Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Is dat niet omdat Generation Sex er staat?
Dit inderdaad.
Wat overigens geen garantie is dat ze ook nummers als Anarchy in the UK gaan spelen.
Sterker nog, het lijkt erop dat ze geen enkel nummer van Never Mind the Bollocks zullen spelen, afgaande op hun enige bekende setlist uit 2018 op setlist.fm:

1678201696325.png

De voor de hand liggende reden daarvoor is dat ze de alleenrechten niet voor dat album hebben. Johnny Rotten doet niet mee aan dit project, en zal waarschijnlijk geen toestemming geven.
De 'Sex Pistols' nummers in bovenstaande setlist zijn dan ook allemaal van de soundtrack van de mockumentary 'The Great Rock 'n' Roll Swindle', waarvan Lydon/Rotten geen deel meer uitmaakte. Deze relatief onbekende nummers zijn dus over het algemeen wel van de hand van Steve Jones en Paul Cook (beiden wel in Generation Sex).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
I think it's way too late for that, unless they want to make this a club tour. They're not Guns N' Roses.

I hate to admit it but I start to think something went wrong behind the scenes and we'll have to settle for a substitute headliner.
Sure, that's definitely a possibility at this point.

But are we really going to completely throw out or ignore this totally coincidental "grass" hint? 😉
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.107
938
Dit inderdaad.
Wat overigens geen garantie is dat ze ook nummers als Anarchy in the UK gaan spelen.
Sterker nog, het lijkt erop dat ze geen enkel nummer van Never Mind the Bollocks zullen spelen, afgaande op hun enige bekende setlist uit 2018 op setlist.fm:

Bekijk bijlage 4267

De voor de hand liggende reden daarvoor is dat ze de alleenrechten niet voor dat album hebben. Johnny Rotten doet niet mee aan dit project, en zal waarschijnlijk geen toestemming geven.
De 'Sex Pistols' nummers in bovenstaande setlist zijn dan ook allemaal van de soundtrack van de mockumentary 'The Great Rock 'n' Roll Swindle', waarvan Lydon/Rotten geen deel meer uitmaakte. Deze relatief onbekende nummers zijn dus over het algemeen wel van de hand van Steve Jones en Paul Cook (beiden wel in Generation Sex).
en zet ik regelmatig thuis wel eens op die vinyl van Rock n Roll Swindle :)
die My Way cover is GENIAAL... fout
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Waar denk je dat wij de afgelopen 760 pagina's over gespeculeerd hebben? Ik gok dat zelfs langs is geweest dat Lemmy opstaat uit de dood en headlinet.
Ik ben voor!

En dan meteen Ozzy ook laten opstaan en als extra verassing een 3e headliner!!

Oh wacht….
 

gman1977

Playlistbediener
5 feb 2020
10
8
Van wie is de Graspop 2023 I Festileaks.com lijst opt spotify? Ik heb een klein klikfoutje ontdekt : De Sex Pistols met Anarchy In The UK staan er tussen.
Kan zijn omwille van Generation Sex, maar ook omwille van Mötley Crüe die het (voor een stuk) spelen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Voor mij is eigenlijk het ideale scenario dat we een voor mij weinig boeiende headliner krijgen en dat die clashen met een Behemoth of Meshuggah die de Marquee afsluit, om vervolgens Gojira als laatste band de dag te laten afsluiten met een vlammende headlinershow. Of die headliner dan Sabaton, FFDP of Disturbed is, maakt me niet uit. Het staat of valt allemaal met het tijdschema.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik ben meer benieuwd naar het tijdschema dan de laatste headliner. Vooral donderdag en zaterdag zijn voor mij zo stacked dat er gegarandeerd clashes zullen ontstaan. De vraag is hoe erg de clashes zullen zijn en daar wil ik z.s.m. antwoord op zodat ik mij mentaal kan voorbereiden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Voor mij is eigenlijk het ideale scenario dat we een voor mij weinig boeiende headliner krijgen en dat die clashen met een Behemoth of Meshuggah die de Marquee afsluit, om vervolgens Gojira als laatste band de dag te laten afsluiten met een vlammende headlinershow. Of die headliner dan Sabaton, FFDP of Disturbed is, maakt me niet uit. Het staat of valt allemaal met het tijdschema.
Grotendeels mee eens, het staat of valt allemaal met het tijdschema.
Als er tegelijkertijd iets moois op een ander podium staat, maakt het mij geen fluit uit wie die laatste headliner blijkt te zijn.

Toch ben ik uit principe niet voor een headliner op herhaling, ook al ben ik groot fan van Sabaton.
Desondanks lijkt mij dat in dat geval de grootste en meest logische kandidaat.
FFDP zou ik heel vreemd vinden, die zouden niet alleen op herhaling zijn, maar in mijn ogen ook te klein om headliner te zijn (laat staan South Stage headliner).
En Volbeat mogen we nu toch eindelijk wel eens laten rusten, er is inmiddels wel een keer of 20 gezegd dat die niet kunnen op de vrijdag.

Ik ben echter eveneens uit principe niet voor doorschuiven, wat ik echt een zwaktebod zou vinden.
Dat zou alleen een uiterste noodgreep moeten zijn, dan zie ik veel liever dat ze Sabaton daar neerzetten.
Mocht het uiteindelijk dan toch zo zijn, dan liever Amon Amarth dan Disturbed.

Ideaal scenario is en blijft voor mij nog steeds A7X of BMTH.
De kansen voor beiden schommelen continu, maar ze zijn nog steeds niet definitief uitgesloten (zoals Volbeat dus).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken