Graspop Metal Meeting 2023

prins

Dagopener
9 nov 2019
514
618
Klopt, zo hebben we toch allemaal wel bepaalde personen of bands van wie we een lichte of zware afkeer hebben, of dat nu om duidelijke of onverklaarbare redenen is, terecht of onterecht.

Ik heb nergens gezegd dat ik een zware afkeer heb van Mustaine of Megadeth (integendeel zelfs wat de band betreft), maar dat ik op dit moment liever Ellefson dan Mustaine steun.
Mustaine is in mijn ogen weliswaar een judgmental asshole, maar daar lopen er ongetwijfeld veel meer van rond in de muziekindustrie en elders.
Dat is geen kwats, zoals sommige hardleerse grumpy old men beweren, maar mijn mening.
over zware afkeer gesproken, dat heb ik met een band als manowar, over het paard getilde ego's die festivals en fans regelmatig in de kou laat staan (weet niet hoe ze bij graspop erop staan? ze staan wel op 3 juni in turkije :unsure: trouwens)

maar als bv. john "capitol bestormer " schaffer en hansi kurch het bij zouden leggen en weer door zouden gaan met demons & wizards, hoor je mij niet klagen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
over zware afkeer gesproken, dat heb ik met een band als manowar, over het paard getilde ego's die festivals en fans regelmatig in de kou laat staan (weet niet hoe ze bij graspop erop staan? ze staan wel op 3 juni in turkije :unsure: trouwens)

maar als bv. john "capitol bestormer " schaffer en hansi kurch het bij zouden leggen en weer door zouden gaan met demons & wizards, hoor je mij niet klagen.
Wat ik begreep was manowar eens maar nooit meer. Manowar heeft belachelijke eisen, die in de meeste landen gewoon betekenen dat je de regels niet te nauw neemt.
Ik vind ze wel wat gave nummers hebben, maar ze trekken te weinig volk voor het geld wat ze vragen (Zie fields of metal).


Helloween en Hammerfall zijn de betere keuze.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Wat ik begreep was manowar eens maar nooit meer. Manowar heeft belachelijke eisen, die in de meeste landen gewoon betekenen dat je de regels niet te nauw neemt.
Ik vind ze wel wat gave nummers hebben, maar ze trekken te weinig volk voor het geld wat ze vragen (Zie fields of metal).


Helloween en Hammerfall zijn de betere keuze.

En Manowar maar zeggen dat het allemaal niet aan hun ligt bij Hellfest en Rock Fest Barcelona...

Manowar meldde zich genoodzaakt te zien de show te annuleren 'omdat de organisatie haar contractuele verplichtingen niet nakwam'

Zouden gewoon nooit meer ergens geboekt moeten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en Piet

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
En Manowar maar zeggen dat het allemaal niet aan hun ligt bij Hellfest en Rock Fest Barcelona...



Zouden gewoon nooit meer ergens geboekt moeten worden.
Je kunt in het artikel ook lezen dat de mannen van Manowar beloven de meeste decibels te produceren.
Dat zorgt ervoor dat festivals zich niet aan de regels kunnen houden betreffende geluidsoverlast.
Ook zouden ze dan het voorbetaalde geld niet terugbetalen, zal waarschijnlijk ook in het contract staan. Maar dat zijn geruchten..niemand zegt dat daadwerkelijk meegemaakt te hebben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Je kunt in het artikel ook lezen dat de mannen van Manowar beloven de meeste decibels te produceren.
Dat zorgt ervoor dat festivals zich niet aan de regels kunnen houden betreffende geluidsoverlast.
Ook zouden ze dan het voorbetaalde geld niet terugbetalen, zal waarschijnlijk ook in het contract staan. Maar dat zijn geruchten..niemand zegt dat daadwerkelijk meegemaakt te hebben.

Het is een welles nietes verhaal natuurlijk, alleen de organisatie van een festival en de band zelf zullen het echte verhaal kennen, maar als het door de jaren heen zo vaak gebeurd, dan verwacht ik toch dat de organisatoren het bij het rechte eind hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Het verbaasd mij dan weer dat mensen dat white power gedoe van Phil allemaal wel prima vinden en zitten te discussiëren over Megadeth en Manowar
Ik ken deze bands allemaal niet super goed maar toch lijken het allemaal wel lieve mannetjes als je ze gaat vergelijken met Phil Anselmo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Piet

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Het verbaasd mij dan weer dat mensen dat white power gedoe van Phil allemaal wel prima vinden en zitten te discussiëren over Megadeth en Manowar
Ik ken deze bands allemaal niet super goed maar toch lijken het allemaal wel lieve mannetjes als je ze gaat vergelijken met Phil Anselmo.
denk dat het beetje woorden vs acties is. de woorden van phil zijn vele malen erger in theorie, maar megadeth en manowar die gaan wel tot actie over, die cancellen shows, of zorgen dat andere bands niet mogen spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ik ben me wat meer aan het inluisteren in de line up, en het ziet er naar uit dat ik het iedere dag erg druk ga hebben behalve op zondag
Op de zondag zijn mijn echte must sees eigenlijk alleen Bloodywood en Avatar.
Andere bands die ik wel wil gaan checken: The Halo Effect, Polaris, Billy Talent, Eluveitie
Eventueel als ik niks te doen heb kijkje nemen bij: Lorna shore, Novelists, Three Days Grace, Motley Crue

Opzich zal ik me niet vervelen, maar toch mis ik op de zondag nog die bands waar ik echt enthousiast van wordt, staan vooral dingen waar ik wel kan gaan kijken als er niks anders staat maar weinig musts. iemand nog een aanrader?

Ben vooral benieuwd wat er 's avonds in de tenten gaat staan, aangezien dit één van de weinige dagen zal zijn dat ik niet op de mainstage te vinden zal zijn in de avond.

Verder heb ik net een nieuwe band ontdekt, Deathstars.
Geen idee of jullie deze al kennen, maar krijg er een beetje Rammstein/Eisbrecher vibes van.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik ben me wat meer aan het inluisteren in de line up, en het ziet er naar uit dat ik het iedere dag erg druk ga hebben behalve op zondag
Op de zondag zijn mijn echte must sees eigenlijk alleen Bloodywood en Avatar.
Andere bands die ik wel wil gaan checken: The Halo Effect, Polaris, Billy Talent, Eluveitie
Eventueel als ik niks te doen heb kijkje nemen bij: Lorna shore, Novelists, Three Days Grace, Motley Crue

Opzich zal ik me niet vervelen, maar toch mis ik op de zondag nog die bands waar ik echt enthousiast van wordt, staan vooral dingen waar ik wel kan gaan kijken als er niks anders staat maar weinig musts. iemand nog een aanrader?

Ben vooral benieuwd wat er 's avonds in de tenten gaat staan, aangezien dit één van de weinige dagen zal zijn dat ik niet op de mainstage te vinden zal zijn in de avond.

Verder heb ik net een nieuwe band ontdekt, Deathstars.
Geen idee of jullie deze al kennen, maar krijg er een beetje Rammstein/Eisbrecher vibes van.
Ja ik heb ze bij de vorige doorkomst gezien, half uurtje ongeveer. Overtuigde me toen niet, voelde toch een beetje als een lege huls kopie van de bands die je aanhaalt. Ik kan niet echt mijn vinger erop leggen maar het had voor mij te weinig eigen karakter om nou echt lekker op te gaan. Volgens mij was de tent ook vrij leeg omdat het tijdens een grote headliner stond (weet zo snel niet meer welke).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.356
6.540
Ik ben me wat meer aan het inluisteren in de line up, en het ziet er naar uit dat ik het iedere dag erg druk ga hebben behalve op zondag
Op de zondag zijn mijn echte must sees eigenlijk alleen Bloodywood en Avatar.
Andere bands die ik wel wil gaan checken: The Halo Effect, Polaris, Billy Talent, Eluveitie
Eventueel als ik niks te doen heb kijkje nemen bij: Lorna shore, Novelists, Three Days Grace, Motley Crue

Opzich zal ik me niet vervelen, maar toch mis ik op de zondag nog die bands waar ik echt enthousiast van wordt, staan vooral dingen waar ik wel kan gaan kijken als er niks anders staat maar weinig musts. iemand nog een aanrader?

Ben vooral benieuwd wat er 's avonds in de tenten gaat staan, aangezien dit één van de weinige dagen zal zijn dat ik niet op de mainstage te vinden zal zijn in de avond.

Verder heb ik net een nieuwe band ontdekt, Deathstars.
Geen idee of jullie deze al kennen, maar krijg er een beetje Rammstein/Eisbrecher vibes van.
Greg Puciato op zondag lijkt me wel wat voor jou. Ex-frontman van The Dillinger Escape Plan. Is zo'n artiest waarvoor je even wat dieper in zijn catalogus moet duiken. Ik vind de eerste twee nummers die ik van hem hoorde niet bijzonder, maar als je wat meer nummers luistert dan ontdek je dat hij heel gevarieerde muziek maakt. En daarna vond ik die eerste twee nummers ook gelijk beter.

Verder is Katatonia live altijd de moeite waard. Heerlijk meeslepende progressieve gothicrock, met een fenomenale zanger.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
480
1.507
Een van de oprichters en huidig lid van Deathstars, Emil Nödtveidt, is het broertje van Jon Nödtveidt, de frontman van Dissection.

Verder is Katatonia live altijd de moeite waard. Heerlijk meeslepende progressieve gothicrock, met een fenomenale zanger.
Ik ben bang dat Katatonia en Kreator de afsluiters van de Marquee worden, of zijn er andere acts die die plekken zouden kunnen innemen? Persoonlijk hoop ik niet op overlap met de headliners op zo'n karige dag.
 

verdonck

Campingartiest
12 jul 2019
50
47
Ja ik heb ze bij de vorige doorkomst gezien, half uurtje ongeveer. Overtuigde me toen niet, voelde toch een beetje als een lege huls kopie van de bands die je aanhaalt. Ik kan niet echt mijn vinger erop leggen maar het had voor mij te weinig eigen karakter om nou echt lekker op te gaan. Volgens mij was de tent ook vrij leeg omdat het tijdens een grote headliner stond (weet zo snel niet meer welke).
Tijdens Slayer
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Ik ben me wat meer aan het inluisteren in de line up, en het ziet er naar uit dat ik het iedere dag erg druk ga hebben behalve op zondag
Op de zondag zijn mijn echte must sees eigenlijk alleen Bloodywood en Avatar.
Andere bands die ik wel wil gaan checken: The Halo Effect, Polaris, Billy Talent, Eluveitie
Eventueel als ik niks te doen heb kijkje nemen bij: Lorna shore, Novelists, Three Days Grace, Motley Crue

Opzich zal ik me niet vervelen, maar toch mis ik op de zondag nog die bands waar ik echt enthousiast van wordt, staan vooral dingen waar ik wel kan gaan kijken als er niks anders staat maar weinig musts. iemand nog een aanrader?

Ben vooral benieuwd wat er 's avonds in de tenten gaat staan, aangezien dit één van de weinige dagen zal zijn dat ik niet op de mainstage te vinden zal zijn in de avond.

Verder heb ik net een nieuwe band ontdekt, Deathstars.
Geen idee of jullie deze al kennen, maar krijg er een beetje Rammstein/Eisbrecher vibes van.
op de zondag zijn mijn must sees: lorna shore, enter shikari, bloodywood, three days grace

nice to haves zijn: the halo effect, novelists, lionheart, eluveitie

maar de zondag qua dagprogramma is inderdaad een van de mindere dagen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
444
234
Een van de oprichters en huidig lid van Deathstars, Emil Nödtveidt, is het broertje van Jon Nödtveidt, de frontman van Dissection.


Ik ben bang dat Katatonia en Kreator de afsluiters van de Marquee worden, of zijn er andere acts die die plekken zouden kunnen innemen? Persoonlijk hoop ik niet op overlap met de headliners op zo'n karige dag.
Kreator stond vorige keer op de main en verwacht die deze keer ook weer gewoon door de dag daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.356
6.540
Ik ben bang dat Katatonia en Kreator de afsluiters van de Marquee worden, of zijn er andere acts die die plekken zouden kunnen innemen? Persoonlijk hoop ik niet op overlap met de headliners op zo'n karige dag.
Haha, lijkt mij heerlijk juist. Als ik mijn festival af kan sluiten met Marquee shows van Katatonia en Kreator, dan ga ik met een zeer voldaan gevoel naar de camping.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik ben me wat meer aan het inluisteren in de line up, en het ziet er naar uit dat ik het iedere dag erg druk ga hebben behalve op zondag
Op de zondag zijn mijn echte must sees eigenlijk alleen Bloodywood en Avatar.
Andere bands die ik wel wil gaan checken: The Halo Effect, Polaris, Billy Talent, Eluveitie
Eventueel als ik niks te doen heb kijkje nemen bij: Lorna shore, Novelists, Three Days Grace, Motley Crue

Opzich zal ik me niet vervelen, maar toch mis ik op de zondag nog die bands waar ik echt enthousiast van wordt, staan vooral dingen waar ik wel kan gaan kijken als er niks anders staat maar weinig musts. iemand nog een aanrader?

Ben vooral benieuwd wat er 's avonds in de tenten gaat staan, aangezien dit één van de weinige dagen zal zijn dat ik niet op de mainstage te vinden zal zijn in de avond.

Verder heb ik net een nieuwe band ontdekt, Deathstars.
Geen idee of jullie deze al kennen, maar krijg er een beetje Rammstein/Eisbrecher vibes van.
Klopt. Deathstars stonden ook een tijdje terug in het voorprogramma van Rammstein. Goede band, maar live niet altijd.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Kreator stond vorige keer op de main en verwacht die deze keer ook weer gewoon door de dag daar.
Ik vind kreator ook vaak onderschat.
Die kunnen mistens de (voormalige) positie van Slayer en Megadeth wel vullen.
Mem heeft het altijd over de big four, maar de teutonic big four verdient net zoveel zoveel erkenning. Dat Metallica de commerciële kant op is gegaan heeft geen windeieren gelegd, maar ik vind het wel prettig dat Kreator dat niet heeft gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
The German Antifa is trying to get Pantera off the Rock Am Ring line-up...do you think they might pull something like this in Belgium as well? I'm so mad right now 🙃
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken