Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.441
Zou While She Sleeps een van de nog aan te kondigen namen zijn? Ze doen in mei een Spanje + Portugal tour, maar zijn vooralsnog vrij in juni. Vorig jaar op Graspop was t een knallende opener in ieder geval in het donderdagmiddag zonnetje en ook afgelopen september in AFAS wisten ze het publiek goed geweldig mee te krijgen
Welkom op 't forum!
Ze staan op Tuska Festival (30/06-02/07) in Finland. Maar in mei doen ze ook wat zalen in Frankrijk. Ik zie hen dus eerder een zaal meepikken met hun tour eigenlijk.
Kansen zijn in ieder geval 50/50. Al neig ik meer te zeggen dat ze niet op retour zullen komen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Welkom op 't forum!
Ze staan op Tuska Festival (30/06-02/07) in Finland. Maar in mei doen ze ook wat zalen in Frankrijk. Ik zie hen dus eerder een zaal meepikken met hun tour eigenlijk.
Kansen zijn in ieder geval 50/50. Al neig ik meer te zeggen dat ze niet op retour zullen komen.
Dank je voor de tip over franse shows, 18 mei in Lille, 10 minuutjes over de grens met België.
Er zijn vaker wel goeie shows in mei-juni in Lille. Ghost speelt er ook als ik het goed heb in mei. In Juni vaak festivalsbands die in de week dagen te vullen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Duurt dat blokkenschema nog zo lang?
Ben wel benieuwd naar mijn clashes op de donderdag. Wil graag Epica, Ghost en Sick of it all zien, en daar komt er waarschijnlijk nog 1 grote naam bij.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.584
Duurt dat blokkenschema nog zo lang?
Ben wel benieuwd naar mijn clashes op de donderdag. Wil graag Epica, Ghost en Sick of it all zien, en daar komt er waarschijnlijk nog 1 grote naam bij.
Ja meestal april/mei pas. afgelopen jaar was hij er wel uitzonderlijk laat pas 1 maand voor het festival. maar zal wel zijn vanwege de vele cancellations.
epica, ghost en de laatste grote band zullen allemaal wel op de mainstage spelen dus zullen niet clashen, sick of it all geen idee
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Zou While She Sleeps een van de nog aan te kondigen namen zijn? Ze doen in mei een Spanje + Portugal tour, maar zijn vooralsnog vrij in juni. Vorig jaar op Graspop was t een knallende opener in ieder geval in het donderdagmiddag zonnetje en ook afgelopen september in AFAS wisten ze het publiek goed geweldig mee te krijgen
While she sleeps is eigenlijk altijd beschikbaar maar als ze er staan zal het zeker geen eerste keuze zijn maar een vervanging omdat ze er al vorig jaar en 2019 stonden. Ik zie dit wel nog als een mogelijkheid voor werchter, in 2020 waren ze ook al geboekt voor werchter
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ja die zaterdag kan nog wel eens wat nare clashes opleveren. Veel must sees voor mij.
Yep,onvermijdelijk dat er zaken gaan clashen.
Hoop alleen dat het beperkt gaat blijven.
Zaterdag is kwalitatief goed gevuld.


Hoeveel namen denken jullie dat er nog gaan bijkomen?
Ik schat nog zo'n 40-tal.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
420
725
Toen dit nummer uitkwam band beetje gaan volgen. Nog wel enkele aardige nummers maar meeste trek ik niet.
Live komt het voor m'n gevoel helemaal niet uit de verf al zeggen filmpjes op youtube niet altijd alles. Ga denk wel ff kijken ,wellicht kunnen ze het tegendeel bewijzen, maar vrees het ergste.😊
#canehill
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230111_162940_Spotify.jpg
    Screenshot_20230111_162940_Spotify.jpg
    31,7 KB · Weergaven: 18

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
484
1.535
Yep,onvermijdelijk dat er zaken gaan clashen.
Hoop alleen dat het beperkt gaat blijven.
Zaterdag is kwalitatief goed gevuld.


Hoeveel namen denken jullie dat er nog gaan bijkomen?
Ik schat nog zo'n 40-tal.
Ik denk dat 40 een grove overschatting is als ik kijk naar het aantal dat al aangekondigd is en dat afweeg tegen het aantal artiesten van dit jaar. Ik zou in diezelfde lijn der gedachten rond de 20 artiesten schatten inclusief 2 headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.679
5.180
Ik denk dat 40 een grove overschatting is als ik kijk naar het aantal dat al aangekondigd is en dat afweeg tegen het aantal artiesten van dit jaar. Ik zou in diezelfde lijn der gedachten rond de 20 artiesten schatten inclusief 2 headliners.
Inderdaad, als je uit gaat van het 'vaste' patroon van aantal bands per podium (6 op iedere main stage, 8 in Marquee, 7 in Metal Dome en 6 op Jupiler Stage), kom je uit op 33 per dag en 132 over 4 dagen.
Er zijn nu 109 bands aangekondigd, dan zouden er nog 23 overblijven.
In de praktijk kunnen dat er ook een paar minder (of meer) zijn, omdat er bij uitzondering wel eens minder (of meer) bands op een podium staan. Dat zou bv. het geval kunnen zijn als GnR daadwerkelijk headliner zijn, en een extra plek 'opslokken'.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Morgen 8u lokerse. Metaldag? Normaalgezien één van de eerste aankondigingen dus ben benieuwd!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.148
You're giving up so soon? Puscifer is playing in London on Thursday and Hellfest on Saturday so I'm pretty sure Tool is still available to headline the Graspop Friday :)
Inderdaad, dat is de enige verklaring voor dit onacceptabele gat in de tourplanning.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Geen puscifer op graspop. Volgens blabbermouth is dit de Europese tour:
European tour dates:

June 10 - Dublin, Ireland @ 3Olympia Theatre
June 12 - Glasgow, UK @ O2 Academy Glasgow
June 13 - Manchester UK @ Manchester Academy
June 15 - London, UK @ [to be announced]
June 17 - Clisson, France @ Hellfest
June 20 - Copenhagen, Denmark @ Vega
June 21 - Stockholm, Sweden @ Fryshuset
June 26 - Hamburg, Germany @ Docks
June 27 - Berlin, Germany @ Huxleys
June 28 - Berlin, Germany @ Huxleys
June 30 - Belfort, France @ Eurockeennes Festival
July 01 - Tilburg, Netherlands @ 013 Poppodium Tilburg
July 02 - Werchter, Belgium @ Rock Werchter
July 04 - Barcelona, Spain @ Club Razzmatazz
July 06 - Lisbon, Portugal @ Nos Alive Festival
July 07 - Madrid, Spain @ Mad Cool Festival


2 juli op werchter
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken