Graspop Metal Meeting 2024

Liever niet, eerlijk gezegd. Die act leent zich perfect voor waar die nachtelijke acts in de Metal Dome voor bedoeld zijn: een uitvalsbasis voor nachtbrakers, die nog op zoek zijn naar een feestje, zodat het op de camping wat rustiger is. Ik vind ze heel tof, maar zou het zonde vinden als coverbands mooie plekken in gaan nemen van andere bands.
Helemaal mee eens! Er zijn zoveel toffe metalbands dus zou het doodzonde vinden om die spaarzame plekken weg te geven aan coverbands.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Jamel
Niet meteen de volgorde die ik zou kiezen maar wat een mooie afwerking zeg. Verschiet niet als je deze plots op andere forums ziet.

Heb je terug op Spotify luisteraars gebaseerd voor volgorde?
Deels, maar ook op de volgorde die geprogrammeerd stond in de Clashfinder en per podia. De namen op de mainstages heb ik dan vooral als headliner & subheadliner gekozen (toch de latere namen), in combinatie wie er eindigt op de andere podia's.

Laatst bewerkt:
Leuk gedaan. Wel verrassende volgorde
Cannibalcorpse boven powerwolf, corey en godsmack
Pennywise boven Limp Bizkit
A7x boven FNM
Emperor, Dreamtheater en Wolfmother staan veel te laag.
Rob zombie onder Alestorm..lijkt mij ook een aparte keuze.
Mijn excuses, ik ken er veel te weinig van, schiet me dus niet dood! 😅
Canibalcorpse is inderdaad wel raar, denk vergeten van plaats te veranderen. En ja Limp Bizkit, bekende naam, maar denk niet dat ze hoog geprogrammeerd gaan staan (moesten ze komen). Nu dat ik er over nadenk kon Limp Bizkit zeker hoger staan dan Pennywise. Heb me vooral gefocust op het visuele aspect, iets minder op de positie. Kan de volgorde nog steeds wel aanpassen zodat die realistischer wordt.

Edit: Bedankt voor de leuke berichten! 😊 + volgorde aangepast in initiële post

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck
Mijn excuses, ik ken er veel te weinig van, schiet me dus niet dood! 😅
Canibalcorpse is inderdaad wel raar, denk vergeten van plaats te veranderen. En ja Limp Bizkit, bekende naam, maar denk niet dat ze hoog geprogrammeerd gaan staan (moesten ze komen). Nu dat ik er over nadenk kon Limp Bizkit zeker hoger staan dan Pennywise. Heb me vooral gefocust op het visuele aspect, iets minder op de positie. Kan de volgorde nog steeds wel aanpassen zodat die realistischer wordt.

Edit: Bedankt voor de leuke berichten! 😊
Dacht met zo'n clashfinder dat het al een affiche met podium indeling ging zijn

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Leuk gedaan. Wel verrassende volgorde
Cannibalcorpse boven powerwolf, corey en godsmack
Pennywise boven Limp Bizkit
A7x boven FNM
Emperor, Dreamtheater en Wolfmother staan veel te laag.
Rob zombie onder Alestorm..lijkt mij ook een aparte keuze.
Ik vind Wolfmother nog te hoog staan. Die spelen op Rock Zottegem als derde act van de dag (op zeven) en stonden bij hun vorige Belgische passage godbetert op Clamotte Rock. Eigenlijk zouden die zich al gelukkig mogen prijzen als ze nog op Graspop terechtkomen in plaats van festivals als Sjock en Crammerock.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik vind Wolfmother nog te hoog staan. Die spelen op Rock Zottegem als derde act van de dag (op zeven) en stonden bij hun vorige Belgische passage godbetert op Clamotte Rock. Eigenlijk zouden die zich al gelukkig mogen prijzen als ze nog op Graspop terechtkomen in plaats van festivals als Sjock en Crammerock.
En in 2012 stonden die op Werchter tussen black box revelation en kasabian op de mainstage.

Sterk album van eigen bodem!
Voor fans van Northlane, Sleep Token en Loathe.
Een van m'n meest geluisterde albums van juni.

Endeavour uit Limburg heeft debuut album 'For the Time Being uitgebracht op 16 juni 2023.
Het verdient meer aandacht.
Deze post kan je ook in het algemene metaltopic gooien aangezien Graspop nog een stap te hoog voor ze zal zijn nu :)

Wolfmother heb ik nooit echt kunnen waarderen, maar de band is wel een gevestigde naam.
Dat de band op kleinere festivals staat zegt niet zoveel. Het is ook geen wilde afsluitact, maar eerder een toegankelijke band waar een breder publiek naar luistert.
Wolfmother vind ik daardoor ook meer op Werchter horen dan GMM.

over collabs gesproken,

falling in reverse + slaughter to prevail stond niet meteen op mijn lijstje maar damn. boeken die handel
we hebbben dan ook direct de meest controversiële boeking te pakken van het jaar, in de trend van As I lay Dying en Pantera van de afgelopen editie
Falling in Reverse staat wel ergens bovenaan mijn lijstje van bands die ik heel graag eens live wil zien en ik nog niet heb gezien, is denk ik wel de band die ik het meest heb geluisterd sinds Graspop.

Net even stukje op de racefiets zitten knallen. Daarvoor artikel gelezen op Blabbermouth over Biohazard ☣️ is dat geen kanshebber voor GMM 2024? Originele bezetting en een nieuw album onderweg.
De eerste keer dat ik Biohazard zag was op 13 augustus 1994 op Graspop toen het nog geen Metal Meeting was. Ze sloten toen het festival af na Midnight Oil. Heel het plein stond toen op zijn kop. In die tijd hadden ze gemakkelijk evenveel aanzien als pakweg Pantera. Ik kan ze dit jaar spijtig genoeg nergens gaan zien dus ik hoop echt dat ze volgend jaar op Graspop staan.

Ik denk dat we KVELERTAK ook voorzichtig met potlood mogen noteren. Nieuw album en touren eind dit jaar door de zalen. Zou me flink verbazen mochten ze geen festivals doen volgend jaar.
Helaas - nog - geen NL in de tour.

zag dat de Japanners van Esprit D'air rond GMM ook in Europa zijn, wellicht een optie voor in de tent

Users who are viewing this thread