Graspop Metal Meeting 2024

Heb laatst redelijk wat nieuwe bands ontdekt; while she sleeps, rotting christ, Solence, pendulum, Asinhell. Maar misschien hebben jullie nog wat aanraders? Alle HL, I9K Slaughter to prevail, megadeth, EC, Corey en deep purple ken ik al. Maar ben erg benieuwd welke pareltjes ik nog mis

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Heb laatst redelijk wat nieuwe bands ontdekt; while she sleeps, rotting christ, Solence, pendulum, Asinhell. Maar misschien hebben jullie nog wat aanraders? Alle HL, I9K Slaughter to prevail, megadeth, EC, Corey en deep purple ken ik al. Maar ben erg benieuwd welke pareltjes ik nog mis
in onderstaande post had ik een paar losse nummers van kleinere bands gelinked, denk dat bijvoorbeeld Brand of Sacrifice wel iets voor je zal zijn op basis van bovenstaande lijstje bands

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
in onderstaande post had ik een paar losse nummers van kleinere bands gelinked, denk dat bijvoorbeeld Brand of Sacrifice wel iets voor je zal zijn op basis van bovenstaande lijstje bands
denk dat shadow of intent precies ook wel over het hoofd gezien wordt, van de betere deathcore van het moment. die mogen zeker ook een vermelding krijgen

Dit zegt niet zoveel. Middelgrote of grote namen worden groter, klopt.
Nu zou ik niet erg enthousiast worden van Graspop met headliners KSE, Trivium, Mastodon, Gojira of zelfs kleinere namen.
Ghost en BMTH vind ik persoonlijk ook de enige aannemelijke headliners voor deze tijd. En dan niet de meest sterke.
Als Trivium kan headlinen, kunnen Inflames, Heaven Shall Burn, Epica, Architects, Hammerfall, Helloween, Powerwolf, Amon Amarth en vrijwel iedere band die in 013 of groter staat, het ook.
The Pit is onderdeel van Warner Music Group. Een bedrijf wat zich bezig houdt artiesten (clienten) in de markt te zetten.
Kortweg, commerciele promotors
Precies dit. Gewoon een lijstje uit eigen belang waarschijnlijk.
Je kunt sowieso weinig eenzijdigs zeggen over de Headliners in het metalwereldje.

Godsmack, Korn, FFDP, Disturbed e.v.a. zijn al jaren headliners op mayor festivals in de USA. Terwijl Korn en FFDP nu pas voet aan de grond als co-headliner.

Helloween, Avantasia, Within Temptation, Amon Amarth, Lynyrd Skynyrd, Saxon en Europe zijn dan weer headliner in zuidelijke landen.

In veel grote landen staan bands uit eigen land ook vaak hoog. Summerbreeze (Duitsland) kent bijvoorbeeld Heaven Shall Burn, Blind Guardian, SubwaytoSally, Dietotenhosen, Die Artze en In Extremo als grote namen, terwijl die elders lager staan.

In GB staan dan weer Biffy Clyro, Def Leppard al langer als headliner, terwijl ze in Europa nu langzamerhand als headliner worden geplaatst.
Bij Download festival vind ik dat helemaal opvallen. Daar hebben (op 2x rammstein na) alleen maar US en UK bands geheadlined.

was trivium al helemaal uitgesloten ? zie net een post op facebook van ze met de tekst : Where do you want to see trivium in 2024 ?

1643350243713-png.1015

STEM NU VOOR DE FESTILEAKS TIJDLOZE TOP 100
Je hebt nog zo'n 42 uur om je lijst in te sturen (of dat nu 10, 25, 50 of 100 nummers zijn, alles kan!)

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Users who are viewing this thread