze geweerd moeten worden uit de reguliere lijst)?
Omdat je dan meer sabbath, maiden en priest krijgt en dat hebben we allemaal nodig. haha
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Voor de Emperor liefhebbers (met humor) die Facebook hebben. Hun pagina is (waarschijnlijk) gehackt en iedere dag worden gekke filmpjes gepost. De reacties zijn hilarisch. Als voorbereiding op hun GMM show is dit perfect kijk- en leesvoer
Is dit deel van een aprilgrap?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Pagina 666. 666 keer bedankt voor zo'n leuke bende. Altijd lachen.
Mag ik bij deze ook een petitie starten om volgend jaar de top 666 opnieuw in te voeren in het paasweekend? Hopelijk kunnen we nu van 20 verschillende personen Ć©Ć©n post lezen op deze legendarische pagina. btw, ik speel idle games en heb iets met cijfers. Dus neem het mij niet kwalijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken