Graspop Metal Meeting 2024

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
120
387
Moet zeggen dat de nieuwe singles van while she sleeps hem niet helemaal doen voor mij, zoals veel metalcore bands zijn ze een andere weg in geslagen maar voor mij is het hem toch niet.

Nummers als To the flowers, Self hell en Leave me alone zijn niet mijn ding.
De nieuwe nummers klinken inderdaad anders, meer een mix van andere genres. Ze verliezen hierdoor wel een beetje hun eigen sound.
Ik vind Self Hell, Down en Leave me Alone (nieuwe single) nog wel best oke. To the flowers is niet echt mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
25
19
2e plek: Brutus, soortgelijk verhaal als bij Khemmis. Had de eerste twee albums op de voet gevolgd vanwege de hype, maar het pakte mij nooit. Had hun laatste album toch maar geluisterd en die pakt mij dan weer wel. Live beelden zijn ook heel overtuigend, heeft potentie om tot de favoriete optredens te behoren.
Brutus is live wel dik in orde hoor! Had enkel vorig jaar het 'geluk' ze te zien op Pinkpop met mijn vrouw (die totaal geen rockfan is) en ik zag aan haar gezicht na 5 songs al dat we ons snel moesten verplaatsen 🤣 deze keer kom ik alleen, dus kan ik wel de volledige set zien (zolang het schema meevalt...)
 

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
21
51
De situatie die geschetst wordt waarin blind guard guardian en kamelot als laatste in de metaldome spelen is voor mij echt een horror scenario

Ben benieuwd wat de organisatie van die zaterdag zal maken. Voorlopig lijkt het er voor mij op dat ik het overdag vrij rustig ga hebben terwijl ik de hele avond op 2 plekken tegelijk moet zijn

Als ik egoïstisch ben hoop ik vooral op blind guardian op de mainstage zodat ik ze niet moet missen, maar voor de overige fans is een late night show in de metal dome waarschijnlijk sfeervoller inderdaad

Same, zou Kamelot en Blind Guardian graag willen zien, maar beide headliners ook :confused: (als het clasht met Limp Bizkit of Architects - vermoedelijk ook vrij late plaatsen op de MS - dan vind ik het minder erg)
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
619
Ik heb hen nog meegemaakt toen ze de Marquee 1 af mochten sluiten na headliner Aerosmith. Die bekendheid hebben ze hier dus zeker wel gehad.
Mooie tijden! Als de setlist weer vol met oude klassiekers zit en ik dit keer (in tegenstelling tot op alcatraz) wel vooraan tussen de fans ga staan, wordt dat sowieso weer een fantastische beleving.
2007 mijn eerste graspop.
Toen nog een marquee headliner speelde na de mainstage op vrijdag.
Marquee 1 blind guardian. Marquee 2 therion?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Jullie top 3 is allemaal goed en wel, maar van welke bands hadden jullie nog nooit gehoord, waarvan jullie tijdens het inluisteren fan geworden zijn? Ik ga enkel zaterdag dus dit zijn de mijne (dat zijn er nu toevallig ook gewoon 3 :p):

Ben er ook maar één dag, de vrijdag:

1. Eisbrecher
2. Dynazty
3. Tarja

Kende alle drie al wel, maar nooit echt aandacht aan besteed en heb er nu wel zin in of ben er erg benieuwd naar hoe het is live.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Ben er ook maar één dag, de vrijdag:

1. Eisbrecher
2. Dynazty
3. Tarja

Kende alle drie al wel, maar nooit echt aandacht aan besteed en heb er nu wel zin in of ben er erg benieuwd naar hoe het is live.
Serieus Eisbrecher op 1? Ze staan er dit jaar voor de vierde keer in vijf edities: 2018, 2019, 2022, 2024.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Serieus Eisbrecher op 1? Ze staan er dit jaar voor de vierde keer in vijf edities: 2018, 2019, 2022, 2024.

Ik ken ze pas sinds de editie van 2022.

In 2018 waren ze vroeg op de zondag terwijl wij pas aangekomen zijn kort voor Hollywood Vampires, omdat we op Vandenberg als main opener niks kenden/wilden zien.

In 2019 waren we er alleen met twee dagtickets voor zaterdag en zondag, terwijl Eisbrecher op de vrijdag stond.

In 2022 kenden we Eisbrecher vooraf nog niet en stonden we tijdens Europe en Eisbrecher in de rij van de Sabaton sessie, dus hebben we het op afstand gehoord (ze stonden op de linker mainstage, terwijl de signing naast de rechter is). We kenden denk ik alleen maar het nummer FAKK, maar nu hebben we wat meer al geluisterd en is het een van onze must sees.

Dus het is in die 4 edities ook de eerste keer dat we ze echt serieus ingepland hebben om te gaan zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Beter laat dan nooit!

Donderdag:
1. Tool
2. Shadow of Intent
3. Dying Wish

Vrijdag:
1. The Acacia Strain
2. Nile
3. Dying Fetus

Zaterdag:
1. Bring me the horizon
2. Pain
3. Vola

Zondag:
1. Ihsahn
2. Make them suffer
3. Sanguisugabogg

Helse klus was het.
Ok, nog een allerlaatste update dan (+3), daarna mag @RubenJS zelf verder tellen ;) :

1711286849924.png

Toch nog wel wat opvallende namen die nog op 0 staan, met name Crosses, Brand Of Sacrifice, Brian Downey, Kadavar, Batushka (ook al is het Faketushka), Empire State Bastard (gezien de Biffy Clyro connectie).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Brand of sacrifice had ik ook wel hoog verwacht eigenlijk. Zijn die dan toch minder populair dan in dacht of staan ze gewoon net buiten iedereen zijn top 3?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Brian Downey had ik ook wel verwacht. Moest hem zelf ook eerst opzoeken wat het was. Voor mij een aangename verrassing.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Jullie top 3 is allemaal goed en wel, maar van welke bands hadden jullie nog nooit gehoord, waarvan jullie tijdens het inluisteren fan geworden zijn? Ik ga enkel zaterdag dus dit zijn de mijne (dat zijn er nu toevallig ook gewoon 3 :p):
Nog nooit van gehoord (min of meer in volgorde van hoe graag ik ze wil zien):
  • Pain
  • Svartsot
  • Dominum
  • Hanabie.
  • Khemmis
  • Crownshift
  • Karnivool
  • Textures
  • Health
  • Night Verses
  • Solence
  • Lansdowne
  • Sanguisugabogg

Wel van gehoord, maar nu pas meer in verdiept:
  • Pendulum
  • Ereb Altor
  • Bruce Dickinson
  • Ihsahn
  • Emperor
  • Kampfar
  • Slaughter To Prevail
  • Thy Art Is Murder
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik ken ze pas sinds de editie van 2022.

In 2018 waren ze vroeg op de zondag terwijl wij pas aangekomen zijn kort voor Hollywood Vampires, omdat we op Vandenberg als main opener niks kenden/wilden zien.

In 2019 waren we er alleen met twee dagtickets voor zaterdag en zondag, terwijl Eisbrecher op de vrijdag stond.

In 2022 kenden we Eisbrecher vooraf nog niet en stonden we tijdens Europe en Eisbrecher in de rij van de Sabaton sessie, dus hebben we het op afstand gehoord (ze stonden op de linker mainstage, terwijl de signing naast de rechter is). We kenden denk ik alleen maar het nummer FAKK, maar nu hebben we wat meer al geluisterd en is het een van onze must sees.

Dus het is in die 4 edities ook de eerste keer dat we ze echt serieus ingepland hebben om te gaan zien.
Eisbrecher is een leuke naam.
Maar qua Duitstalige bands gaat na Rammstein mijn voorkeur Oomph!, Saltatio Mortis en Megahertz.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken