Graspop Metal Meeting 2024

*disclaimer: ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb*

Voor zij die hopen/denken dat Metallica zou komen, lijkt het mij -met alle respect- dat zij nog nooit een Metallicashow hebben gezien en/of niet beseffen hoe groot -letterlijk- die zijn, zeker op hun huidige tour.
Los van het feit dat wanneer Metallica zou geboekt worden er volgens mij enkel nog geld is voor de plaatselijke harmonie en het groepke van de zoon van de Louis van ons Marie van de bakker van achter de kerk (want die vragen enkel nen bak bier en droge worsten), lijkt het mij logistiek totaal ondenkbaar dat het Metallicacircus zou neerstrijken in Dessel. Die gaan niet op één van de 2 stages spelen hoor, dus heel de boel zou verbouwd moeten worden. Waar moet de snake pit, om nog iets te noemen. Ik denk dat Graspop simpelweg te klein is.

Let op, ik zou het fenomenaal vinden he. Hell, mijn ultieme droom is om ze ooit eens in een tent ofzo te zien.
En, ik zie ze effe later toch in Warschau (show nummer 19 en 20 baby!) dus ik kom zeker aan mijn Metallica trekken volgend jaar ;)
Ik ben het met je eens dat het niet gaat gebeuren komend jaar, maar een aantal argumenten die je noemt zijn simpelweg niet waar
Dat Graspop te klein zou zijn is gewoon niet waar, vorig jaar stonden ze op meerdere Europese festivals die even groot of zelfs vele malen kleiner zijn dan Graspop. de 2 mainstages is ook geen enkel probleem voor ze, kijk maar naar Hellfest bijvoorbeeld vorig jaar. 1 van de mainstages wordt gewoon uitgebreid met snakepit in dat geval.

Het gaat inderdaad niet gebeuren, maar niet vanwege de argumenten die je noemt.

Die gaan gewoon weer een los optreden worden (2 optredens in huidige tour natuurlijk) op de Werchter weide, oostende, of ergens anders.

gewoon even uit nieuwsgierigheid en oud sentiment

maar heeft iemand VV nog gezien
Jazeker! Vond hem opvallend goed! Ergens wel verassend want heb de afscheidstour van HIM ook meegemaakt en vond het toen niet heel best. Wel een man met maniertjes.. maar op de een of andere manier kan ik het van hem hebben.

Aangezien Graspop trots is op de "nieuwe generatie" headliners verdient BMTH zeker een kans. Verder zullen maiden en sabaton wel weer eens een keer komen.

Ik hoop dit jaar zelf (op Metallica na met een setlist van de eerste albums) ook op een paar "luchtige " bands als Flogging Molly , Electric Callboy of Tenacious D.

Een paar hardcore bands als Madball en Terror

En zoveel mogelijk thrash. Death angel, Exodus, overkill, annihilator , Havok , Evil Invaders, Exhorder

Ik ben nog volop aan het bijkomen en nagenieten van vorig jaar en ben nog even niet toe aan het maken van headliner voorspellingen en wensen lijstjes.

Toch wil ik alvast 1 shout doen, ik hoop echt dat ze bij livenation BMTH een keer op Graspop neer zetten ipv Werchter.
Als je videos terugkijkt van hun huidige (headlinewaardige) show begrijp je dat dit niet een band is die je begin van de avond neer zet maar een band die gewoon een headline show moet spelen in het donker. of het op de North Stage of de South stage is maakt me niet uit (denk dat ze ook prima de south stage headline spot aan kunnen namelijk) maar zet die gasten alstjeblieft eens op een festival in de benelux met een verdiende headline spot in het donker. als het niet op Graspop is is dat ook prima maar niet een uurtje speeltijd in het daglicht. Ze verdienen gewoon beter dan dat.

Ik ben het met je eens dat het niet gaat gebeuren komend jaar, maar een aantal argumenten die je noemt zijn simpelweg niet waar
Dat Graspop te klein zou zijn is gewoon niet waar, vorig jaar stonden ze op meerdere Europese festivals die even groot of zelfs vele malen kleiner zijn dan Graspop. de 2 mainstages is ook geen enkel probleem voor ze, kijk maar naar Hellfest bijvoorbeeld vorig jaar. 1 van de mainstages wordt gewoon uitgebreid met snakepit in dat geval.

Het gaat inderdaad niet gebeuren, maar niet vanwege de argumenten die je noemt.

Die gaan gewoon weer een los optreden worden (2 optredens in huidige tour natuurlijk) op de Werchter weide, oostende, of ergens anders.
Ja, maar dan komen we bij wat hier ook al gezegd is: België heeft ook nog Werchter, waar het gewoon veel 'eenvoudiger' te organiseren is. Niet elk van die landen waar ze vorig jaar geweest zijn hebben dat. Plus: als je kijkt naar de locaties van hun huidige tour, dat zijn allemaal (met uitzondering van Donnington waar het een jubileumeditie was) grote stadiums en dus geen festivals.

Maar soit, hopen mag, laten we het daarop houden:)

Ik ben nog volop aan het bijkomen en nagenieten van vorig jaar en ben nog even niet toe aan het maken van headliner voorspellingen en wensen lijstjes.

Toch wil ik alvast 1 shout doen, ik hoop echt dat ze bij livenation BMTH een keer op Graspop neer zetten ipv Werchter.
Als je videos terugkijkt van hun huidige (headlinewaardige) show begrijp je dat dit niet een band is die je begin van de avond neer zet maar een band die gewoon een headline show moet spelen in het donker. of het op de North Stage of de South stage is maakt me niet uit (denk dat ze ook prima de south stage headline spot aan kunnen namelijk) maar zet die gasten alstjeblieft eens op een festival in de benelux met een verdiende headline spot in het donker. als het niet op Graspop is is dat ook prima maar niet een uurtje speeltijd in het daglicht. Ze verdienen gewoon beter dan dat.

Ik naar BMTH geweest in Ziggodome. Ik was eigenlijk nooit echt fan van de band en ging onder (lichte) druk van mijn vriendin mee. Maar ik heb een geweldige avond gehad. De band speelde zeer sterk en Sykes is echt een enorm sterkte frontman. En wat een sfeer hing er! Sindsdien zet ik toch regelmatig BMTH op op het werk en in de auto

• Leuk
Waarderingen: Nelios en Loek123
Iemand naar infected rain gaan kijken ?
Ik vond ze beter klinken dan hun liedjes op Spotify , vorig jaar ontdekt tijdens summerbreeze .
Jazeker. Check maar eens in het topic over de top-10 van 2023. Daar heb ik ze in staan. (Dit is het topic van 2024 dus laten we de discussie hier gauw afronden ;-))

Ik naar BMTH geweest in Ziggodome. Ik was eigenlijk nooit echt fan van de band en ging onder (lichte) druk van mijn vriendin mee. Maar ik heb een geweldige avond gehad. De band speelde zeer sterk en Sykes is echt een enorm sterkte frontman. En wat een sfeer hing er! Sindsdien zet ik toch regelmatig BMTH op op het werk en in de auto
This tour was great, I saw the show in Hannover. But you know what? Their set at Rock Am Ring was even more spectacular, amazing production!

• Leuk
Waarderingen: DenZwo
*disclaimer: ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb*

Voor zij die hopen/denken dat Metallica zou komen, lijkt het mij -met alle respect- dat zij nog nooit een Metallicashow hebben gezien en/of niet beseffen hoe groot -letterlijk- die zijn, zeker op hun huidige tour.
Los van het feit dat wanneer Metallica zou geboekt worden er volgens mij enkel nog geld is voor de plaatselijke harmonie en het groepke van de zoon van de Louis van ons Marie van de bakker van achter de kerk (want die vragen enkel nen bak bier en droge worsten), lijkt het mij logistiek totaal ondenkbaar dat het Metallicacircus zou neerstrijken in Dessel. Die gaan niet op één van de 2 stages spelen hoor, dus heel de boel zou verbouwd moeten worden. Waar moet de snake pit, om nog iets te noemen. Ik denk dat Graspop simpelweg te klein is.

Let op, ik zou het fenomenaal vinden he. Hell, mijn ultieme droom is om ze ooit eens in een tent ofzo te zien.
En, ik zie ze effe later toch in Warschau (show nummer 19 en 20 baby!) dus ik kom zeker aan mijn Metallica trekken volgend jaar ;)
GNR is duurder geloof ik. En Rammstein heeft in het verleden ook op Graspop gestaan. Dus onmogelijk is het niet.
Met de huidige opzet wordt het lastig (niet onmogelijk). Denk ook niet dat je Metallica volgend jaar op Werchter of Graspop moet verwachten.

• Leuk
Waarderingen: modus
Wat mij betreft in 2024 thematische tenten (mag best per dag wisselen). Een dagje progressive in de Marquee (Porcupine Tree, Riverside om maar eens wat te noemen), een dagje Black (want nu echt te weinig), een dagje Doom(achtig, Paradise Lost anyone?) enzovoort.

En sinds ik me de 2023-editie meer dan vroeger heb vermaakt met pure hardcore (je moet wat met slechts een dozijn mustsees, ;) dan ga je met je maat mee die alleen maar core luistert ), sluit ik me aan bij allen die Madball etc graag zien komen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Ik wil ook wel even een lijstje gooien!

Waar ik op hoop:
- SOAD
- Electric Callboy
- Lorna Shore (marquee headliner?)
- Brand of Sacrifice
- Nanowar of Steel
- Feuerschwanz
- Alestorm / Gloryhammer / Wind Rose
- Falling in Reverse
- Within Destruction
- Bad Omens
- Devin Townsend
- We Butter The Bread With Butter
- Mushroomhead

Wat ik denk:
- Sabaton
- Volbeat
- WT
- Aerosmith ?
- Iron Maiden
- FFDP (laatste keer ivm stoppen?)

Is het al oktober? Kan nu al niet wachten op de eerste namen 🤣
Stoppen ze? Niiiiiiiice

• Grrr
  • Leuk
Waarderingen: jahallo en xRoossie
Is het budgettair gewijs te hoog gegrepen als GMM hun setting wat meer zou aankleden zoals bvb een Hellfest doet ?
Ik vind het op dat gebied wel beetje saai/simpel.

Bvb een entrance boog maken met twee stieren om naar de Jupiler Stage te gaan.
De stages bvb een meer in het oog springende naam (tijdje geleden al suggestie gedaan met Skull & Bones ) geven en daar dan ook thematisch/grafisch iets mee doen.

• Leuk
Waarderingen: charlottekos
Helemaal eens.De Metaldome had een mooie projectie over het gehele podium en aankleding aan de bovenkant.De Marquee twee videoschermen.Dit samengevoegd zou ook al mooie podia opleveren.

Hele korte wishlist voor volgend jaar, met in mijn ogen realistische opties.

Aerosmith (als die hun afscheidstour gaan uitbreiden naar Europa, dan gaat Graspop die niet laten lopen)
Draconian (die staan al 15 jaar op mijn wishlist en het kan toch niet zo zijn dat het enkel bij een aankondiging en vervolgens een afzegging blijft?)
Psychonaut (in navolging van Hippotraktor verdient deze Belgische formatie een plek op Graspop)
Brutus (bizar dat die er nog nooit hebben gestaan. Wordt echt tijd)
The Ocean (mijn persoonlijke favoriet. Die gaan de tent helemaal platspelen, als ze er staan)

Users who are viewing this thread