Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.073
Hammerfall speelt in Antwerpen en Amsterdam begin oktober samen met Powerwolf en Windrose
Dat zegt natuurlijk weinig over de zomerfestivals.
Hammerfall staat in het weekend van GMM ook op Copenhell en op Summerside (Zwitserland), dus qua schema zou dat in ieder geval prima moeten passen. Zou ze graag weer eens zien!

Wind Rose is in korte tijd een van mijn favoriete power metal bands geworden, dus daar hoop ik zeker op, maar ik verwacht ze niet op GMM. Ze hebben vooralsnog maar één festival gepland staan, Leyendas Del Rock in Spanje op 7 augustus. Alcatraz is echter ook onwaarschijnlijk, aangezien ze daar afgelopen jaar al stonden, en Alcatraz de line-up al zo goed als rond heeft (op wellicht een naam of 3 na).

Ad Infinitum is voor mij ook een nieuwe ontdekking, zeer positief verrast bij het concert met Blackbriar (nog meer positief door verrast) in Heerlen! Leuke verschijning ook, die Melissa Bonny.. ;)
Maar helaas hebben zij zoals al gezegd vooralsnog geen festivalplannen.
Blackbriar daarentegen staat in het weekend van GMM op Rock Imperium in Spanje, dus die zouden wel beschikbaar moeten zijn!

Verder nog ogenschijnlijk mogelijk en welkom om het power en/of symphonic gehalte op te krikken:
  • Angus McSix
  • Avantasia (wellicht tegen beter weten in..)
  • Beyond The Black
  • Eleine
  • Gloryhammer
  • Nanowar Of Steel
  • Rhapsody Of Fire
  • Sirenia
  • Sonata Arctica
  • Stratovarius
  • Unleash The Archers (wel kort na tour AUS/NZ)
  • Visions Of Atlantis
  • Xandria
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Dat zegt natuurlijk weinig over de zomerfestivals.
Hammerfall staat in het weekend van GMM ook op Copenhell en op Summerside (Zwitserland), dus qua schema zou dat in ieder geval prima moeten passen. Zou ze graag weer eens zien!

Wind Rose is in korte tijd een van mijn favoriete power metal bands geworden, dus daar hoop ik zeker op, maar ik verwacht ze niet op GMM. Ze hebben vooralsnog maar één festival gepland staan, Leyendas Del Rock in Spanje op 7 augustus. Alcatraz is echter ook onwaarschijnlijk, aangezien ze daar afgelopen jaar al stonden, en Alcatraz de line-up al zo goed als rond heeft (op wellicht een naam of 3 na).

Ad Infinitum is voor mij ook een nieuwe ontdekking, zeer positief verrast bij het concert met Blackbriar (nog meer positief door verrast) in Heerlen! Leuke verschijning ook, die Melissa Bonny.. ;)
Maar helaas hebben zij zoals al gezegd vooralsnog geen festivalplannen.
Blackbriar daarentegen staat in het weekend van GMM op Rock Imperium in Spanje, dus die zouden wel beschikbaar moeten zijn!

Verder nog ogenschijnlijk mogelijk en welkom om het power en/of symphonic gehalte op te krikken:
  • Angus McSix
  • Avantasia (wellicht tegen beter weten in..)
  • Beyond The Black
  • Eleine
  • Gloryhammer
  • Nanowar Of Steel
  • Rhapsody Of Fire
  • Sirenia
  • Sonata Arctica
  • Stratovarius
  • Unleash The Archers (wel kort na tour AUS/NZ)
  • Visions Of Atlantis
  • Xandria
Ik bedoelde het als tip voor prins 😊
Omdat hij 'laat maar meekomen'
Hammerfall op Graspop zou voor mij ook welkom zijn! Zou een goede toevoeging zijn. En PW in 2025 hopelijk op zijn minst als sub
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
zag deze hier nog niet
420046854_930446171773742_3345422977055691617_n.jpg
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
161
174
Moet zeggen dat ik die donderdag en vrijdag wel interessant vind! Beide wat goede rock/metal namen. Maar niet genoeg interessants op de andere dagen om een volledige weekendje te pakken.
Vind ik ook, terwijl ze vrijdag op het forum daar de minste dag vinden 🤷‍♂. Ik ben gesjareld met men zondagticket voor enkel de FF momenteel.. maar dat was dan de vriendin haar kerstcadeau, ik klamp maar aan 😄
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Ik heb vandaag besloten beide combi te gaan. Rock Werchter heeft me met deze worp echt overtuigd dat ik ook hier 4 dagen heen wil. Laat die zomer maar komen 🔥
Lekker hoor! Staan inderdaad wel een paar goeie bands op Werchter. Maar met de geruchten dat AC/DC misschien in Juni ook in NL is hou ik het maar bij GMM. En dan hopelijk als kers op de appelmoes AC/DC er bij.

Edit: voor de Belgische lezers. Bij Van der Valk Hotels doen ze een kersje op je schaaltje met appelmoes😁
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
zag deze hier nog niet
420046854_930446171773742_3345422977055691617_n.jpg
Nou, Graspop heeft de mooie undercard namen voor het uitzoeken zo te zien. Chelsea Wolf, Zeal & Ardor, Leprous, Villagers of Ioannina City, Dool, Pigsx7, Dvne, Five the Hierophant... elk van deze namen is zeer welkom wat mij betreft. Witching en Dödsrit lijken ook nog wel interessant op papier, maar nooit geluisterd zelf. En zo zijn er vast nog genoeg pareltjes te ontdekken op dit affiche. Fijne line up :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Misschien een beetje vergezocht, maar Hellfest heeft nog 1 special guest op een redelijk hoge spot, en Mystic festival hierboven ook.
Ik vraag me af of Breaking Benjamin op al deze festivals een plekje gaat innemen straks, als die eens een keer hun tour bekend maken.
lijkt me wel een band waar je op wilt wachten met dit soort spots, aangezien ze niet vaak deze kant op komen
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Nou, Graspop heeft de mooie undercard namen voor het uitzoeken zo te zien. Chelsea Wolf, Zeal & Ardor, Leprous, Villagers of Ioannina City, Dool, Pigsx7, Dvne, Five the Hierophant... elk van deze namen is zeer welkom wat mij betreft. Witching en Dödsrit lijken ook nog wel interessant op papier, maar nooit geluisterd zelf. En zo zijn er vast nog genoeg pareltjes te ontdekken op dit affiche. Fijne line up :)
Chelsea Wolfe reeds in de AB de week na Graspop
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
Chelsea Wolfe reeds in de AB de week na Graspop
Ah jammer. Doe dan de rest van m'n lijstje maar om het goed te maken ;)
Misschien een beetje vergezocht, maar Hellfest heeft nog 1 special guest op een redelijk hoge spot, en Mystic festival hierboven ook.
Ik vraag me af of Breaking Benjamin op al deze festivals een plekje gaat innemen straks, als die eens een keer hun tour bekend maken.
lijkt me wel een band waar je op wilt wachten met dit soort spots, aangezien ze niet vaak deze kant op komen
Klinkt logisch hoor!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
van de mystic line up:
Ghostkid is blijkbaar ook weer aan het touren
heb die gemist in 2022, dus mogen er ook wel weer staan van mij
zeal & ardor zou ook leuk zijn

hopelijk zet graspop nog iets leuks voor mij op de zondag, dan heb ik die dag ook nog iets om naar uit te kijken. tot nu toe by far de slechtste dag voor mij
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Weet iemand eigenlijk of Crystal lake live de moeite waard is zonder Ryo? Hoe doet de nieuwe zanger het?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken