Graspop Metal Meeting 2023

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Harry Potter No GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Pendulum zou eigenlijk ook wel eens op Graspop mogen staan van mij :) Net halvelings 2023 shows aangekondigd op hun youtube shorts. Zou een coole metaldome headliner zijn. Als Carpenter Brut kan, waarom Pendulum niet?

Bekijk bijlage 3652
Ben niet zo bekend met Pendulum maar die zijn toch veel te groot voor de metal dome? Volgens mij staan die overal best hoog op de line ups.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Pendulum zou eigenlijk ook wel eens op Graspop mogen staan van mij :) Net halvelings 2023 shows aangekondigd op hun youtube shorts. Zou een coole metaldome headliner zijn. Als Carpenter Brut kan, waarom Pendulum niet?

Bekijk bijlage 3652
Ja graag!! Ergens in de 00's een paar van de meest explosieve liveshows die ik heb mogen ervaren. Helemaal stuk gegaan. In de Metal Dome wordt dit een groot feest.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
461
254
Ben niet zo bekend met Pendulum maar die zijn toch veel te groot voor de metal dome? Volgens mij staan die overal best hoog op de line ups.
Dat valt goed mee, stonden vorig jaar ook gewoon in een tent op pukkelpop. Metal dome lijkt me dus zeker mogelijk, ze vragen misschien wel te veel geld voor zo een plek te vullen, maar dat is eerder een gok.

Maar pendulum is sowieso wel veel realistischer dan prodigy, niet omdat prodigy er niet zou passen, maar omdat die wel op main moeten staan en dat zie ik minder snel gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
139
314
Ben niet zo bekend met Pendulum maar die zijn toch veel te groot voor de metal dome? Volgens mij staan die overal best hoog op de line ups.
Voor mij persoonlijk mogen die gerust op de main stages staan hoor :) maar dan vrees ik dat ze te vroeg zouden moeten spelen. Ik veronderstel dat graspop ze niet als headliner zou boeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Zou Architects een podium headlinen? Hun set op de huidige tour is 24(!!) songs lang. Is toch wel veel voor een metalcore band, krijg je zeker waar voor je geld. Lijkt me dat enkel headliners op main zo'n tijdslot kunnen krijgen. Of kan een headliner van metaldome of marquee ook een set van twee uur spelen? Geldt ook voor andere bands uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Zou Architects een podium headlinen? Hun set op de huidige tour is 24(!!) songs lang. Is toch wel veel voor een metalcore band, krijg je zeker waar voor je geld. Lijkt me dat enkel headliners op main zo'n tijdslot kunnen krijgen. Of kan een headliner van metaldome of marquee ook een set van twee uur spelen? Geldt ook voor andere bands uiteraard.
Nee, lijkt me te groot voor de jupiler stage, zal helaas gewoon mainstage worden met max een uur speeltijd (dat is wat ik denk in ieder geval)
set tijden bij eigen shows is natuurlijk heel anders dan op een festival. Pantera, In Flames, Parkway Drive, Slipknot zullen allemaal wel na Architects spelen (en Testament misschien ook nog) ik verwacht ze daarom niet later dan een uur of 6 of 7 uur op de mainstage.

had wel een vette sub geweest voor Parkway Drive op de North Stage, maar dat zie ik niet gebeuren aangezien er dus 4 grotere bands op de line up staan.

Zoiets misschien?
south stage: testament > pantera > slipknot
north stage: architects > in flames > parkway drive

ik zit zelf nog een beetje te twijfelen om zondag naar de headbangers parade te gaan met architects. de prijs staat me alleen een beetje tegen. misschien een last minute ticketswap als de prijs daar nog wat omlaag gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
Nee, lijkt me te groot voor de jupiler stage, zal helaas gewoon mainstage worden met max een uur speeltijd (dat is wat ik denk in ieder geval)
set tijden bij eigen shows is natuurlijk heel anders dan op een festival. Pantera, In Flames, Parkway Drive, Slipknot zullen allemaal wel na Architects spelen (en Testament misschien ook nog) ik verwacht ze daarom niet later dan een uur of 6 of 7 uur op de mainstage.

had wel een vette sub geweest voor Parkway Drive op de North Stage, maar dat zie ik niet gebeuren aangezien er dus 4 grotere bands op de line up staan.

Zoiets misschien?
south stage: testament > pantera > slipknot
north stage: architects > in flames > parkway drive

ik zit zelf nog een beetje te twijfelen om zondag naar de headbangers parade te gaan met architects. de prijs staat me alleen een beetje tegen. misschien een last minute ticketswap als de prijs daar nog wat omlaag gaat.
Iemand moet ook nog de Marquee headlinen natuurlijk. Zie In Flames dat wel doen. Kunnen Architects en Parkway voor en na Slipknot spelen, past mooi bij elkaar denk. Of Architects en Pantera eventueel andersom.

Architects als Marquee headliner zou juist een pijnlijke clash zijn voor velen, terwijl er voor anderen dan juist weinig leuks te zien is. Denk dat In Flames in dat kader de ideale act voor die positie is dus. Andere acts van die dag zie ik het niet snel doen. Of er moet nog wat aangekondigd worden voor die positie. Maar de zaterdag zat al aardig vol dacht ik.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Legion Of The Damned kunnen de Marquee toch headlinen op zaterdag of schat ik dat verkeerd in?
Misschien zelfs Soen of Dark Angel .

In Flames is mainstage band volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Avenged Sevenfold heeft er een tweede amerikaans festival bij aangekondigd. Ze beginnen wel echt wakker te worden maar verwacht inderdaad zomer 23 US festivals, winter 23 zaaltournee, zomer 24 eu festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ben niet zo bekend met Pendulum maar die zijn toch veel te groot voor de metal dome? Volgens mij staan die overal best hoog op de line ups.
the bloody beetroots waren ook gewoon metaldome headliner, lijkt mij een ideale plaats
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
Legion Of The Damned kunnen de Marquee toch headlinen op zaterdag of schat ik dat verkeerd in?
Misschien zelfs Soen of Dark Angel .

In Flames is mainstage band volgens mij.
Legion of the Damned zegt me niks. Zou kunnen dat die zo groot zijn maar ik kan dat niet inschatten.

Soen verwacht ik in de Metal Dome begin van de avond. Dark Angel rond dezelfde tijd Marquee. Beiden geen podium afsluiters in mijn ogen. Maar kan ernaast zitten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Iemand moet ook nog de Marquee headlinen natuurlijk. Zie In Flames dat wel doen. Kunnen Architects en Parkway voor en na Slipknot spelen, past mooi bij elkaar denk. Of Architects en Pantera eventueel andersom.

Architects als Marquee headliner zou juist een pijnlijke clash zijn voor velen, terwijl er voor anderen dan juist weinig leuks te zien is. Denk dat In Flames in dat kader de ideale act voor die positie is dus. Andere acts van die dag zie ik het niet snel doen. Of er moet nog wat aangekondigd worden voor die positie. Maar de zaterdag zat al aardig vol dacht ik.
Goed punt, had nog niet nagedacht over de marquee headliner. In Flames lijkt me niet echt een marquee band, zijn toch veel te mainstream/populair daarvoor? daarnaast lijkt me de overlap in fans tussen in flames en pwd/architects ook redelijk groot. een metalcore band als marquee headliner gebeurt ook niet zo vaak volgens mij, dacht ik? architects zie ik die spot dus ook niet echt innemen.

ik ben benieuwd wat ze op die spot zullen neer zetten. ik zie in de clashfinders dat iemand solstafir neer zet als marquee headliner, iemand anders korplikaani, en nog iemand anders een lege spot. dus we zullen zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken