Graspop Metal Meeting 2024

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
86
196
Het moet vooral niet rond een persoon draaien denk ik dan. Het gaat over Graspop en de spanning naar die aankondigingen toe.
Ik kijk in elk geval uit naar volgende week. Zeer benieuwd naar de prijzen. En hoe het grote pakket er zal uitzien.
Het is donderdag ook black friday, en veel Amerikaanse bands hebben dan niet zo graag dat er iets aangekondigd wordt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen of ik zit er los naast. Maar in het verleden heb ik zo al aankondigingen uitgesteld zien worden.
Dus ik gok daarom maandag 2 resterende zondagheadliners (1 van de 2 komt op herhaling trouwens) en woensdag het pakket.
Parkway Drive would be perfect to close the festival.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.136
QOTSA are rumoured to play Pukkelpop
So them playing Graspop is unlikely
But yes I hope I am wrong, would take anything over Scorpions
 

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
Ach, nee, toch geen PWD. Dat genre domineert al een hele tijd de undercard, dat moet de headliners ook niet gaan domineren. Maar blijkbaar was de metalcore-circlejerk van vorig jaar nog niet voldoende voor de fans.
 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
44
44
Wat een negativiteit over Metallica of ze wel of niet komen. Ben zwaar fan en heb ze al vaak gezien, maar dit bevestigt toch maar weer het beeld van de "Metallica-fan". Helaas. Ik ga weer aan de Weihenstephaner...Proost
1. wat is weihenstephaner ?? XD
2. ik heb niks tegen metallica of hun fans, Persoonlijk vind ik het niks live ze komen genoeg terug in mijn spotify playlist (das gewoon mijn rare smaak voor live muziek)
Ach, nee, toch geen PWD. Dat genre domineert al een hele tijd de undercard, dat moet de headliners ook niet gaan domineren. Maar blijkbaar was de metalcore-circlejerk van vorig jaar nog niet voldoende voor de fans.
o_O metal core domineerd festivals??? o_O wat is er miss met Park Way Drive?? en waarom denk je dat de genre domineerd?? of ik weet niet meer welke bad welke genre is maar metal core valt toch wel mee?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
1. wat is weihenstephaner ?? XD
2. ik heb niks tegen metallica of hun fans, Persoonlijk vind ik het niks live ze komen genoeg terug in mijn spotify playlist (das gewoon mijn rare smaak voor live muziek)

o_O metal core domineerd festivals??? o_O wat is er miss met Park Way Drive?? en waarom denk je dat de genre domineerd?? of ik weet niet meer welke bad welke genre is maar metal core valt toch wel mee?

Waarschijnlijk doelt hij op de ongeveer 30-35 metalcore (of aangrenzende) namen afgelopen editie.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
736
674
Pfff mannen, als het zo zit hoeft het voor mij al niet meer 😅. Ik heb ook al meermaals overal aangegeven dat ik niet alles weet. Als er eens iets is en ik kan, want meestal mag het niet, delen op een bepaalde manier zal ik dat doen. Meer niet. En heb er ook nooit een probleem mee het aan te geven als er iets toch niet uitkomt. En ik het dus fout zou hebben. Want in het wereldje verandert toch vanalles.
Ask (Kan)Ye, had Werchter Boutique en bijhorende Europese tour afgeblazen op de dag van de aankondiging…
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
736
674
Gaat over de socials opvolgen en dergelijke. Nu is dat wel al anders dan paar jaar terug. Nu kan je berichten klaarzetten. Maar krijg je die toestanden dat ze zich vergissen met GMT enzo.
+ Donderdag Thanksgiving en vrijdag brugdag voor kerstinkopen (tenzij je in retail werkt natuurlijk).
 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
44
44
Waarschijnlijk doelt hij op de ongeveer 30-35 metalcore (of aangrenzende) namen afgelopen editie.
das de reden dat ik heel erg baal dat net die editie ik niet kon XD maar zo hard als PWD zijn er toch niet veel ? bedoel mensen die in flames bijvoorbeeld met PWD gaan vergelijken dat kan toch niet?
dat jimmy net dropt dat 1 van de headliners op herhaling komt (ik hoop echt PWD) dat vind ik wel super chill
 
  • Haha
Waarderingen: saurus

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
273
423
Ik kan me herinneren dat vrijwel de gehele metal community een gruwelijke hekel had aan Metallica. Wat maakt hen dan toch weer zo geliefd? Die laatste albums zijn toch niet zo indrukwekkend? Lars Ulrich is nog altijd een zeer matige drummer... James een matige zanger (en persoon, maar dat is persoonlijk).
Denk dat het vooral is omdat Metallica nog nooit op GMM heeft gestaan. Verder ben ik wel klaar met deze discussie dan al 10x eerder gevoerd is. Zoals al eerder aangegeven kan je opzoeken waarom Metallica wel of niet op GMM kan staan. Zelf hoop ik er ook op maar schat de kans 0.1%. Verder zou ik PWD graag op herhaling zien. Ben zelf groot fan en was een erg gave show(waardoor slipknot beetje tegenviel). Liefst dan Scorpions ervoor (Als ze echt komen) en dan PWD als afsluiter. Ben erg benieuwd naar de namendrop. @jimmywe ik hoop dat je gelijk krijgt met wanneer ze de namen droppen wanf heb er zelf erg zin in. En ben woensdag vrij dus kan dan mooi kijken wie er staan😉. Liefst zie ik overigens
Scorpions voor Tool. Heb je toch een wat 'rustigere HL dag voor @Koekdoos 😜(kweet nu nie meer of je Tool ook leuk vond)

Dus op naar maandag wat mij betreft!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Denk dat het vooral is omdat Metallica nog nooit op GMM heeft gestaan. Verder ben ik wel klaar met deze discussie dan al 10x eerder gevoerd is. Zoals al eerder aangegeven kan je opzoeken waarom Metallica wel of niet op GMM kan staan. Zelf hoop ik er ook op maar schat de kans 0.1%. Verder zou ik PWD graag op herhaling zien. Ben zelf groot fan en was een erg gave show(waardoor slipknot beetje tegenviel). Liefst dan Scorpions ervoor (Als ze echt komen) en dan PWD als afsluiter. Ben erg benieuwd naar de namendrop. @jimmywe ik hoop dat je gelijk krijgt met wanneer ze de namen droppen wanf heb er zelf erg zin in. En ben woensdag vrij dus kan dan mooi kijken wie er staan😉. Liefst zie ik overigens
Scorpions voor Tool. Heb je toch een wat 'rustigere HL dag voor @Koekdoos 😜(kweet nu nie meer of je Tool ook leuk vond)

Dus op naar maandag wat mij betreft!

Scorpions op donderdag of zondag is beide prima, maar realistisch gezien is Scorpions te groot om nog op de donderdag erbij te zetten. Dat gaat gewoon echt niet gebeuren. Als Scorpions er staat, dan gewoon op de zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.591
4.336
Denk dat het vooral is omdat Metallica nog nooit op GMM heeft gestaan. Verder ben ik wel klaar met deze discussie dan al 10x eerder gevoerd is. Zoals al eerder aangegeven kan je opzoeken waarom Metallica wel of niet op GMM kan staan. Zelf hoop ik er ook op maar schat de kans 0.1%. Verder zou ik PWD graag op herhaling zien. Ben zelf groot fan en was een erg gave show(waardoor slipknot beetje tegenviel). Liefst dan Scorpions ervoor (Als ze echt komen) en dan PWD als afsluiter. Ben erg benieuwd naar de namendrop. @jimmywe ik hoop dat je gelijk krijgt met wanneer ze de namen droppen wanf heb er zelf erg zin in. En ben woensdag vrij dus kan dan mooi kijken wie er staan😉. Liefst zie ik overigens
Scorpions voor Tool. Heb je toch een wat 'rustigere HL dag voor @Koekdoos 😜(kweet nu nie meer of je Tool ook leuk vond)

Dus op naar maandag wat mij betreft!
Metallica live is zeker een beleving. Ik zal Werchter 1993 nooit meer vergeten. Miljaar... al 30 jaar geleden.
 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
44
44
Scorpions op donderdag of zondag is beide prima, maar realistisch gezien is Scorpions te groot om nog op de donderdag erbij te zetten. Dat gaat gewoon echt niet gebeuren. Als Scorpions er staat, dan gewoon op de zondag.
maar zo als ik aangav in de andere topic (zonder clutter) valt het festival seizoen tussen scorpions USA tour en EU tour dan moeten ze zoon beetje hals over kop naar EU toe als ze hier festivals willen pakken, daarom verwacht ik niet dat scorps komen (al ik het niet erg zou vinden hoor goede verhalen over hun live show)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken