Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Wel leuk dan voor de fans. Zelf ken ik de muziek van beide bands niet maar weer wel uiteraard ongeveer wat voor muziek ze spelen. Misschien als ze met niks overlappen dat ik wil zien eens even gaan kijken om mijn horizonten at te verbreden.
Ik begin beide bands ook pas net te ontdekken, maar weet wel al dat ik hier absoluut bij wil zijn! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.527
Ik begin beide bands ook pas net te ontdekken, maar weet wel al dat ik hier absoluut bij wil zijn! :)
Bedankt voor het uitzoeken! Erg blij met de gemixte set en benieuwd welke Bathory nummers aan bod komen. Ik ben wel verbaasd dat jij als groot viking metal liefhebber nog niet bekend was met de Godfather van het genre. Voor mij een van de 'all-time greats' in metal.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Bedankt voor het uitzoeken! Erg blij met de gemixte set en benieuwd welke Bathory nummers aan bod komen. Ik ben wel verbaasd dat jij als groot viking metal liefhebber nog niet bekend was met de Godfather van het genre. Voor mij een van de 'all-time greats' in metal.
Mwa, ik was niet per se een groot viking metal liefhebber, althans nog niet zo heel lang. ;)
Sowieso heb ik niet echt een of enkele genres waar ik van houd, maar ben ik juist heel breed georiënteerd (ook buiten metal).
Daardoor leer ik genres een stuk langzamer kennen dan wanneer het geval zou zijn als ik me op een bepaald genre zou concentreren.

Ook luister ik niet echt vaak naar de oudere bands/muziek. Vaak begint het bij mij met jongere/modernere bands, die ik leer kennen op festivalposters, voorprogramma's, o.i.d., en werk ik zo langzaam terug naar de oudere bands.
Bathory was ik dus eigenlijk simpelweg 'nog niet aan toe gekomen', en stond ook niet bepaald hoog op de luisterlijst, aangezien ze niet meer bestaan en ik ze dus ook niet op festivals zal tegenkomen.

Maar zo langzamerhand leer ik wel steeds meer bands uit dat genre kennen, en ben ik van enkele inmiddels groot fan: Moonsorrow, Månegarm (zie mijn profielplaatje), Týr, Falkenbach (ook pas vrij recent ontdekt), Enslaved (ga ik 21 maart naar toe in Keulen met Svalbard en Wayfarer), Borknagar, Skálmöld, en recent leer ik dus Svartsot, Kampfar, en dus Ereb Altor en Bathory (beter) kennen.
Daarnaast ook bands als Heidevolk, Amon Amarth, Wintersun, Ensiferum, Equilibrium, Brothers Of Metal, al reken ik die niet echt tot de viking metal, al hebben ze wel raakvlakken ermee, met name thematisch.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Mwa, ik was niet per se een groot viking metal liefhebber, althans nog niet zo heel lang. ;)
Sowieso heb ik niet echt een of enkele genres waar ik van houd, maar ben ik juist heel breed georiënteerd (ook buiten metal).
Daardoor leer ik genres een stuk langzamer kennen dan wanneer het geval zou zijn als ik me op een bepaald genre zou concentreren.

Ook luister ik niet echt vaak naar de oudere bands/muziek. Vaak begint het bij mij met jongere/modernere bands, die ik leer kennen op festivalposters, voorprogramma's, o.i.d., en werk ik zo langzaam terug naar de oudere bands.
Bathory was ik dus eigenlijk simpelweg 'nog niet aan toe gekomen', en stond ook niet bepaald hoog op de luisterlijst, aangezien ze niet meer bestaan en ik ze dus ook niet op festivals zal tegenkomen.

Maar zo langzamerhand leer ik wel steeds meer bands uit dat genre kennen, en ben ik van enkele inmiddels groot fan: Moonsorrow, Månegarm (zie mijn profielplaatje), Týr, Falkenbach (ook pas vrij recent ontdekt), Enslaved (ga ik 21 maart naar toe in Keulen met Svalbard en Wayfarer), Borknagar, Skálmöld, en recent leer ik dus Svartsot, Kampfar, en dus Ereb Altor en Bathory (beter) kennen.
Daarnaast ook bands als Heidevolk, Amon Amarth, Wintersun, Ensiferum, Equilibrium, Brothers Of Metal, al reken ik die niet echt tot de viking metal, al hebben ze wel raakvlakken ermee, met name thematisch.
Wel grappig om te lezen. Ik ben in basis een old school metalfan. ( Voor zover dat nog niet duidelijk was🤭) En ik probeer dus ook meer jongere bands te beluisteren om zo ook de metal-smaak breder te maken. Op die manier is er ook altijd wel iets van je gading op een festival. Daar was ik vroeger toch beperkter in. Als ik dan terugkijk welke bands ik als voorprogramma's of op festivals gemist heb.......Dat is dan op sommige vlakken een inhaalslag. Met vorig jaar als hoogtepunten Gojira en Parkway Drive.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.527
Ook luister ik niet echt vaak naar de oudere bands/muziek. Vaak begint het bij mij met jongere/modernere bands, die ik leer kennen op festivalposters, voorprogramma's, o.i.d., en werk ik zo langzaam terug naar de oudere bands.
Bathory was ik dus eigenlijk simpelweg 'nog niet aan toe gekomen', en stond ook niet bepaald hoog op de luisterlijst, aangezien ze niet meer bestaan en ik ze dus ook niet op festivals zal tegenkomen.

Maar zo langzamerhand leer ik wel steeds meer bands uit dat genre kennen, en ben ik van enkele inmiddels groot fan: Moonsorrow, Månegarm (zie mijn profielplaatje), Týr, Falkenbach (ook pas vrij recent ontdekt), Enslaved (ga ik 21 maart naar toe in Keulen met Svalbard en Wayfarer), Borknagar, Skálmöld, en recent leer ik dus Svartsot, Kampfar, en dus Ereb Altor en Bathory (beter) kennen.
Daarnaast ook bands als Heidevolk, Amon Amarth, Wintersun, Ensiferum, Equilibrium, Brothers Of Metal, al reken ik die niet echt tot de viking metal, al hebben ze wel raakvlakken ermee, met name thematisch.
Het is wel grappig dat je dat eerste zegt, want je noemt bijna alleen maar oude bands op die in de jaren '90 al zijn opgericht (eerste rijtje bekeken, en ouder dan de jaren '90 bestaat niet in dit genre) en zelfs hun eerste albums in dat decennium of rond de eeuwwisseling hadden uitgebracht. Alleen Skálmöld, Svartsot en Ereb Altor zijn na 2000 opgericht, en allen voor 2010. En leden van Ereb Altor hadden in de jaren '90 al andere projecten lopen. Maar goed, ik vind bijna alles wat je noemt hele goede bands. Ik ben ook een liefhebber van het genre, hoewel ik 'viking metal' niet echt een genre vind maar een crossover tussen folk met black of heavy metal. Er zijn ook talloze andere bands die gelijksoortig klinken maar andere thema's gebruiken dan de Noorse mythologie of Vikingen. Dus ik ben het ook eens met je laatste zin.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
dance charles GIF


Ook nostalgisch.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Geen reactie van GMM, wel van Ereb Altor zelf:
Bekijk bijlage 8330
Mixed set it is! 🤘

Het is dus inderdaad een (specialer) eerbetoon aan Quorthon (Tomas Forsberg), de zanger van Bathory, die op 38-jarige leeftijd overleed op 3 juni 2004 aan een aangeboren hartafwijking.

Verklaart ook wel waarom 'Bathory set' zo snel is verwijderd van de website.
Iemand dacht dus dat ze een volledige Bathory set zouden doen, en is later erop gewezen dat dat niet het geval is.
Erg mooi nieuws! Dank voor het aanschrijven ook van de band, waar je dus wel gewoon antwoord van krijgt!
En 'rare set' klinkt al helemaal iets om bij te zijn!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Het is wel grappig dat je dat eerste zegt, want je noemt bijna alleen maar oude bands op die in de jaren '90 al zijn opgericht (eerste rijtje bekeken, en ouder dan de jaren '90 bestaat niet in dit genre) en zelfs hun eerste albums in dat decennium of rond de eeuwwisseling hadden uitgebracht. Alleen Skálmöld, Svartsot en Ereb Altor zijn na 2000 opgericht, en allen voor 2010. En leden van Ereb Altor hadden in de jaren '90 al andere projecten lopen. Maar goed, ik vind bijna alles wat je noemt hele goede bands. Ik ben ook een liefhebber van het genre, hoewel ik 'viking metal' niet echt een genre vind maar een crossover tussen folk met black of heavy metal. Er zijn ook talloze andere bands die gelijksoortig klinken maar andere thema's gebruiken dan de Noorse mythologie of Vikingen. Dus ik ben het ook eens met je laatste zin.
Ik leer bands een voor een kennen, de ene keer is dat een relatief jongere band, de andere keer een relatief oudere band. Voornaamste drijvende kracht daarachter is zoals ik zei de festivals en concerten die ik bezoek.
Daarnaast ook wat ik toevallig tegenkom op YouTube, Facebook, hier op Festileaks of waar dan ook, en wat mijn nieuwsgierigheid voldoende wekt.

Bathory is typisch zo'n naam die ik al vaak heb gehoord, en waarvan ik weet dat ze zeer invloedrijk zijn geweest, maar die voor mij (nog) geen hoge prioriteit had op de haast eindeloze lijst van bands en albums die ik nog (beter) moet luisteren.

En leeftijd is ook maar relatief natuurlijk.
Bathory is een stuk ouder dan de overige bands, en zijn een van de pioniers van de black metal, met Venom en Mercyful Fate (ook nooit veel in verdiept). Pas in 1990 zijn zij een andere kant op geslagen, en hebben zij met het album Hammerheart zo ongeveer het subgenre viking metal uitgevonden, wat inderdaad een kruising is tussen black en folk metal. Varianten daarop zijn o.a. pagan en celtic metal, wat meer met het thema heeft te maken dan met de muziek zelf.

Conclusie is dus eigenlijk dat je beter geen systeem probeert te ontdekken in mijn voorkeuren, want dat is er praktisch niet... ;)
 
Laatst bewerkt:

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Die documentaire is echt aangrijpend, dat klopt. Maar. Het is eigenlijk net zo manipulatief als de Michael Jackson-documentaire Leaving Neverland. Het vermeldt niet dat...

- zowel ex-vrouw Dita van Teese als feministisch icoon Rose McGowan zeiden dat hij hen nooit heeft misbruikt
- SWAT deed een inval in het huis van Manson en vond niets
- de meeste van de vijf vrouwen die hem beschuldigden, eisten eerst geld van hem en pas nadat hij weigerde, klaagden ze aan
- een van de vrouwen heeft later haar beschuldiging geredigeerd en onthuld dat Evan Rachel Wood en Ilma Gore haar en anderen roem en geld beloofden als zij bij elkaar blijven en dit beeld van hem als misbruiker schilderen
- Wood zegt dat Manson haar isoleerde van haar familie, maar er zijn foto's van hen die met haar ouders naar Disneyland gaan, en iedereen lijkt gelukkig
- Wood zei dat ze was verkracht tijdens een opname van een muziekvideo, maar de aanwezige technici zeiden dat zoiets niet was gebeurd
- ze noemden videobewijs van hem die een vrouw vermoordde... Maar dat was slechts een videoclip
- Evan Rachel Wood verloor haar voogdij nadat ze haar zoon uit de buurt van ex Jamie Bell had gehouden. Haar redenering: MM dreigde haar zoon te verkrachten, wat volgens Bell belachelijk is
Velen weten dit waarschijnlijk niet en lezen alleen de koppen van "MM beschuldigd". :unsure:

Ik heb de neiging om overlevenden te geloven en ik zeg f elk stuk stront dat anderen misbruikt. Maar in dit geval is de kant van de aanklager gewoon heel twijfelachtig. Het is gemakkelijk om te beschuldigen, maar het is misschien niet altijd waar. Ok terug naar het onderwerp, sorry.

Heeft iemand Future Palace bekeken? Het is een jonge band uit Duitsland en ik vond ze geweldig, vooral de zanger. Kijk eens naar Malphas en Defeating Gravity.

Ik luister momenteel naar de werken van Ihsan en Emperor. Echt goed spul. Kende ze nog niet.

Ben je actief op zoek naar de bands die je niet kent of ben je alleen geïnteresseerd in de bands die je wel kent?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
120
387
Heeft iemand Future Palace bekeken? Het is een jonge band uit Duitsland en ik vond ze geweldig, vooral de zanger. Kijk eens naar Malphas en Defeating Gravity.
Ik hoop ze ook live te kunnen zien! Ik ken de band al een beetje voor de announcement dat ze naar Graspop komen. Lijkt een beetje op een kruising tussen Paramore en Spiritbox als je het mij vraagt. Echter vrees ik dat ze zondag heel vroeg spelen en ik weet niet of ik die laatste dag nog veel fut heb (kga namelijk met de auto heen en weer).
 

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Hier is mijn grote probleem. Mijn vrouw is jarig op ZONDAG en ik streef ernaar om na zaterdag naar huis te gaan, haar verjaardag te vieren (familie viert het altijd 's middags) en dan terug te gaan om zoveel mogelijk te zien. Ik zal gemakkelijk terugkeren naar Scorpions, maar ik weet zeker dat ik Future Palace zal missen.

Mijn strijdplan:

TH: Cooper, Tool, Megadeth, +++, Alien Weaponry, Babymetal, Brothers of Metal, Kvelertak, Asinhell, Health

FR: Biohazard, Avantasia, Fear Factory, Judas Priest, POD, Tarja, The Vintage Caravan, Dynazty

SA: Abbath, Guardian, Bizkit, Mammoth, Kamelot, Horizon, Ice Nine, Rotting, Architects

SU: Suffer, Scorpions, Ihsahn, Empreror, Future Palace, Body Count, Slaughter, Skynd
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Hier is mijn grote probleem. Mijn vrouw is jarig op ZONDAG en ik streef ernaar om na zaterdag naar huis te gaan, haar verjaardag te vieren (familie viert het altijd 's middags) en dan terug te gaan om zoveel mogelijk te zien. Ik zal gemakkelijk terugkeren naar Scorpions, maar ik weet zeker dat ik Future Palace zal missen.

Mijn strijdplan:

TH: Cooper, Tool, Megadeth, +++, Alien Weaponry, Babymetal, Brothers of Metal, Kvelertak, Asinhell, Health

FR: Biohazard, Avantasia, Fear Factory, Judas Priest, POD, Tarja, The Vintage Caravan, Dynazty

SA: Abbath, Guardian, Bizkit, Mammoth, Kamelot, Horizon, Ice Nine, Rotting, Architects

SU: Suffer, Scorpions, Ihsahn, Empreror, Future Palace, Body Count, Slaughter, Skynd
Geen Machine Head? Lijkt me wel aardig aan te sluiten bij je lijstje. qua show wordt dat toch wel één van de meest indrukwekkende optredens van het weekend verwacht ik. Emperor zal alleen waarschijnlijk wel deels overlappen met de headliners.

Future palace heb ik een keer gezien in het voorprogramma van electric callboy en keek ik toen wel naar uit want op album klonk het wel goed, maar live vond ik het erg tegenvallen. vooral de vocals klonken live niet al te best helaas.

Amaranthe misschien ook wat voor jou trouwens afgaande op je lijstje
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Hier is mijn grote probleem. Mijn vrouw is jarig op ZONDAG en ik streef ernaar om na zaterdag naar huis te gaan, haar verjaardag te vieren (familie viert het altijd 's middags) en dan terug te gaan om zoveel mogelijk te zien. Ik zal gemakkelijk terugkeren naar Scorpions, maar ik weet zeker dat ik Future Palace zal missen.

Mijn strijdplan:

TH: Cooper, Tool, Megadeth, +++, Alien Weaponry, Babymetal, Brothers of Metal, Kvelertak, Asinhell, Health

FR: Biohazard, Avantasia, Fear Factory, Judas Priest, POD, Tarja, The Vintage Caravan, Dynazty

SA: Abbath, Guardian, Bizkit, Mammoth, Kamelot, Horizon, Ice Nine, Rotting, Architects

SU: Suffer, Scorpions, Ihsahn, Empreror, Future Palace, Body Count, Slaughter, Skynd

Neem de vrouw mee naar Graspop!
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik raad iedereen dringend aan om "Phoenix Rising" te kijken (staat op HBO Max). Reken maar dat jouw mening over dat 'ie nog niet zo nodig gecancelled hoeft te worden 180° draait.
Een docu geeft maar een kant van het verhaal. Nu geloof ik best dat een rockartiest onder het mom van "sex, drugs en rock n roll" veel kunnen weerleggen, maar er zullen vast wel dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen.
Het zal niet de eerste keer geweest zijn dat "MM en co" de beveiliging vraagt een jonge meid te vragen backstage te komen.
Bij een vage kennis van mij (een vriendin van een maat) is dat ook gebeurd.
Ze was toen wel meerderjarig en vond het juist gaaf, maar toen hadden we ook al vraagtekens er bij. We hebben haar die avond niet meer gezien.
Nooit meer wat van gehoord hoe dat is afgelopen.
Maar het imago van MM werkt al niet mee, een shockrocker die veel erotisch getinte en shockerende beelden laat zien.
Als je dan als jonge meid denk, daar ga ik graag zonder begeleiding mee baar achteren...
 

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Egomanische rocksterren aan de drugs + groupies die tot alles bereid zijn, is altijd een slechte mix, en dat is al heel lang zo. Vraag Motley Crue, GNR, The Doors, Kiss etc. niet wat ze hebben gedaan met mooie vijftienjarigen die alleen maar hallo wilden zeggen. Helaas is niet iedereen zo onschuldig als Dave Grohl.

Ik was Machine Head helemaal vergeten. Ze hebben geweldig materiaal.

En ik zou graag mijn vrouw meenemen, maar zij houdt niet van kamperen, en de meeste muziek die ik wil zien is te moeilijk voor haar. Ze logeert bij onze peuter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken