Graspop Metal Meeting 2024

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
463
254
De kans dat die op gmm stonden was al vrij klein, maar toto is headliner op rock Zottegem, dus is nu al zeker geen optie voor Graspop volgend jaar
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
De kans dat die op gmm stonden was al vrij klein, maar toto is headliner op rock Zottegem, dus is nu al zeker geen optie voor Graspop volgend jaar
ook gehoord dat heart daar zou staan maar ik heb geen bron dus in hoeverre het klopt idk. maar zijn wel beide jammer voor graspop natuurlijk
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
even de nieuwsberichten van afgelopen jaar bekeken (hadden voor 1 jan. nog 2 headliners tegoed)
1 jan. heavy new year
6 jan. zaterdag uitverkocht
21 febr. donderdag headliner (GnR)
23 febr. pakket van 28 namen
31 mrt. machine head + 4 namen + complete poster
21 apr. timetable
2 mei begin opbouw festival terrein
12 mei donderdag uitverkocht
25 mei verkoop parkeertickets
30 mei combi's uitverkocht
30 mei coverbands + dj's classic rock cafe
2 jun. platte grond
12 jun. GMM sold out
13 jun. signeer sessies
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
even de nieuwsberichten van afgelopen jaar bekeken (hadden voor 1 jan. nog 2 headliners tegoed)
1 jan. heavy new year
6 jan. zaterdag uitverkocht
21 febr. donderdag headliner (GnR)
23 febr. pakket van 28 namen
31 mrt. machine head + 4 namen + complete poster
21 apr. timetable
2 mei begin opbouw festival terrein
12 mei donderdag uitverkocht
25 mei verkoop parkeertickets
30 mei combi's uitverkocht
30 mei coverbands + dj's classic rock cafe
2 jun. platte grond
12 jun. GMM sold out
13 jun. signeer sessies
Nice, dit soort overzichtjes zouden eigenlijk gewoon ergens vastgepind moeten staan, zodat iedereen ze makkelijk kan terugvinden. :)(y)
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
even de nieuwsberichten van afgelopen jaar bekeken (hadden voor 1 jan. nog 2 headliners tegoed)
1 jan. heavy new year
6 jan. zaterdag uitverkocht
21 febr. donderdag headliner (GnR)
23 febr. pakket van 28 namen
31 mrt. machine head + 4 namen + complete poster
21 apr. timetable
2 mei begin opbouw festival terrein
12 mei donderdag uitverkocht
25 mei verkoop parkeertickets
30 mei combi's uitverkocht
30 mei coverbands + dj's classic rock cafe
2 jun. platte grond
12 jun. GMM sold out
13 jun. signeer sessies
Misten we vorig jaar echt nog headliner op do of is die er 'onverwacht' bijgekomen en ineens vanbove gedropt op de poster ? Weet het niet meer
 

L110Midnight

Playlistbediener
16 nov 2023
14
32
Maar tegelijkertijd hebben er ook hele grote namen in de tenten gestaan (bv. Kreator), en ik denk niet dat LS of ST ooit te groot voor de Marquee (ongeveer dubbele capaciteit van Metal Dome) zullen worden.

Ik denk dat je beide bands en dan vooral sleep token een beetje verkeerd inschat. Sleep token heeft enkele dagen geleden voor een uitverkocht wembley arena gespeeld en dat concert was binnen de 10 min uitverkocht. Ni slecht voor een band die nu pas echt ant doorgroeien is ni? Dus mainstage zie ik zeker in hun toekomst en als ze zo blijven groeien binnen enkele jaren mss wel headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Misten we vorig jaar echt nog headliner op do of is die er 'onverwacht' bijgekomen en ineens vanbove gedropt op de poster ? Weet het niet meer
Er ontbraken nog twee headliners tegen de jaarwisseling toen, en ook niet 2 kleintjes maar dus 2 grote south stage headliners
De eerste was Guns N Roses, naar inschatting lagen deze al lang vast maar heeft de band heel lang gewacht om de tour bekend te maken. Dit is dus uiteindelijk pas gebeurd op 23 februari.
De laatste headliner was Machine Head, voor zover we dit met zijn allen kunnen inschatten lag hier een ander plan dat uiteindelijk niet door ging, en hebben ze een exlusieve show van Machine Head weten te strikken. Deze stonden toen al op de planning voor 2024 en zijn toen een jaartje naar voren geschoven.
Bovenstaande info is natuurlijk geen 100% zekerheid, maar wel grotendeels bevestigd door insiders hier op het forum.
We kregen toen volgens mij ook op 31 maart ook pas voor het eerst een poster te zien. (terwijl we die dit keer al in november kregen)
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Ik denk dat je beide bands en dan vooral sleep token een beetje verkeerd inschat. Sleep token heeft enkele dagen geleden voor een uitverkocht wembley arena gespeeld en dat concert was binnen de 10 min uitverkocht. Ni slecht voor een band die nu pas echt ant doorgroeien is ni? Dus mainstage zie ik zeker in hun toekomst en als ze zo blijven groeien binnen enkele jaren mss wel headliner.
Daar zeg je het wel goed, binnen enkele jaren. Sommige willen dat nieuwe bands meteen die positie krijgen. Laat ze maar rustig groeien, anders zijn ze toch opgebrandt na 3-4 jaar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Daar zeg je het wel goed, binnen enkele jaren. Sommige willen dat nieuwe bands meteen die positie krijgen. Laat ze maar rustig groeien, anders zijn ze toch opgebrandt na 3-4 jaar.
ik zie bad omens bijvoorbeeld al vrij hoge posities krijgen, en die zijn inderdaad heel groot, maar die verkopen niet wat dat sleep token tegenwoordig verkoopt. Ik denk dat we sleep token nog een keer langs de lotto arena moeten laten passeren en dat dan pas de deuren gaan open gaan tot mainstage of waarschijnlijk werchter
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik denk dat je beide bands en dan vooral sleep token een beetje verkeerd inschat. Sleep token heeft enkele dagen geleden voor een uitverkocht wembley arena gespeeld en dat concert was binnen de 10 min uitverkocht. Ni slecht voor een band die nu pas echt ant doorgroeien is ni? Dus mainstage zie ik zeker in hun toekomst en als ze zo blijven groeien binnen enkele jaren mss wel headliner.
de wembley arena uitverkopen zegt niet heel veel over hun bekendheid in de benelux
er zijn talloze artiesten die in eigen land heel goed verkopen en in andere landen niet. je gaat een biffy clyro of Toten Hosen ook geen graspop of werchter laten headlinen. laat ze eerst maar eens een zaalshow hier doen, en zien of dat een beetje verkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.692
de wembley arena uitverkopen zegt niet heel veel over hun bekendheid in de benelux
er zijn talloze artiesten die in eigen land heel goed verkopen en in andere landen niet. je gaat een biffy clyro of Toten Hosen ook geen graspop of werchter laten headlinen. laat ze eerst maar eens een zaalshow hier doen, en zien of dat een beetje verkoopt.
Eens dat Sleep Token nog bij lange na geen headliner is, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze dat op termijn gaan worden. De hype rond die band is absurd te noemen. Inderdaad erg benieuwd welke zalen ze bij hun volgende tour in de Benelux gaan doen en hoe die gaan verkopen. Maar dit wordt bijna zeker de nieuwe Ghost, qua groeiende populariteit.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
de wembley arena uitverkopen zegt niet heel veel over hun bekendheid in de benelux
er zijn talloze artiesten die in eigen land heel goed verkopen en in andere landen niet. je gaat een biffy clyro of Toten Hosen ook geen graspop of werchter laten headlinen. laat ze eerst maar eens een zaalshow hier doen, en zien of dat een beetje verkoopt.
red rocks amphitheatre in 10 minuten uitverkopen
Radio city music hall New york in 10 minuten uitverkopen
Amerika lijkt ook wel fan te zijn.
Weet niet hoe de kaartverkoop in duitsland ging maar dat waren ook geen kleine zalen en die waren ook allemaal uitverkocht weet alleen niet hoe snel
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.391
2.905
Eens dat Sleep Token nog bij lange na geen headliner is, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze dat op termijn gaan worden. De hype rond die band is absurd te noemen. Inderdaad erg benieuwd welke zalen ze bij hun volgende tour in de Benelux gaan doen en hoe die gaan verkopen. Maar dit wordt bijna zeker de nieuwe Ghost, qua groeiende populariteit.
Is het dat ook niet Jamel? Een hype?
Ze hebben net nieuwe maskers bekend gemaakt. Vrij uitgebreid getoont op de socials. Dus meeliften zo lang het goed gaat? Ik zie ze persoonlijk niet zo groot worden als een Sliknot om maar een voorbeeld te noemen. Maar die kwamen in 1999 ook compleet vanuit het niets en waren anders als alles wat eerder was uitgekomen. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik snap de hype absoluut. Maar ik vraag me af of hun muziek die toch wel complex is een blijvertje is bij het grote publiek.
Maar nogmaals mijn zegen hebben ze ondanks dat het niet mijn ding is🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Is het dat ook niet Jamel? Een hype?
Ze hebben net nieuwe maskers bekend gemaakt. Vrij uitgebreid getoont op de socials. Dus meeliften zo lang het goed gaat? Ik zie ze persoonlijk niet zo groot worden als een Sliknot om maar een voorbeeld te noemen. Maar die kwamen in 1999 ook compleet vanuit het niets en waren anders als alles wat eerder was uitgekomen. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik snap de hype absoluut. Maar ik vraag me af of hun muziek die toch wel complex is een blijvertje is bij het grote publiek.
Maar nogmaals mijn zegen hebben ze ondanks dat het niet mijn ding is🤗
Mss eerst nog eens een goed album uitbrengen, dat kan hun status van hype naar blijvertje veranderen. Ben niet helemaal mee, maar hebben ze niet slechts 1 album momenteel?
Als je zie hoelang bmth moest werken om erkenning te krijgen. Die hebben wel wat tours, festivals moeten doen. En ook een paar echt goeie genre defining albums. Dus sleep token rustig laten groeien. Ze zullen de druk wel al van overal voelen.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Van de leaked poster uitgaande zal dat vooral tijdens Limp Bizkit zijn en waarschijnlijk een kleine overlap met Avenged Sevenfold
Wel fijn voor de a7x fans misschien, kan daardoor wel wat gemakkelijker zijn om een mooi plekje te krijgen aan het begin van de show
Vind ik nie erg hoor, kan ik een mooie frontrow plek zoeken bij Avenged Sevenfold
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Mss eerst nog eens een goed album uitbrengen, dat kan hun status van hype naar blijvertje veranderen. Ben niet helemaal mee, maar hebben ze niet slechts 1 album momenteel?
Als je zie hoelang bmth moest werken om erkenning te krijgen. Die hebben wel wat tours, festivals moeten doen. En ook een paar echt goeie genre defining albums. Dus sleep token rustig laten groeien. Ze zullen de druk wel al van overal voelen.
Ik denk dat je wat gemist hebt dan, de teller staat op 3 albums
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken