Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Meestal vind ik dat Graspop t.o.v. Hellfest de betere line up heeft. Dit jaar vind ik echter (ook al ben ik volgens mij een van de weinigen op dit forum) dat Hellfest het mooiere affiche wel echt heeft.

Mocht iemand nog weten waar je aan een paar combitickets zou kunnen komen, zou ik dat graag horen 😂
Honestly, I think the line up is heavily carried by Metallica's and Foo Fighters' presence.

There's a lot of great extreme metal on the smaller stages but in terms of mainstage acts, it might be one of the weaker Hellfest line ups.

Also: Tool > Metallica
 

Evilbert

Playlistbediener
17 nov 2023
9
28
Waarom is er commentaar op het zogenaamde "Werchter publiek"? Het is toch logisch dat er een verschuiving is van publiek als je de line up van Werchter bekijkt. Ik heb persoonlijk een hele brede smaak, stevige rock tot metal (al hoewel black/death metal mij te ver gaat). Ik ben jaren naar Lowlands, Werchter, Pukkelpop of Pinkpop geweest, maar ik zit echt niet te wachten op een Dua Lipa of Maneskin. Dan maar naar Graspop, daar zit een stuk minder tussen wat niet mijn smaak is.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
M'n eerste gevoel zou dit ook zeggen. Wel niet te vergeten dat graspop nog een 40-tal acts moet aankondigen. En dat zijn zeker niet allemaal kleine bandjes. Daar zitten ook een paar kleppers tussen.
Uiteraard, er komt nog best wat bij voor Graspop, dus wie zal het zeggen. Echter word ik van Scorpions en 5FDP niet erg enthousiast. Judas Priest, Machine Head en Alice Cooper vind ik leuk maar heb ik allemaal al best vaak gezien.

Hellfest heeft aan de bovenkant voor mij een verfrissender programma, en ook acts als Bad Omens en Fear Factory vind ik erg leuk, en lijken (nog) niet voor Graspop bevestigd.

Graspop heeft nog een stuk of 40 acts aan te kondigen dus er kan nog heel wat moois bij komen, maar ik betwijfel of het hele Graspop affiche voor mij zo leuk zou zijn als het Hellfest affiche van 2024
 
  • Leuk
Waarderingen: Diana en MarcoReusel

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Uiteraard, er komt nog best wat bij voor Graspop, dus wie zal het zeggen. Echter word ik van Scorpions en 5FDP niet erg enthousiast. Judas Priest, Machine Head en Alice Cooper vind ik leuk maar heb ik allemaal al best vaak gezien.

Hellfest heeft aan de bovenkant voor mij een verfrissender programma, en ook acts als Bad Omens en Fear Factory vind ik erg leuk, en lijken (nog) niet voor Graspop bevestigd.

Graspop heeft nog een stuk of 40 acts aan te kondigen dus er kan nog heel wat moois bij komen, maar ik betwijfel of het hele Graspop affiche voor mij zo leuk zou zijn als het Hellfest affiche van 2024
Hellfest heeft Metallica en Foofighters, dus zwak kun je dat niet bepaald noemen.
Dan A7x als headliner is oke. Machine head is duidelijk de kleinere headliner, waarsch door de kostenpost van de grote 2. Los van dat Machinehead misschien een tof optreden neerzet, is het gewoon een naam die veel minder publiek bespeeld. Die zijn meer vergelijkbaar qua populairiteit met Architects, In Flames en Parkway Drive. 0
 
  • Leuk
Waarderingen: Dg 129m

Dg 129m

Playlistbediener
10 okt 2023
17
26
Honestly, I think the line up is heavily carried by Metallica's and Foo Fighters' presence.

There's a lot of great extreme metal on the smaller stages but in terms of mainstage acts, it might be one of the weaker Hellfest line ups.

Also: Tool > Metallica
Weak hellfest line up? It can be personal preference but Metallica and Foo Fighters are one of the biggest names in the world.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Wat is jullie mening over Frank Carter? Is dat wat voor Graspop of meer een Werchter bandje?
Kan beide. Laatste werk is vooral Werchter. Maar ik heb hem dit jaar op Paaspop nog gezien en het zijn nog steeds enorm dikke shows! Ik vind hem een goede naam voor de Jupiler stage!
Als Enter Shikari met het laatste materiaal daar heeft gestaan, is Frank Carter helemaal niet misplaatst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul!

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
  • Leuk
Waarderingen: joris313

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Weak hellfest line up? It can be personal preference but Metallica and Foo Fighters are one of the biggest names in the world.
Als we even puur naar de 8 headliners kijken van Graspop en Hellfest, en niet naar de undercard

Het valt op dat Hellfest twee grote namen heeft en Graspop alleen Tool

De ene line up is niet persee sterker dan de andere. Graspop heeft meer average sized headliners en Hellfest heeft een paar uitschieters en compenseert dat met een paar goedkope headliners die in een normaal jaar nooit headliners zouden zijn (Offspring, Saxon, Dropkick murphys)
We kunnen hier eindeloos over discussieren maar dit is denk ik wel waar het op neer komt.
Welke headliners je beter vind is een enorm subjectief verhaal natuurlijk.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ook op Alcatraz gezien, vond het heel vermakelijk.
Paar hele leuke nummers ook:




Die eerste is ook een echte oorwurm, blijft dagen in je hoofd hangen.
Als mijn vrouw en ik het over Tarja hebben, of haar naam horen, dan zingen we steevast in koor 'Rrrrrritual' in een kopstemmetje. 😅
Die rrrrollende rrrrrrrr. njammie. Dan maar hopen dat ik ook ooit zo'n muzikale vrouw kan vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Met het nieuws dat Metallica in 2025 weer een uitgebreide festival tour gaat doen, kunnen we het 2025 topic wel alvast aan maken.
De eerste 200 pagina's zullen er over gaan dat Metallica opnieuw een optie is want ze touren weer
De volgende 200 pagina's zullen er over gaan dat Metallica op Werchter staat en dat het Graspop weer niet gelukt is
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ook op Alcatraz gezien, vond het heel vermakelijk.
Paar hele leuke nummers ook:




Die eerste is ook een echte oorwurm, blijft dagen in je hoofd hangen.
Als mijn vrouw en ik het over Tarja hebben, of haar naam horen, dan zingen we steevast in koor 'Rrrrrritual' in een kopstemmetje. 😅
Thanks voor de aanraders, klinkt niet verkeerd inderdaad. Grote kans dat ik daar wel even ga kijken in Juni.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Ligt dat nu aan mij maar ik zie het voordeel nie.. is werchter dan zoveel groter of kunnen die beter onderhandelen.
Blijkbaar heeft Metallica zelf ook een voorkeur voor Werchter, ze spelen er graag in ieder geval. Daarnaast trekt er ook meer publiek naar Werchter, dat maakt het ook aantrekkelijker voor bands. Geloof dat werchter een capaciteit van 60/70.000 heeft, toch al snel 20/40% meer dan GMM. Zowel Werchter als GMM zijn van Live Nation, dus aan onderhandeling kan het niet liggen aangezien dit door dezelfde partij wordt gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ligt dat nu aan mij maar ik zie het voordeel nie.. is werchter dan zoveel groter of kunnen die beter onderhandelen.
Heeft niets met onderhandelen te maken, het zijn beiden Livenation festivals. Je gaat niet tegen jezelf opbieden hè.
Het is gewoon bekend dat Metallica graag op Werchter speelt
En daarnast is Werchter inderdaad een stuk groter dus voor Livenation financieel interessanter om ze op Werchter te zetten omdat ze dan meer tickets verkopen.
Geloof dat werchter een capaciteit van 88k heeft en Graspop 55k.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken