Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.363
5.953
Zou trouwens best vet zijn als er een 🤘 waardering bij kan voor het Graspop forum. Iemand enig idee of zoiets mogelijk is?
Het is sowieso mogelijk. De 🤔 reactie bestond eerst ook niet, maar die heb ik enkele weken terug aangevraagd en die is toen toegevoegd. Maar die is op het hele forum toepasbaar natuurlijk, weet niet of het ook per topic kan, en zo niet of men op de rest van het forum op een 🤘🏼 zit te wachten.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
840
2.459
Het is sowieso mogelijk. De 🤔 reactie bestond eerst ook niet, maar die heb ik enkele weken terug aangevraagd en die is toen toegevoegd. Maar die is op het hele forum toepasbaar natuurlijk, weet niet of het ook per topic kan, en zo niet of men op de rest van het forum op een 🤘🏼 zit te wachten.
Top! Net je vraag van een tijdje terug gevonden, en daar ook maar direct gevraagd of de 🤘mogelijk toegevoegd kan worden. We gaan t meemaken 🤞
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Enerzijds jammer dat ik om drie uur niet mijn no guns no roses grap kon maken aansluitend op de discussie 50 paginas terug maar anderzijds wat ben ik blij deze band van me lijstje te mogen halen ga zeker kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
heb me hier vorig jaar ook behoorlijk aan geïrriteerd bij bepaalde optredens. Om de minuut iemand boven op je krijgen als je even niet naar achter kijkt helpt niet echt met de concert beleving
Ik moet nu wel ineens denken aan de legendarische crowdsurfer tijdens Sabaton die z'n slipper verloor, en de held die er zeker 10 meter achteraan rende/schuifelde/ zich door het publiek wurmde om de slipper terug aan zijn voet te krijgen. En het lukte! Groot gejuich binnen 5m van die gast :D
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.363
5.953
Ik moet nu wel ineens denken aan de legendarische crowdsurfer tijdens Sabaton die z'n slipper verloor, en de held die er zeker 10 meter achteraan rende/schuifelde/ zich door het publiek wurmde om de slipper terug aan zijn voet te krijgen. En het lukte! Groot gejuich binnen 5m van die gast :D
Haha ja dat zijn goede momenten voor de sfeer altijd! En typerend voor het Graspop publiek in mijn ervaring, echt heel fijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
Daarnet naar een hopeloos uitverkochte bad omens geweest in trix. Ze hebben trouwens hun ganse tour uitverkocht al maanden voor die begon.

Over het voorprogramma zal ik niet veel woorden vuil maken, oxymorrons zou een vermakelijke band zijn moesten ze live zingen en ghostkid was gewoon niet goed vocaal.

Maar dan kwam de band die trix uitverkocht nog voor ze het voorprogramma aankondigden, ik ben blij dat ik oordoppen mee had, niet voor de muziek maar voor het gegil van de vrouwen. Zelden heb ik een publiek met overwegend vrouwen gezien op een metalshow maar het is zowaar mogelijk. Ijzersterke show, loepzuivere vocals.

Graspop, book bad omens!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
840
2.459
Nog steeds geen bericht van afzegging Russkaja btw, staan ook nog steeds op de line up pagina gwn
Toch wel bijzonder, in het eigen statement op de website zijn ze erg duidelijk dat ze stoppen met de band.

Verder zou het vet zijn als ze onder een andere naam zouden optreden. Maar dan zouden ze ook ineens nieuwe nummers moeten hebben. Gezien die nu allemaal satirisch gebruik maken van Sovjet symbolen, waar ze juist om stoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
Toch wel bijzonder, in het eigen statement op de website zijn ze erg duidelijk dat ze stoppen met de band.

Verder zou het vet zijn als ze onder een andere naam zouden optreden. Maar dan zouden ze ook ineens nieuwe nummers moeten hebben. Gezien die nu allemaal satirisch gebruik maken van Sovjet symbolen, waar ze juist om stoppen.
Er staat nergens letterlijk dat ze de resterende optredens gaan afzeggen, maar daar lijkt het wel op als ik de tekst juist interpreteer.

Wel een beetje bizar dat ze afkomen met het argument "We realized that this war will not stop soon and even if it would, the Soviet imagery and style is forever damaged now.". Alsof er altijd een luchtige en plezante sfeer hing rond alles wat met het USSR te maken heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.363
5.953
Er staat nergens letterlijk dat ze de resterende optredens gaan afzeggen, maar daar lijkt het wel op als ik de tekst juist interpreteer.

Wel een beetje bizar dat ze afkomen met het argument "We realized that this war will not stop soon and even if it would, the Soviet imagery and style is forever damaged now.". Alsof er altijd een luchtige en plezante sfeer hing rond alles wat met het USSR te maken heeft.
Beetje raar verwoord ja, maar het is toch makkelijker om luchtige satire te maken over iets wat enkele generaties geleden plaats heeft gevonden dan iets wat nu gebeurt. Al is het maar omdat er toen geen social media was, wat alles toch veel tastbaarder en directer maakt.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Mocht er nog geen vrijdag headliner vastliggen, is het logisch dat er nog geen affiche wordt gedeeld. Als ze er '1 headliner tba' opzetten, om er dan toch geen bekend te maken, zou wel wat reactie uitlokken.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Daarnet naar een hopeloos uitverkochte bad omens geweest in trix. Ze hebben trouwens hun ganse tour uitverkocht al maanden voor die begon.

Over het voorprogramma zal ik niet veel woorden vuil maken, oxymorrons zou een vermakelijke band zijn moesten ze live zingen en ghostkid was gewoon niet goed vocaal.

Maar dan kwam de band die trix uitverkocht nog voor ze het voorprogramma aankondigden, ik ben blij dat ik oordoppen mee had, niet voor de muziek maar voor het gegil van de vrouwen. Zelden heb ik een publiek met overwegend vrouwen gezien op een metalshow maar het is zowaar mogelijk. Ijzersterke show, loepzuivere vocals.

Graspop, book bad omens!
Jaa, Bad Omens graag!! Hier in NL stonden ze in Dynamo, een kleiner zaaltje konden ze niet vinden denk ik. Op Ticketswap zochten zo'n 2000 mensen tickets (er past net aan 1000 man in Dynamo geloof ik). Gewoon kansloos, dus ik heb ze helaas niet gezien..
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken