Graspop Metal Meeting 2024

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
48
123
Hier niet speciaal een grote nood aan nieuwe namen. Al zoveel in te luisteren met de eerste worp en de leak van Kamelot.

Ice Nine Kills ben ik nog niet helemaal overtuigd. Een eerste luisterbeurt op Spotify was mwèh, dan eens 'Welcome to Horrorwood' apart beluisterd. Kan mss toch iets worden temeer ik lees dat de show wel de moeite is?

Fit for an Autopsy heeft me wel al volledig overtuigd. Daar meteen meer de Lorna Shore en Heriot vibes.
Kijk ik al erg naar uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.612
Hier niet speciaal een grote nood aan nieuwe namen. Al zoveel in te luisteren met de eerste worp en de leak van Kamelot.
Vind het zelf nog wel een beetje gevaarlijk om met inluisteren te focussen op die leaked poster, aangezien daar 100% wat namen tussen zullen zitten die uiteindelijk niet komen. maakt de teleurstelling wel groter als ik net helemaal fan ben geworden van een band.
Ice Nine Kills ben ik nog niet helemaal overtuigd. Een eerste luisterbeurt op Spotify was mwèh, dan eens 'Welcome to Horrorwood' apart beluisterd. Kan mss toch iets worden temeer ik lees dat de show wel de moeite is?
Ice nIne kills is wel echt een live ervaring ja, die show van ze maakt het wel de moeite waard. is wel echt uniek ook.
ik zou iedereen aanraden om geen live shows te kijken van ze, en je gewoon te laten verrassen op graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.612
valt me trouwens op dat ik voor mijn gevoel dit jaar heel weinig posts zie van ontdekkingen die mensen doen in de line up, of van die 'ik kijk heel erg uit naar deze band' posts. wellicht dat dat na de jaarwisseling komt als er wat meer bands bekend zijn

ik zal dan ook direct een band delen waar ik heel erg naar uit kijk.
op een line up vol met metalcore, is dit wel echt één van de pareltjes in het genre die er uit springt voor mij:

Voor de aankondiging kende ik ze nog niet zo goed, maar die naam al wel heel veel voorbij zien komen op de metalcore reddit
is wel een klein up and coming metalcore bandje dat redelijk wat hype met zich mee kreeg door hun laatste album
Voor iedereen die metalcore een beetje kan waarderen raad ik aan om hun selftitled album uit 2021 eens in zijn geheel te beluisteren

aangezien ze letterlijk als allerlaagste band staan op de donderdag, verwacht ik dat deze band zal zorgen voor een fijn begin van het festival, vol met energie om iedereen even klaar te maken voor een top weekend.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
valt me trouwens op dat ik voor mijn gevoel dit jaar heel weinig posts zie van ontdekkingen die mensen doen in de line up, of van die 'ik kijk heel erg uit naar deze band' posts. wellicht dat dat na de jaarwisseling komt als er wat meer bands bekend zijn

ik zal dan ook direct een band delen waar ik heel erg naar uit kijk.
op een line up vol met metalcore, is dit wel echt één van de pareltjes in het genre die er uit springt voor mij:

Voor de aankondiging kende ik ze nog niet zo goed, maar die naam al wel heel veel voorbij zien komen op de metalcore reddit
is wel een klein up and coming metalcore bandje dat redelijk wat hype met zich mee kreeg door hun laatste album
Voor iedereen die metalcore een beetje kan waarderen raad ik aan om hun selftitled album uit 2021 eens in zijn geheel te beluisteren

aangezien ze letterlijk als allerlaagste band staan op de donderdag, verwacht ik dat deze band zal zorgen voor een fijn begin van het festival, vol met energie om iedereen even klaar te maken voor een top weekend.
Ik kijk uit naar Defects! Hebben pas 4 nummers ofzo, staan ook heel klein op het affiche voor zaterdag (rechtsonder), zelfde plek als Erra op donderdag. Klinkt heel goed, doet een beetje aan Bury Tomorrow denken. Ook Counterparts is een band om naar uit te kijken, staan iets hoger op het affiche.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Hahaha Vendett is prima.
013 schenkt sinds een paar jaar Bavaria/ Royal Swinkels. Daar ben ik erg blij mee.
W2 in Den Bosch schenkt Hertog Jan :D, geen idee wat de Mainstage schenkt eigenlijk, maar is vrees het ergste.

Present Danger staat binnenkort in de Effenaar Eindhoven en Crossroads Kaatsheuvel. Nog in dubio waar ik naar toe ga.
Die Belgen kunnen prima brouwen, maar van pils hebben ze geen verstand! Jupiler, Stella, Hertog Jan, allemaal van AB InBev. Gebruiken allemaal mais ipv gerst. Dit is goedkoper en maakt het bier wat zoeter. Brouwtechnisch (ook qua smaak vind ik) zijn Heineken, Amstel en Brand superieur, maar dat mag je niet hardop zeggen in Belgie. Vedett is van Duvel Moortgat en gebruikt ook gerst volgens mij, prima biertje.

De eerste biertjes op GMM (Jupiler) zijn wat minder, daarna ben je er aan gewend. Jammer dat ze niet op Vedett of Maes zitten.

Mainstage zit op Bavaria geloof ik.

Genoeg bierdiscussie voor nu, terug naar muziek en GMM :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.612
Ik kijk uit naar Defects! Hebben pas 4 nummers ofzo, staan ook heel klein op het affiche voor zaterdag (rechtsonder), zelfde plek als Erra op donderdag. Klinkt heel goed, doet een beetje aan Bury Tomorrow denken. Ook Counterparts is een band om naar uit te kijken, staan iets hoger op het affiche.
Goede shout, thanks. met die beschrijving moet ik het wel goed vinden want Bury Tomorrow is één van mijn persoonlijke favorieten.
Eerste luisterbeurt klinkt veelbelovend.

Grappig dat een groot aantal hier aangaf de zaterdag niks te vinden, voor mij is het veruit de sterkste dag en ik voorspel heel veel clashes hier. Dat wordt weer lekker een dagje heen en weer rennen van begin tot eind.
Van de nieuwe ontdekkingen kijk ikzelf het meeste uit naar The Vintage Caravan. Heerlijke sound, beetje groovy, ze zien er ook een beetje hippie uit. Ben benieuwd.
The Vintage Caravan staan inderdaad ook op mijn lijstje. Die wil ik wel gaan kijken bij geen clashes, ben benieuwd hoe die live zijn.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Dat Heineken qua smaak superieur is, mag je ook in Nederland niet hardop zeggen hoor
Jawel hoor, ik kom daar gewoon voor uit, ben daar vrij vocaal en expliciet in. Kom zelf uit Den Bosch waar een grote Heineken brouwerij staat, dus zit wel in Heineken gebied en heb er 4 jaar met heel veel plezier gewerkt. Prachtig bedrijf en goei pilske! 🍻

Veel mensen zijn wild van Hertog Jan, de jarenlange campagne heeft zijn vruchten afgeworpen. Maar is gewoon een popcorn biertje uit de stal van AB InBev.
 
  • Haha
Waarderingen: Lars.

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
213
403
Die Belgen kunnen prima brouwen, maar van pils hebben ze geen verstand! Jupiler, Stella, Hertog Jan, allemaal van AB InBev. Gebruiken allemaal mais ipv gerst. Dit is goedkoper en maakt het bier wat zoeter. Brouwtechnisch (ook qua smaak vind ik) zijn Heineken, Amstel en Brand superieur, maar dat mag je niet hardop zeggen in Belgie. Vedett is van Duvel Moortgat en gebruikt ook gerst volgens mij, prima biertje.

De eerste biertjes op GMM (Jupiler) zijn wat minder, daarna ben je er aan gewend. Jammer dat ze niet op Vedett of Maes zitten.

Mainstage zit op Bavaria geloof ik.

Genoeg bierdiscussie voor nu, terug naar muziek en GMM :D
Cristal alken beste pils die er is. Als belgische limburger trots op dit bier.

Nu on topic: het zou toch een goede zet zijn voor graspop om nu namen te lossen. Eindejaarspremie komt eraan en dat extra geld geeft je toch een extra boost om ticket te kopen.

Dus GMM marketing gewijs nu namen!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.447
675
Gezellig de meeting plannen tijdens DeathbyRomy!
Over meeting gesproken. Kan er ook een gepland worden op either de woensdag of een van de dagen voor het programma. Op GMM heb ik door de dag echt nooit een vrij moment namelijk gezien ik weer een veel te brede muzieksmaak moet hebben :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.561
3.156
Cristal alken beste pils die er is. Als belgische limburger trots op dit bier.

Nu on topic: het zou toch een goede zet zijn voor graspop om nu namen te lossen. Eindejaarspremie komt eraan en dat extra geld geeft je toch een extra boost om ticket te kopen.

Dus GMM marketing gewijs nu namen!
Doe liever volgende week. Deze week (eenmalig) en de week tussen kerst en oud en nieuw zijn hier traditioneel gereserveerd voor non-stop Top 2000. Kan dus nu toch niks inluisteren...
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Die Belgen kunnen prima brouwen, maar van pils hebben ze geen verstand! Jupiler, Stella, Hertog Jan, allemaal van AB InBev. Gebruiken allemaal mais ipv gerst. Dit is goedkoper en maakt het bier wat zoeter. Brouwtechnisch (ook qua smaak vind ik) zijn Heineken, Amstel en Brand superieur, maar dat mag je niet hardop zeggen in Belgie. Vedett is van Duvel Moortgat en gebruikt ook gerst volgens mij, prima biertje.

De eerste biertjes op GMM (Jupiler) zijn wat minder, daarna ben je er aan gewend. Jammer dat ze niet op Vedett of Maes zitten.
2 pagina's niet gevolgd en we zijn hier van een reisprogramma over Nederland naar Science fiction overgestapt blijkbaar.

Tijd voor nieuwe namen inderdaad 🤷‍♂️😄
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
557
658
Die Belgen kunnen prima brouwen, maar van pils hebben ze geen verstand! Jupiler, Stella, Hertog Jan, allemaal van AB InBev. Gebruiken allemaal mais ipv gerst. Dit is goedkoper en maakt het bier wat zoeter. Brouwtechnisch (ook qua smaak vind ik) zijn Heineken, Amstel en Brand superieur, maar dat mag je niet hardop zeggen in Belgie. Vedett is van Duvel Moortgat en gebruikt ook gerst volgens mij, prima biertje.

De eerste biertjes op GMM (Jupiler) zijn wat minder, daarna ben je er aan gewend. Jammer dat ze niet op Vedett of Maes zitten.

Mainstage zit op Bavaria geloof ik.

Genoeg bierdiscussie voor nu, terug naar muziek en GMM :D
Tot 2009 denk ik was het maes op graspop.
Toen is het Jupiler geworden.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
557
658
Wat nemen jullie eigenlijk allemaal mee naar Inferno ?
Wij huren een tent voor 4 personen.
Wij nemen mee.
- lakens en bedgerief.
- rugzak per persoon -> kleren, douchegerief, ...
- Steekkarretje
- stoeltjes
- miss een tafeltje
- elektrische frigobox
- gsm opladers
- eten voor de eerste avond/ochtend.
- snoep, chips, koekjes, voor tussendoor.
- tickets
- ...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken