Graspop Metal Meeting 2024

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Zoveel festivals die Avantasia aankondigen. Hoop dat Graspop die er echt tussen gooit!
Alien Weaponry mag ook zeker eens Graspop bezoeken! Heb die 2x op Metaldays en in het voorprogramma van Gojira gezien. Die jongens zijn echt super!
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Koekdoos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.631
5.068
Aantal logobands per jaar en per dag:
1701281462339.png
We kunnen dus wel stellen dat er nog tussen de 7 (uitgaande van aantal vorig jaar) en 13 (uitgaande van 8 per dag) logobands bij gaan komen.

Mijn gok (vooral gebaseerd op andere festivals):
  • Accept
  • Alestorm
  • Avantasia
  • Bad Omens
  • Dimmu Borgir
  • Dropkick Murphys
  • Fear Factory
  • HammerFall
  • Heilung
  • Limp Bizkit
  • Mr. Bungle
  • The Offspring
  • Uriah Heep
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.500
2.996
Ik hoop dat vanaf Hellfest de volgende acts nog door zullen komen:
Accept, Amorphis, Dimmu Borgir, Dool, Einar Solberg, Eivor, Kataklysm, Klone, Ne Oblivscaris, Therapy?.

Op dit moment zijn de affiches gelijkwaardig voor mij, maar Graspop heeft nog 40-50 aankondigingen op het menu staan.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik hoop dat vanaf Hellfest de volgende acts nog door zullen komen:
Accept, Amorphis, Dimmu Borgir, Dool, Einar Solberg, Eivor, Kataklysm, Klone, Ne Oblivscaris, Therapy?.

Op dit moment zijn de affiches gelijkwaardig voor mij, maar Graspop heeft nog 40-50 aankondigingen op het menu staan.
Accept en Dimmu Borgir zou ik wel weer willen zien..met de rest heb ik een stuk minder.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Idd. Op zich is Rock Werchter zeker een goed festival. Niet voor niets zijn de artiesten vol lof over deze organisatie. Maar men propt gewoon teveel volk op een opppervlakte die daar niet voor gemaakt is. En waar Metalheads elkaar meestal met respect behandelen, is dat op Werchter toch een ander verhaal. Nu is wel al een tijdje dat ik er nog geweest ben, maar toen Iron Maiden er op de affiche stond, was ik er. En toen had ik het idee dat ik tussen yuppies liep voor Maiden mocht optreden. Mijn Maiden t-shirt was precies een rode lap voor een stier.

Maar goed, ik moet daar niet naartoe.
Ik voel me ook veiliger op graspop. MIjn laatste ervaring op werchter (vorig jaar) met mijn gebroken enkel. Er keken ook niet zoveel mensen naar me om. En met metallica was de sfeer ook niet zo 100 %. Een zeer beperkt aantal mensen wou heel af en toe pitten, en dat gebeurde ook met minder respect en begrip als met graspop. Pitten is zoals ze op graspop doen. Kbedoel niet pitten als maffen. Dat zou maf zijn met zo'n goede muziek. Kben af een't wijken.
 
Laatst bewerkt:

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Aantal logobands per jaar en per dag:
Bekijk bijlage 7206
We kunnen dus wel stellen dat er nog tussen de 7 (uitgaande van aantal vorig jaar) en 13 (uitgaande van 8 per dag) logobands bij gaan komen.

Mijn gok (vooral gebaseerd op andere festivals):
  • Accept
  • Alestorm
  • Avantasia
  • Bad Omens
  • Dimmu Borgir
  • Dropkick Murphys
  • Fear Factory
  • HammerFall
  • Heilung
  • Limp Bizkit
  • Mr. Bungle
  • The Offspring
  • Uriah Heep
Dankje! Spelen logobands op de poster van Graspop altijd op de main stage?
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.420
Evanescence announced for Rock in Rio Lisboa, playing on June 15 with Scorpions & Extreme. Could be missing logo band for saturday
Nice! Evanescence is één van de weinige grote symfonische metal bands die ik nog niet gezien heb, dit zou ik wel heel vet vinden
Al verwacht ik het eigenlijk niet, zou wel heel nice zijn als die nog aangekondigd worden.
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
85
163
Evanescence heb ik ook nog nooit live gezien. En dan naar de huidige affiche van Graspop kijkende waar er zeker nog wel plaats is voor wat symphonic metal, ben ik toch eventjes zeer hoopvol.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.171
10.500
Evanescence heb ik ook nog nooit live gezien. En dan naar de huidige affiche van Graspop kijkende waar er zeker nog wel plaats is voor wat symphonic metal, ben ik toch eventjes zeer hoopvol.
Ja precies dat! Ontbreekt nog zo goed als volledig dus zou een fijne toevoeging zijn. Erg kunnen genieten van hun vorige doorkomst op Graspop, zou ze er graag weer bij hebben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.420
Mijn wishlisht van bands die al ergens staan, in volgorde van hoe graag ik ze wil: Evanescence, Amaranthe, Limp Bizkit, Bad Omens, Imminence, Windrose

Dingen als Mr Bungle of Crosses lijken me ook wel leuke toevoegingen aan de line up, ook al heb ik er zelf minder mee.

Verder veel bands die er vorig jaar nog stonden en dus niet zo nodig moeten van mij zoals Offspring, Alestorm, Heilung, Dimmu, Dropkick Murphys (maar als ze er staan ga ik wellicht wel weer kijken bij geen clashes)

Voor de scherpe mensen, ja oke Imminence stond er toen ook en ja oke ik ben hypocriet maar die moet ik echt nog een keer zien:ROFLMAO:
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Ik voel me ook veiliger op graspop. MIjn laatste ervaring op werchter (vorig jaar) met mijn gebroken enkel. Er keken ook niet zoveel mensen naar me om. En met metallica was de sfeer ook niet zo 100 %. Een zeer beperkt aantal mensen wou heel af en toe pitten, en dat gebeurde ook met minder respect en begrip als met graspop. Pitten is zoals ze op graspop doen. Kbedoel niet pitten als maffen. Dat zou maf zijn met zo'n goede muziek. Kben af een't wijken.
Pit rule number one: when someone goes down, you give em a hand.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
Mijn wishlisht van bands die al ergens staan, in volgorde van hoe graag ik ze wil: Evanescence, Amaranthe, Limp Bizkit, Bad Omens, Imminence, Windrose

Dingen als Mr Bungle of Crosses lijken me ook wel leuke toevoegingen aan de line up, ook al heb ik er zelf minder mee.

Verder veel bands die er vorig jaar nog stonden en dus niet zo nodig moeten van mij zoals Offspring, Alestorm, Heilung, Dimmu, Dropkick Murphys (maar als ze er staan ga ik wellicht wel weer kijken bij geen clashes)

Voor de scherpe mensen, ja oke Imminence stond er toen ook en ja oke ik ben hypocriet maar die moet ik echt nog een keer zien:ROFLMAO:

ehhh heb jij het nu over 2022 ? want dit jaar hadden we Offspring en Alestorm en Drop niet

Kijk Drop heb ik gemist en Alestorm vind ik altijd wel een leuk feestje die mogen best langskomen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.420
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik het best kan beginnen met Pendulum?
Ik ken nog vrijwel niets van deze band maar weet al wel vrij zeker dat ik hun show niet wil missen, aangezien het geen band is die regelmatig op graspop staat
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.420
ehhh heb jij het nu over 2022 ? want dit jaar hadden we Offspring en Alestorm en Drop niet

Kijk Drop heb ik gemist en Alestorm vind ik altijd wel een leuk feestje die mogen best langskomen
Ja 2022 inderdaad, daarom zei ik vorig jaar en niet vorige editie, maar blijft verwarrend inderdaad
Ik hoop voor jou dat ze er weer staan dan ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Slyder73x

Gebruikers die dit onderwerp bekijken