Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Realistischer zou het zijn om een top 6 te maken

6 band per dag die je zeker wil zien, ik zie nu bands met geen vinkje die ik wel wil zien
Daar kun je lang en breed over discussiëren, waarom dan bv. geen top-10?
Het meest realistisch zou zelfs zijn om een volledige ranked voting met alle 134 bands te doen (wat ik niet uitsluit de komende tijd, het is nog lang geen juni..). ;)

Deze poll geeft vooral de echte blikvangers weer, en is zeker niet gericht op de populariteit van bands in de breedte.
Het is wat het is. 🤷‍♂️
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Daar kun je lang en breed over discussiëren, waarom dan bv. geen top-10?
Het meest realistisch zou zelfs zijn om een volledige ranked voting met alle 134 bands te doen (wat ik niet uitsluit de komende tijd). ;)

Deze poll geeft vooral de echte blikvangers weer, en is zeker niet gericht op de populariteit van bands in de breedte.
Het is wat het is. 🤷‍♂️
Ah bezigheidstherapie! Een ranked voting met alle 134 bands heeft mijn voorkeur. De top 3 maak ik zelf niet omdat het echt geen recht doet aan veel bands op het affiche.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
ook maar eens mijn inzending maken dan

Donderdag:
1 polyphia
2 TOOL
3 hanabie

vrijdag
1 Electric Callboy
2 Turnstile
3 Graveyard

Zaterdag
1 Bring Me The Horizon
2 Ice Nine Kills
3 While She Sleeps

zondag
1 Slaughter to prevail
2 Malevolence
3 machine head


wat toch akelig dicht komt bij theblackmadness zijn lijstje
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Ah bezigheidstherapie! Een ranked voting met alle 134 bands heeft mijn voorkeur. De top 3 maak ik zelf niet omdat het echt geen recht doet aan veel bands op het affiche.

134 bands als totaalplaatje of dan nog wel per dag? @MetalLimbo wat zeg jij?


Edit: al zal na mijn must sees en graag zien het wel gewoon een relatief willekeurige volgorde worden
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Ah bezigheidstherapie! Een ranked voting met alle 134 bands heeft mijn voorkeur. De top 3 maak ik zelf niet omdat het echt geen recht doet aan veel bands op het affiche.
Haha, dat zal wat meer tijd gaan kosten, maar ik zal binnenkort eens een poging doen. ;)

Top-3 was voor mij ook heel lastig, heel wat namen met pijn in het hart weg moeten laten (ik had die natuurlijk wel ook als honorable mentions kunnen geven, zoals anderen na mij deden)..
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Haha, dat zal wat meer tijd gaan kosten, maar ik zal binnenkort eens een poging doen. ;)

Top-3 was voor mij ook heel lastig, heel wat namen met pijn in het hart weg moeten laten (ik had die natuurlijk wel ook honorable mentions kunnen geven, zoals anderen na mij deden)..

Wel een goed idee om een top zoveel te maken vooraf en dan te vergelijken met achteraf, of er dan grote verschillen gaan zijn… Vooraf zal een Tool waarschijnlijk wel op 1 komen, maar ben benieuwd of dat na afloop ook nog zo gaat zijn met bijvoorbeeld al het enthousiasme dat er over een Ne Obliviscaris is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Edit: al zal na mijn must sees en graag zien het wel gewoon een relatief willekeurige volgorde worden
Dat zal inderdaad wel voor de meesten gelden, op een gegeven moment wordt het gewoon een eenheidsworst waaruit niet meer te kiezen valt..

Wellicht is een zogenaamde tier list dan een betere optie?
Zoiets bv.:

xwx356zzdcc81.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Wel een goed idee om een top zoveel te maken vooraf en dan te vergelijken met achteraf, of er dan grote verschillen gaan zijn… Vooraf zal een Tool waarschijnlijk wel op 1 komen, maar ben benieuwd of dat na afloop ook nog zo gaat zijn met bijvoorbeeld al het enthousiasme dat er over een Ne Obliviscaris is.
Zullen vast wel wat verschillen in zitten, maar het is sowieso wel een zekerheidje dat Tool dan eveneens bovenaan komt te staan.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Hier die van mij :

Donderdag : (wel aanwezig)
1. Tool
2. Ne Obliviscaris
3. Babymetal

Vrijdag: (niet aanwezig)
1. Pendulum
2. Fear Factory
3. Electric Callboy

Zaterdag: (wel aanwezig)
1. Bring me the Horizon
2. Brutus
3. While She Sleeps

Zondag: (niet aanwezig)
1. Slaughter to Prevail
2. Of Mice and Men
3. Monuments
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
14
12
Al 22 top-3 lijstjes, daar moet natuurlijk wat statistiek op worden losgelaten! ;)

Bekijk bijlage 8376

Het zal natuurlijk geen verrassing zijn dat Tool het vaakst genoemd is.
Dat geldt een stuk minder voor co-headliner Alice Cooper, wat ook niet echt verrassend is.
Ne Obliviscaris en Bury Tomorrow zijn blijkbaar na Tool het populairst.

Op vrijdag scoort headliner Judas Priest toch wel beter dan verwacht, in tegenstelling tot FFDP (niet onverwacht).
Afgaande op dit lijstje zou je zelfs gaan denken dat Electric Callboy headliner is i.p.v. FFDP.
Avantasia en Pendulum scoren eveneens zeer verdienstelijk.

Op zaterdag zijn headliners BMTH en A7X goed aan elkaar gewaagd, een prima duo dus.
Blind Guardian en Limp Bizkit zijn na lange afwezigheid ook graag geziene gasten.
Dat lange afwezigheid niet per se een vereiste is, bewijst Ice Nine Kills, die er vorig jaar nog stonden.

Dat laatste geldt klaarblijkelijk des te meer voor Machine Head op vrijdag.
Ook co-headliner Scorpions scoort zeker niet onverdienstelijk, wellicht tegen verwachtingen in.
Slaughter To Prevail maakt de hype die rond de band hangt enigszins waar, al doet ook oudgediende Bodycount daar niet veel voor onder
Geen stemmen voor Babymetal? MOOI!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Geen stemmen voor Babymetal? MOOI!
Want anders had je er verplicht naar moeten gaan kijken ofzo? 😜

Maar er zijn inderdaad wel best veel logobands die slecht scoren, met name:
  • Babymetal
  • Mammoth WVH
  • Polyphia
  • Architects
  • Rival Sons
  • Mr. Bungle
  • While She Sleeps
  • Emperor
En de volgende bands hadden op basis van deze lijstjes dus net zo goed logobands kunnen/mogen zijn:
  • Ne Obliviscaris
  • Bury Tomorrow
  • Blind Guardian
  • Slaughter To Prevail
 
Laatst bewerkt:

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ah bezigheidstherapie! Een ranked voting met alle 134 bands heeft mijn voorkeur. De top 3 maak ik zelf niet omdat het echt geen recht doet aan veel bands op het affiche.
Top 3 is inderdaad veel te kleinschalig voor het aantal bands dat je op een dag kunt zien. 3 namen zijn nog geen 10% van het dagprogramma. Ranked voting met 134 artiesten zou dan weer te veel tijd kosten denk ik? Als we allemaal 1 clashfinder invullen wanneer de timetable bekend is (bijv. die van Rockbeer), dan krijgen wij automatisch ook een ranking o.b.v. hoeveel bands aangekleurd zijn. Wel minder betrouwbaar, maar misschien interessant om ernaast te leggen.

Ik doe toch mee voor de statistieken, maar ik heb niet echt het gevoel dat er een rangorde is. Ik heb bijvoorbeeld net zoveel zin in Nile als Borknagar op vrijdag.

Donderdag
  1. Ne Obliviscaris
  2. Megadeth
  3. Cavalera *
Vrijdag
  1. Nile *
  2. Borknagar *
  3. Khemmis *
Zaterdag
  1. Abbath performs Immortal *
  2. Uriah Heep
  3. Suffocation *
Zondag
  1. Emperor *
  2. Ihsahn
  3. Karnivool *
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Top drie voor Do & Za (andere dagen ga ik niet):

Donderdag

Tool
Bury Tomorrow*
Erra


Zaterdag

Bring Me The Horizon
While She Sleeps
Brutus


Vr en Zo ben ik er niet, maar anders waren mijn top drie's:


Vrijdag

Electric Callboy*
Pendulum*
Fear Factory


Zondag

Slaughter to Prevail
Of Mice & Men
Atreyu
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
14
12
Want anders had je er verplicht naar moeten gaan kijken ofzo? 😜

Maar er zijn inderdaad wel best veel logobands die slecht scoren, met name:
  • Babymetal
  • Mammoth WVH
  • Polyphia
  • Architects
  • Rival Sons
  • Mr. Bungle
  • While She Sleeps
  • Emperor
En de volgende bands hadden op basis van deze lijstjes dus net zo goed logobands kunnen/mogen zijn:
  • Ne Obliviscaris
  • Bury Tomorrow
  • Blind Guardian
  • Slaughter To Prevail
Nee, ‘k vind het gewoon een beetje jammer dat ze iets boeken dat gehyped is door een enorm klein publiek. Ze krijgen veel kans een goed tijdslot dat misschien meer toebehoord aan een andere act. Nu, dat is puur een mening natuurlijk en GMM zal wel zijn redenen hebben om ze geboekt te hebben staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Nee, ‘k vind het gewoon een beetje jammer dat ze iets boeken dat gehyped is door een enorm klein publiek. Ze krijgen veel kans een goed tijdslot dat misschien meer toebehoord aan een andere act. Nu, dat is puur een mening natuurlijk en GMM zal wel zijn redenen hebben om ze geboekt te hebben staan.
Hoe kom je erbij dat Babymetal gehyped wordt door een enorm klein publiek? Lijkt me juist een band die het goed doet bij het mainstream publiek.
Bij de kenners zoals hier op het forum wellicht niet de meest populaire band, maar denk dat dat veld gewoon vol gaat staan op het festival.
Denk verder ook dat ze weinig gekozen worden als top 3, maar dat dit niet wilt zeggen dat niemand ze wilt zien. Lijkt me vooral een band met 'lijkt me wel grappig om een keer mee te pakken op een festival'
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Hoe kom je erbij dat Babymetal gehyped wordt door een enorm klein publiek? Lijkt me juist een band die het goed doet bij het mainstream publiek.
Bij de kenners zoals hier op het forum wellicht niet de meest populaire band, maar denk dat dat veld gewoon vol gaat staan op het festival.
Denk verder ook dat ze weinig gekozen worden als top 3, maar dat dit niet wilt zeggen dat niemand ze wilt zien. Lijkt me vooral een band met 'lijkt me wel grappig om een keer mee te pakken op een festival'

Denk dat Babymetal stiekem best wel een "gevestigde" naam is in de metalwereld als je kijkt in welke zalen ze headlinen, voor welke bands ze support zijn geweest en ook al de positie op FortaRock in 2016, waar ze gewoon sub in de tent al.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken