Graspop Metal Meeting 2024

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
Ik zou wel heel blij zijn moest Graspop Evanescence nog kunnen boeken. Ik heb ze in 2022 live gezien en vond dat best prima. Haar stem is anders dan vroeger en inderdaad niet meer zo sterk dan vroeger. Maar om te zeggen dat ze matig zingt vind ik beetje overdreven. Soit, ik wil hier geen discussie starten, iedereen zijn mening :)

Echter ben ik zo goed als zeker dat ze niet komen. Waarom zou Graspop zo lang wachten om ze aan te kondigen? Enkel als plan c (want stonden ook al niet op de poster) of om sales te boosten voor een bepaalde dag? Graspop zou +/- een week na hun laatste show zijn, qua planning dus nog wel mogelijk.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: KazuyaYuza en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Nu ik erover nadenk passen ze eigenlijk helemaal niet zo goed op de main stage die dag, aangezien die waarschijnlijk toch voornamelijk op metalcore en andere 'nieuwe' metal gericht zal zijn (net als de zaterdag vorig jaar).
Uriah Heep had dan ook veel beter op eender van elk van de overige drie dagen gepast, met name de zondag, als je het mij vraagt.
Ja maar dit is wel juist typisch iets voor graspop, volgens mij hebben ze nog nooit een gehele dag gehad op de mainstages met slechts 1 thema of genre. Het beste referentiemateriaal dat we hebben is de zaterdag van vorig jaar. Je ziet de hele dag een vrij jong programma met veel metalcore en dan ineens staan Rancid en Pantera daar tussen. Ik verwacht een zelfde soort constructie maar dan met Mammoth en Uriah Heep

Van de 12 mainstage bands zitten er zeer waarschijnlijk 4 metalcore bands tussen en de overige bands zullen toch andere genres zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
Uriah Heep is toch één van de oude BWOHM bands. Alleen daarom horen ze toch iets hoger op de line up te staan. Is overigens mijn bescheiden mening😜
Voeg daar nog een W.A.S.P aan toe en we gaan los!! Misschien ook nog een leuke toevoeging voor jou? @Koekdoos

Nooit echt verdiept in WASP, ze zijn nooit echt binnengekomen bij mij, net als Saxon. Ik denk de twee grootste namen binnen het genre waar ik niks mee heb…

Uriah Heep kan best in de metal dome overigens, net zoals een band als UFO eens heeft gedaan
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: saurus en EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ja maar dit is wel juist typisch iets voor graspop, volgens mij hebben ze nog nooit een gehele dag gehad op de mainstages met slechts 1 thema of genre. Het beste referentiemateriaal dat we hebben is de zaterdag van vorig jaar. Je ziet de hele dag een vrij jong programma met veel metalcore en dan ineens staan Rancid en Pantera daar tussen. Ik verwacht een zelfde soort constructie maar dan met Mammoth en Uriah Heep

Van de 12 mainstage bands zitten er zeer waarschijnlijk 4 metalcore bands tussen en de overige bands zullen toch andere genres zijn.
Ik ga nu toch voor Metal Dome, kan me gewoon totaal niet voorstellen dat die om 13:00 op de main stage zullen staan, dat zou echt belachelijk zijn.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.383
2.881
Nooit echt verdiept in WASP, ze zijn nooit echt binnengekomen bij mij, net als Saxon. Ik denk de twee grootste namen binnen het genre waar ik niks mee heb…

Uriah Heep kan best in de metal dome overigens, net zoals een band als UFO eens heeft gedaan
Dat valt met toch wel tegen van jou. Jij als 80's glam metal man die W.A.S.P niet kent?😜
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Koekdoos

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Ik haal er momenteel wel echt plezier uit om de setlist van Uriah Heep beter te leren kennen. Ik kwam nog niet veel verder dan Easy Livin' (wat een klassieker!) en enthousiaste reacties op hun live optredens. Maar wat een heerlijke klassieke (blues)hardrock maken deze mannen. Als ze dit inderdaad met zoveel enthousiasme en spelplezier brengen wordt dit een set die je kijkt met een glimlach op het gezicht. In het zonnetje met een pilsje in de hand. Mooie gedachte.

Ik heb Heep sinds 1996 een keer of twintig live gezien, en ik kan me 1 optreden herinneren waarvan ik dacht: "Ze zijn al es enthousiaster geweest". En moet je denken dat ik ze kort na het overlijden van Trevor Bolder live gezien heb - het was niet die keer.

Live is het echt een ge-wel-dige band. Ge gaat genieten!!

Dat zonnetje is natuurlijk niet te garanderen, maar de rest absoluut wel! (y)
Wacht maar tot je July Morning live hoort, kippenvel verzekerd (zeker de lange Hammond organ solo)! :cool:

Uriah Heep is eigenlijk een zwaar ondergewaardeerde band.
Iedereen noemt vaak Led Zeppelin, Deep Purple en Black Sabbath als de grondleggers van de heavy metal (en Black Sabbath zelfs de allereerste heavy metal band), maar Uriah Heep hoort eigenlijk net zo goed in dat rijtje thuis (de originele 'Big Four'? ;) ).

Van deze vier was Uriah Heep wel de meest 'afwijkende' en progressieve, en ze worden dan ook wel als grondleggers/voorlopers van de progressive metal genoemd (die later pas echt van de grond kwam met Dream Theater, Queensrÿche en Fates Warning).


Soms denk ik dat ze té prog waren voor hun tijd....
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
Dat valt met toch wel tegen van jou. Jij als 80's glam metal man die W.A.S.P niet kent?😜

Ik ken het wel, maar de paar nummers die ik heb gehoord vond ik minder, waardoor het bij die paar nummers is gebleven. Dan zie ik veel liever Journey toegevoegd worden!
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Nooit echt verdiept in WASP, ze zijn nooit echt binnengekomen bij mij, net als Saxon. Ik denk de twee grootste namen binnen het genre waar ik niks mee heb…

Uriah Heep kan best in de metal dome overigens, net zoals een band als UFO eens heeft gedaan
Je moet de solo van Miss You eens een kans geven, echt de moeite.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
Rekening houdende met bands die touren rond dezelfde periode van Graspop hoop ik nog op deze bands:

- Enforced
- Immolation
- Kanonenfieber
- Kronos
- Kataklysm
- The Prodigy
- Vomitory
- Krisiun
- Hate
- Decapitated
- LIK
- Gutalax
- Unleashed
- Coffin Feeder
- Stillbirth
- God Dethroned
- Vader
- Sworn Enemy
- Gaerea

Met 2 van deze namen ben ik al meer dan tevreden 🙂
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Eindelijk mijn lijste van bands eens besloten te maken: (grote kans dat die er over een paar maanden totaal anders uitziet)


Must sees:
A7x, BMTH, ICE NINE KILLS (!), Tool, Pendulum, EC, JP, Machine head. Slaughter to prevail, Solence


Heel graag zien:
Architects, Bodycount, Bruce dickinson, Corey tayler, Burry tommorow, Alice Cooper, Avantasia, Blind guardian, Landsdowne, Rotting christ, Scorpions,Mammoth wvh, Amaranthe


Mooi om mee te pakken:
Asinhell, Defects, Erra, 5fdp, Kamelot, Megadeth, biohazard


Als er niks leuks tegenoverspeeld
Deep purple (heb ik al gezien, en vond er niks heel bijzonders aan), Doro, Extreme, Fit for a king,Heart, Steel panther, While she sleeps, Dying fetus

Ik ga me deze editie dus niet vervelen
Suggesties zijn zeker welkom!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Ieder z'n ding maar €160 is het naar mijn mening al laaaaang niet meer waard. Snap dat het een legendarische naam is, maar valt voor mij onder ''uitknijpen van de boomer-rockers die geld teveel hebben'', want dit heeft niks meer met 'rock&roll' te maken.
Hebben we ook meteen de reden waarom zo'n band nooit op GMM kan staan. Veel te duur om te boeken, als ze zelf een publiek van 40/50k kunnen trekken en dit soort prijzen kunnen vragen. Wel benieuwd hoor of ze hiermee weg komen, maar denk dat ze nog steeds een enorme fanbase hebben die ze maar wat graag wil zien.

Dit zijn natuurlijk absurde prijzen, lachwekkend bijna. Heb sowieso weinig met AC/DC, maar los van mijn persoonlijke smaak vind ik prijzen van >€100 voor normale tickets (dus niet VIP ofzo) voor welke band of artiest dan ook buitenproportioneel.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Hebben we ook meteen de reden waarom zo'n band nooit op GMM kan staan. Veel te duur om te boeken, als ze zelf een publiek van 40/50k kunnen trekken en dit soort prijzen kunnen vragen. Wel benieuwd hoor of ze hiermee weg komen, maar denk dat ze nog steeds een enorme fanbase hebben die ze maar wat graag wil zien.

Dit zijn natuurlijk absurde prijzen, lachwekkend bijna. Heb sowieso weinig met AC/DC, maar los van mijn persoonlijke smaak vind ik prijzen van >€100 voor normale tickets (dus niet VIP ofzo) voor welke band of artiest dan ook buitenproportioneel.
Zal wel heel snel uitverkopen, al hadden ze nog 200 euro gevraagd. Spreekt een gigantisch publiek aan, kan de laatste keer zijn, dicht bij zowel Nederland als Duitsland,... Kassa kassa
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Verder zie ik wel leuke namen bij Sweden Rock die van mij er nog wel bij mogen. Kaartje namelijk nog steeds niet besteld. Voor Alcatraz dan weer wel. En helaas ook voor Metaldays (die nu al gecanceled is) en waar ik dus geen geld van terug krijg.
Kaartje zou toch doorgezet worden naar volgend jaar las ik ergens?
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
Hieronder mijn lijstje na het bekijken van de hele poster
(rood = must see, blauw = graag zien, zwart = om de tijd op te vullen)

Donderdag
  • Bury Tomorrow
  • Amaranthe
  • Erra
  • Underoath
  • Tool
  • Megadeth
  • Bleed From Within
  • Solence
  • Hanabie

Vrijdag
  • Five Finger Death Punch
  • Electric Callboy
  • P.O.D.
  • Silverstein
  • Eisbrecher
  • Turnstile
  • Fit For a King
  • Tarja
  • LANSDOWNE
  • Fear Factory
  • Pendulum (live)
  • Bruce Dickinson

Zaterdag
  • Bring Me The Horizon
  • Architects
  • Limp Bizkit
  • Ice Nine Kills
  • While She Sleeps
  • Red
  • Avenged Sevenfold
  • Kamelot
  • Defects
  • Mammoth wvh

Zondag
  • Corey Taylor
  • Body Count
  • Atreyu
  • Future Palace
  • Of Mice & Men
  • Make Them Suffer
  • Wargasm
  • Malevolance
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ja het blijft bijzonder dat de 2 grootste en meest succesvolle metalfestivals van de hele benelux beiden in vlaanderen zijn.
Dat is niet zo vreemd hoor.
Dynamo Open Air in Eindhoven en Earthquake in Kaatsheuvel (zelf niet meegemaakt) waren vroeger grote metalfestivals.
Rob Trommelen is uiteindelijk via Mojo gestopt met metalfestivals, mede door het wegvallen van DOA zijn de markten in Belgie en Duitsland verder gegroeid.
Nederland kreeg een enorme achterstand, waardoor headliners als Metallica, Rammstein essentieel waren. Rammstein had toen nog zijn "ik wil niet op een metalfestival spelen bui"
De MKZ, vergunningen die werden ingetrokken en een Brabantse organisatie die wel moeite had om het Nijmegense Fields of Rock om te dopen tot Dynamo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alma

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Nooit echt verdiept in WASP, ze zijn nooit echt binnengekomen bij mij, net als Saxon. Ik denk de twee grootste namen binnen het genre waar ik niks mee heb…

Uriah Heep kan best in de metal dome overigens, net zoals een band als UFO eens heeft gedaan
Saxon - rock to stay alive (is goud, met gastoptredens Lemmy (Motörhead), Andi Deris, (Helloween) Angry Anderson (Rose Tattoo)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
64
120
Finally had time to listen the last acts and it's looking good.

Here are my
Must see
* * * * *
Tool
Alice Cooper
Bury Tomorrow
Heart
Five Finger Death Punch
Judas Priest
Electric Callboy
Pendulum
Avantasia
Eisbrecher
Avenged Sevenfold
Bring Me The Horizon
Limp Bizkit
Uriah Heep
Scorpions
Corey Taylor
Deep Purple
Extreme
Rival Sons
The Last Internationale
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken