Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Lees ik het nou goed dat naast Foo Fighters ook Kings of Leon en Bring Me The Horizon exclusief zijn voor Midden-Europese festivals? Dit maakt de vrijdag GMM-headliner ineens totaal ongewis, aangezien ik hier BMTH had ingevuld.
Exclusief voor "Centraal-Europa" lees ik. Beetje een vaag begrip vind ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Lees ik het nou goed dat naast Foo Fighters ook Kings of Leon en Bring Me The Horizon exclusief zijn voor Midden-Europese festivals? Dit maakt de vrijdag GMM-headliner ineens totaal ongewis, aangezien ik hier BMTH had ingevuld.
Inderdaad ja. Prima hoor. Ben opeens weer benieuwd waar ze mee gaan komen. Had mij er al bij neergelegd dat het oninteressant ging zijn…
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Exclusief voor "Centraal-Europa" lees ik. Beetje een vaag begrip vind ik.
Zal vooral betekenen dat de UK daar niet onder valt, want ze staan ook op Download natuurlijk. Exacte tekst is:
Auch Kings Of Leon und die britischen Metalcore-Pioniere Bring Me The Horizon kann man in diesem Sommer auf mitteleuropäischen Festivals ausschließlich bei Ring und Park erleben.
Lijkt me sterk als Graspop niet onder “mitteleuropäischen Festivals” zou vallen. Blijft weinig van die exclusiviteit over dan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: festivalryo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zal vooral betekenen dat de UK daar niet onder valt, want ze staan ook op Download natuurlijk. Exacte tekst is:

Lijkt me sterk als Graspop niet onder “mitteleuropäischen Festivals” zou vallen. Blijft weinig van die exclusiviteit over dan.
Soort Duitse variant van Benelux exclusief? Dan staan ze niet in Zwitserland en Oostenrijk ofzo. Vaag.
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Met "centraal Europa" bedoelen ze waarschijnlijk het vaste land. Dus daar valt België onder. Dus geen BMTH op Graspop.
Welk wit konijn hebben ze toch in hun hoge hoed zitten?
Ik verwacht ten vroegste in februari meer nieuws.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Soort Duitse variant van Benelux exclusief? Dan staan ze niet in Zwitserland en Oostenrijk ofzo. Vaag.
Hmm dat zou nog wel kunnen natuurlijk. We gaan het zien. Laten we BMTH nog niet volledig afschrijven dan, maar wat eerste een zekerheidje leek staat toch aardig op losse schroeven nu.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Centraal Europa stopt normaal gezien bij Duitsland, dus dan zou BMTH nog steeds moeten kunnen. Ben er geen fan van, maar heb liever die band dan nog maar eens Sabaton of Volbeat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Het beheer en onderhoud van concertzalen is anders ook geen vetpot. Wel erg makkelijk om organisatoren dan maar als gierig te zien.
Mwah, heb jij in de recente tijd nog eens een drankje besteld bij een concert? Volgensmij verdienen ze daar een prima boterham mee
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Mwah, heb jij in de recente tijd nog eens een drankje besteld bij een concert? Volgensmij verdienen ze daar een prima boterham mee
Inkoopsprijs zal ook gestegen zijn, om van de energierekening nog maar te zwijgen. Er ging laatst naar aanleiding van een panel op ESNS geloof ik ook een artikel rond over artiesten gages en geldgebrek in de sector, waar ook aan bod kwam dat podia de artiesten heus wel meer zouden willen betalen maar simpelweg dat geld ook niet hebben. Na aftrek van alle kosten blijft er toch weinig over, hoezeer wij ons ook scheel betalen aan dure tickets en biertjes. Meeste podia hebben subsidie nodig om überhaupt open te kunnen blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Paddy

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Ik denk dat hij erop doelt dat FFDP en SP ook niet oncontroversieel zijn.
Exactly. I like all three, but cancelling Pantera because they're problematic and announcing Steel Panther and 5FDP two days later is ridiculously stupid. Not because I think they're bad or sexist or whatever but because they just got rid of one controversial topic only to introduce two more. I'm sure the feminists and Antifa guys on Instagram that wanted Pantera to go will be delighted to hear songs like Critter or Asian Hooker. Not to mention 5FDPs video for Living The Dream.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Lees ik het nou goed dat naast Foo Fighters ook Kings of Leon en Bring Me The Horizon exclusief zijn voor Midden-Europese festivals? Dit maakt de vrijdag GMM-headliner ineens totaal ongewis, aangezien ik hier BMTH had ingevuld.
De Benelux valt 100% niet onder Centraal-Europa.
Centraal-Europa is in Duitstalige en veel 'Oost-Europese' landen (zoals Polen, Tsjechië, Hongarije, etc.) een veelgebruikt begrip.
Bij die laatsten vooral om zich te onderscheiden van (vanuit hun perspectief) Oost-Europese landen als Rusland (en Oekraïne) en zich af te zetten van de negatieve associatie met hun Warschaupact-verleden.

De term Centraal-Europa heeft verschillende definities, maar de Benelux valt daar in ieder geval niet onder:

800px-Grossgliederung_Europas-en.svg.png
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Gemiste kans om het opeens ook te kunnen marketen als "central europe exclusive" lol

Edit: nevermind, ze staan natuurlijk nog op veel meer plaatsen, stom grapje maar goed wilde hem toch maken
als ze zo door gaan staan ze straks nog op Graspop als European exclusive...

Ik ben benieuwd of dit verder gaat dan alleen de duitstalige landen.

Ik blijf het erg bijzonder vinden, als dat white power hitler gedoe had plaatsgevonden tussen de boeking en het moment van het festival in dan is het vrij logisch dat je ze canceld, maar in dit geval was alle informatie al bekend bij het moment van de boeking. Hoe kan je iemand nu van je line up afgooien voor iets dat gebeurt is in 2016? Bizar.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Met "centraal Europa" bedoelen ze waarschijnlijk het vaste land. Dus daar valt België onder. Dus geen BMTH op Graspop.
Welk wit konijn hebben ze toch in hun hoge hoed zitten?
Ik verwacht ten vroegste in februari meer nieuws.
Nee, dat is continentaal Europa.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken