Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
The Offspring lijkt wel voor hoge posities te gaan trouwens volgend jaar
Wellicht dat dat ook een reden is dat Graspop ze niet geboekt heeft?
Op Resurrection fest staan ze als headliner en op Hellfest ook als ms2 head.
Vind het een leuke band hoor, om lekker een uurtje hitjes te spelen op de mainstage. net zoals limp bizkit bijvoorbeeld
maar voor een headline spot hoeft het van mij ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
The Offspring lijkt wel voor hoge posities te gaan trouwens volgend jaar
Wellicht dat dat ook een reden is dat Graspop ze niet geboekt heeft?
Op Resurrection fest staan ze als headliner en op Hellfest ook als ms2 head.
Vind het een leuke band hoor, om lekker een uurtje hitjes te spelen op de mainstage. net zoals limp bizkit bijvoorbeeld
maar voor een headline spot hoeft het van mij ook niet.
gezien hoe goed ze vorige passage waren had ik die er toch nog graag bij gehad hoor, al was het maar in de plaats van alice cooper en alice dan een trapje lager. al lijkt alice ook een hoge positie te eisen
 
  • Leuk
Waarderingen: dennis87 en Lars.

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
304
633
Blijf me erover verbazen dat Slaughter to Prevail altijd zo hoog staat. Ik weet dat het een hype is en dat het dan sneller gaat, maar dat geldt ook voor Lorna Shore of Sleep Token en die stonden dit jaar vooralsnog aanzienlijker lager op posters.

Het zijn allemaal bands die doorbraken op social media dankzij een gimmick of truukje, maar vind toch dat zowel Lorna Shore als Sleep Token (muzikaal) als je dieper graaft veel meer te bieden hebben dan enkel hun "dingetje" en dat zoiets bij Slaughter to Prevail veel minder het geval is, dat is toch gewoon de meest generieke deathcore die er is?

Ja, Alex Terrible is een opvallende frontman, maar dat geldt ook voor de andere twee. Begrijp waarom ze hard gaan, maar begrijp niet waarom het sneller gaat voor uitgerekend die band.
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
The Offspring lijkt wel voor hoge posities te gaan trouwens volgend jaar
Wellicht dat dat ook een reden is dat Graspop ze niet geboekt heeft?
Op Resurrection fest staan ze als headliner en op Hellfest ook als ms2 head.
Vind het een leuke band hoor, om lekker een uurtje hitjes te spelen op de mainstage. net zoals limp bizkit bijvoorbeeld
maar voor een headline spot hoeft het van mij ook niet.
Mogelijks nog bij op RW als headliner op donderdag? of hadden we ze daar allemaal gehad ?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Blijf me erover verbazen dat Slaughter to Prevail altijd zo hoog staat. Ik weet dat het een hype is en dat het dan sneller gaat, maar dat geldt ook voor Lorna Shore of Sleep Token en die stonden dit jaar vooralsnog aanzienlijker lager op posters.

Het zijn allemaal bands die doorbraken op social media dankzij een gimmick of truukje, maar vind toch dat zowel Lorna Shore als Sleep Token (muzikaal) als je dieper graaft veel meer te bieden hebben dan enkel hun "dingetje" en dat zoiets bij Slaughter to Prevail veel minder het geval is, dat is toch gewoon de meest generieke deathcore die er is?

Ja, Alex Terrible is een opvallende frontman, maar dat geldt ook voor de andere twee. Begrijp waarom ze hard gaan, maar begrijp niet waarom het sneller gaat voor uitgerekend die band.
ik denk dat het gewoon timing is, slaughter to prevail is op het zelfde moment als lorna shore en dus een beetje vroeger dan sleep token beginnen doorbreken alleen stond slaughter nog niet op belgische bodem tot nu, als lorna shore er nu staat gaan die dus ook al wat hoger staan.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Blijf me erover verbazen dat Slaughter to Prevail altijd zo hoog staat. Ik weet dat het een hype is en dat het dan sneller gaat, maar dat geldt ook voor Lorna Shore of Sleep Token en die stonden dit jaar vooralsnog aanzienlijker lager op posters.

Het zijn allemaal bands die doorbraken op social media dankzij een gimmick of truukje, maar vind toch dat zowel Lorna Shore als Sleep Token (muzikaal) als je dieper graaft veel meer te bieden hebben dan enkel hun "dingetje" en dat zoiets bij Slaughter to Prevail veel minder het geval is, dat is toch gewoon de meest generieke deathcore die er is?

Ja, Alex Terrible is een opvallende frontman, maar dat geldt ook voor de andere twee. Begrijp waarom ze hard gaan, maar begrijp niet waarom het sneller gaat voor uitgerekend die band.
Sleep Token en Lorna Shore begon de echte hype pas nadat ze al geboekt waren, terwijl bij StP die hype al even bezig is
Edit: wat xydroh dus zegt
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
976
1.013
Al met al vind ik het wel echt een sterke line up van Ressurection. 1 van de betere line ups van de europese festivals in ieder geval
al doen die het ieder jaar wel erg goed.
headliners zijn iets kleiner maar verder doen ze niet onder aan een graspop of hellfest.

je weet dat die ook al op Graspop staan? :)

Is dit het jaar van de Japanse bands op europese festivals? Op deze poster al een stuk of 6 japanse bands gespot
crystal lake, babymetal, babymetal clone met meer grunts (ben naam kwijt.) Wie nog? Oh ja dom ik kan op graspop op country zoeken. Ik heb wel liever metal dan country, maarja. haha
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
crystal lake, babymetal, babymetal clone met meer grunts (ben naam kwijt.) Wie nog? Oh ja dom ik kan op graspop op country zoeken. Ik heb wel liever metal dan country, maarja. haha
Crystal Lake
Babymetal
Hanabie
Jiluka
Knosis (van Ryo van Crystal lake)
Lovebites

en misschien nog wel meer, ken veel bands van de line up niet.

Waarvan de eerste drie ook op Graspop staan trouwens en de onderste 3 niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
Nakkeknaekker, Crypta, Sanguisugabogg, Perpetual die ik zo al zie. En dan ben ik niet eens kenner van het genre. Al zouden ze dit allemaal zijn, inderdaad geen vetpot. Maar vier is meer dan nul.
Sanguisugabogg is Gore/Grind.
De andere 3 bands nog nooit van gehoord. Blijkbaar 3 kleine startende bands.

Op een hele affiche is dit zeer mager, zeker als je weet wat er allemaal tourt die periode.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Urne ook in Spanje.
Zondag de marquee afsluiten zou echt fantastisch zijn.😝
Green lunge ga ik ook wel lekker op.
Fijn weekend!
#gmm24
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Dat maakt toch gewoon duidelijk dat dit een oudere versie is waar de deal met bmth nog niet rond was (of het een recente noodgreep is of dat ze geen risico willen lopen door headliners op zo'n affiche te zetten die niet rond zijn, geen idee) en dat Kerry King toen alvast provisoir (zo staat het ook op de poster toch) is geplaatst, maar die deal zal dus niet rond geraakt zijn waardoor ze nu niet worden aangekondigd. Lijkt me dus eerder te wijzen dat er gesprekken zijn geweest met King maar dat die kans nu erg klein is dat ze er alsnog gaan bijkomen.
Denk dat het makkelijker is kleinere namen op de affiche te vervangen, dan zomaar die bovenste rij te beïnvloeden met namen die nog kunnen wegvallen. Al lijkt het me raar dat Alice Cooper geen nieuwe versie zou gehad hebben aangezien hun plaats wel beïnvloed werd door het verschijnen van bmth. Interessant om te zien wel hoe dat nog allemaal wijzigt. Lijkt me een huzarenstukje om voor alle namen een akkoord te krijgen tegen release-day.
Boenk erop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken