Graspop Metal Meeting 2024

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Ik verwacht eigenlijk in 2024 terug meer cliché's qua headliners (Sabaton, Volbeat, Scorpions, Maiden, Priest, Within Temptation, .... stonden er dit jaar allemaal niet).

Avenged Sevenfold, aangevuld met 3/4 uit dat lijstje en weer geen Bring me the Horizon of Nightwish. Dat lijkt me allemaal zeer waarschijnlijk.

Judas Priest is op tour met Saxon en Uriah Heep als special guests, dus die package zou best nog wel es op GMM 2024 kunnen belanden.

Hoop op TOOL en Sabaton in 2024!

Sabaton lijkt me bijna vanzelfsprekend 🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Judas Priest is op tour met Saxon en Uriah Heep als special guests, dus die package zou best nog wel es op GMM 2024 kunnen belanden.

Met het bijbehorende gerucht (of wens van mensen??) van Judas Priest + Iron Maiden co-tour?
Ik zie het wel werken als een dag.
Iron Maiden van 21.00-23.00, dan Judas Priest erachter 23.10-0.40
Saxon en Uriah Heep gewoon eerder op de dag, en dan nog iets als Rob Zombie voor Iron Maiden aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
AC/DC? in combinatie met Pinkpop en waardoor Hellfest een week later valt?
Donderdag op Graspop, zondag op Pinkpop en week er na op Hellfest bijvoorbeeld?
AC/DC lijkt me inmiddels een duur grapje geworden, althans voor Graspop (en waarschijnlijk veel meer festivals)

ik denk dat Nightwish wel eens tijd zal worden weer op Graspop.
Iron Maiden komt om het jaar weer voorbij, dus de huisband zal wel weer komen.
Volbeat lijkt me ook zo'n terugkomer.

Graspop valt wel goed tussen SwedenRock en Download UK week eerder en Hellfest week later, daar zal een belangrijk deel van de lineup goed mee kunnen overlappen zo
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Ik verwacht: Avenged Sevenfold, Iron Maiden (grappig dat je die eigenlijk om het jaar verwacht tegenwoordig) en voor de rest nog even afwachten
Edit: ik wil Turnstile nomineren om de Jupiler Stage af te sluiten. Op dat nieuwe grote veld tijdens een rollatorheadliner. Dan heb je het optreden van het weekend
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.157
Avenged Sevenfold lijkt me inderdaad een zekerheidje, wellicht nog met zaalshows in het najaar/begin nieuwe jaar. Ik word een beetje droevig als Iron Maiden en Sabaton er weer zouden staan. Lastige met Graspop is gewoon om de rest van de headliners in te vullen door die kleine poule die ze hanteren. Ben nu al een tijdje aan het nadenken, maar zou niet weten wie er nog bovenaan de poster zou kunnen staan die er al langer dan twee jaar geleden niet heeft gestaan.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Avenged Sevenfold lijkt me inderdaad een zekerheidje, wellicht nog met zaalshows in het najaar/begin nieuwe jaar. Ik word een beetje droevig als Iron Maiden en Sabaton er weer zouden staan. Lastige met Graspop is gewoon om de rest van de headliners in te vullen door die kleine poule die ze hanteren. Ben nu al een tijdje aan het nadenken, maar zou niet weten wie er nog bovenaan de poster zou kunnen staan die er al langer dan twee jaar geleden niet heeft gestaan.
Ja klopt, dit jaar was vrij uniek in dat opzicht. Je weet nooit of ze nu op dit elan verder gaan, maar dat betwijfel ik. Misschien krijgt een BMTH een afsluitspot op North voor/na een meer gevestigde naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Do SOAD met Electric Callboy, Vrijdag AC/DC met Iron Maiden
Zaterdag Lamb of God en BMTH of Trivium?
Zondag Wasp oid voor de Glammers aangevuld met Aerosmith of zo.

Ik hoop iig dat A7X geen zin heeft, niet kan of een ingescheurde teennagel krijgt zodat ze moeten afzeggen. Die bent kan ik echt missen als kiespijn😂😂
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Kneuzer

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Do SOAD met Electric Callboy, Vrijdag AC/DC met Iron Maiden
Zaterdag Lamb of God en BMTH of Trivium?
Zondag Wasp oid voor de Glammers aangevuld met Aerosmith of zo.

Ik hoop iig dat A7X geen zin heeft, niet kan of een ingescheurde teennagel krijgt zodat ze moeten afzeggen. Die bent kan ik echt missen als kiespijn😂😂

Ik denk dat de zondag gewoon Aerosmith als grote naam wordt, daar hoef je niks meer naast te hebben voor een goede dagticket verkoop. Ik denk dat dat één van de weinige, of misschien zelfs de enige glammetal band is die nog op een brede steun kan rekenen als ik kijk naar de berichten van de afgelopen weken en maanden. Onder andere @Jamel die dat ook heel vet zou vinden, dacht ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik denk dat de zondag gewoon Aerosmith als grote naam wordt, daar hoef je niks meer naast te hebben voor een goede dagticket verkoop. Ik denk dat dat één van de weinige, of misschien zelfs de enige glammetal band is die nog op een brede steun kan rekenen als ik kijk naar de berichten van de afgelopen weken en maanden. Onder andere @Jamel die dat ook heel vet zou vinden, dacht ik.
Klopt helemaal, volgens mij is iedereen daar oke mee.

Judas Priest zie ik overigens niet als headliner. Vorige keer eenmalig met die 50 jarige set maar keer ervoor stonden ze als derde. Verwacht ik nu ook weer. Mogelijk een Maiden erna maar dan wat jongers om af te sluiten. Lamb of God, BMTH zoirts.


En zoals Dave ook zegt verwacht ik momenteel een meer gevestigde poule headliners volgend jaar maar ga er met volle verwachting weer in. Graspop heeft dit jaar bewezen op de goede weg te zitten qua boekingen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken