Daar kun je lang en breed over discussiëren, waarom dan bv. geen top-10?
Het meest realistisch zou zelfs zijn om een volledige ranked voting met alle 134 bands te doen (wat ik niet uitsluit de komende tijd, het is nog lang geen juni..).
Deze poll geeft vooral de echte blikvangers weer, en is zeker niet gericht op de populariteit van bands in de breedte.
Het is wat het is.
Ah bezigheidstherapie! Een ranked voting met alle 134 bands heeft mijn voorkeur. De top 3 maak ik zelf niet omdat het echt geen recht doet aan veel bands op het affiche.
een ranking van 134 bands lijkt mij ook niet heel nuttig inderdaad, de laatste helft van de bands die niet je ding zijn wordt compleet random nummeren waardoor je een beetje een random lijstje krijgt.134 bands als totaalplaatje of dan nog wel per dag? @MetalLimbo wat zeg jij?
Edit: al zal na mijn must sees en graag zien het wel gewoon een relatief willekeurige volgorde worden
een top 10 per dag lijkt me een stuk beter. dan heb je toch al 40 bands te pakken, het is misschien niet alles maar toch een redelijk mooi aantal. zou dan alleen de volgorde wel meerekenen in de ranking dat de nr 1 meer punten krijgt dan de nr 2 etc.
nog leuker zou inderdaad zijn zoals anderen zeggen om het dan te vergelijken achteraf, maar om die data te kunnen vergelijken moeten dan wel exact dezelfde mensen opnieuw een lijstje maken anders heeft de hele vergelijking weinig nut.
kortom, het wordt een hoop werk. als iemand zich hieraan wilt wagen, maak ik met plezier met mijn lijstje.