Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Steel Panther met een nieuw album op komst, nieuwe single gelost en een nieuwe world tour-aankondiging.

Voorlopige data spreken van USA & UK tot en met eind mei 2023.
'k zie het niet zo snel gebeuren maar you never know dat ze komen herhalen op Graspop.
Al zie ik hen eerder een jaartje zalen doen. Begin juni in Trix zie ik dus wel mogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Ik heb me alles behalve geïnformeerd hierrond en kan begrijpen dat dit enorm balen is. Zou een zonnebril o.i.d. helpen om de felle lichtflits-impact te beperken? Of gaat het echt richting epilepsie?
Nee, het is geen epilepsie, hij gaat "outzonen" zoals hij het zelf noemt. Oftwel, hij komt in een soort afwezigheid terecht, en dat kan weer leiden tot paniekaanvalen enz.
Het was de eerste keer dat we naar een"donkere" zaal gingen.
Daarom het idee dat het bij buitenpodia wellicht beter gaat, en inderdaad, anders kan daaar nog altijd een zonnebril op, die haddne we gisteren helaas niet bij de hand
 
  • Verdrietig
Waarderingen: jonasvh

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Zie je Porcupine Tree als een kaartverkoop booster voor Werchter ja? Zoals ik al eerder benoemde, zelfs hier in het Werchter topic lijkt het enthousiasme voor hen nihil, laat staan onder de grotere massa.
GRAAG NAAR WERCHTER, dan hoef ik misschien niet te denken aan mijn kaart te verkopen :ROFLMAO:
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Nee, het is geen epilepsie, hij gaat "outzonen" zoals hij het zelf noemt. Oftwel, hij komt in een soort afwezigheid terecht, en dat kan weer leiden tot paniekaanvalen enz.
Het was de eerste keer dat we naar een"donkere" zaal gingen.
Daarom het idee dat het bij buitenpodia wellicht beter gaat, en inderdaad, anders kan daaar nog altijd een zonnebril op, die haddne we gisteren helaas niet bij de hand
Outzonen is nochtans 1 van de gevolgen van epilepsie.
 
  • Wow
Waarderingen: Rick1617899545

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
Nee, het is geen epilepsie, hij gaat "outzonen" zoals hij het zelf noemt. Oftwel, hij komt in een soort afwezigheid terecht, en dat kan weer leiden tot paniekaanvalen enz.
Het was de eerste keer dat we naar een"donkere" zaal gingen.
Daarom het idee dat het bij buitenpodia wellicht beter gaat, en inderdaad, anders kan daaar nog altijd een zonnebril op, die haddne we gisteren helaas niet bij de hand
klinkt erg vervelend.

ik weet niet of je bij een buiten stage minder last hebt van het licht. vooral bij headline shows heb ik het idee dat ik 's nachts op de mainstage meer verblind wordt door licht dan bij een show in een tent. vond zelf die lichten ook aardig storend en heb wel eens een zonnebril opgedaan, dat hielp wel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
klinkt erg vervelend.

ik weet niet of je bij een buiten stage minder last hebt van het licht. vooral bij headline shows heb ik het idee dat ik 's nachts op de mainstage meer verblind wordt door licht dan bij een show in een tent. vond zelf die lichten ook aardig storend en heb wel eens een zonnebril opgedaan, dat hielp wel.

Maar misschien dat je op grotere afstand er minder last van hebt. In en zal dus je toch snel dichter op het podium

Cliënt van mij had een bril gekocht met speciaal soort glazen voor het auto rijden tegen felle koplampen
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Maar misschien dat je op grotere afstand er minder last van hebt. In en zal dus je toch snel dichter op het podium

Cliënt van mij had een bril gekocht met speciaal soort glazen voor het auto rijden tegen felle koplampen
Precies, vandaar ook mijn vraaag, op een festival met licht en buiten podia kun je zelf kiezen hoe dichtbij je staat, en dus hoeveel invloed het licht gaat hebben.
Die bril heb ik gisteren ook al overwogen.
In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken, en meeleven, wordt enorm gewaardeerd.
Vooralsnog houd ik nog hoop dat wij gewoon erbij zijn op Graspop
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
Precies, vandaar ook mijn vraaag, op een festival met licht en buiten podia kun je zelf kiezen hoe dichtbij je staat, en dus hoeveel invloed het licht gaat hebben.
Die bril heb ik gisteren ook al overwogen
Om je eerdere vraag nog even uitgebreid te beantwoorden, Op GMM heb je 5 stages:
2 mainstages, waar alle grote namen zullen staan (buiten)
jupiler stage, waar voornamelijk punk, metalcore, hardcore staat (ook buiten)
dan heb je nog de marquee en de metaldome, die zijn wel binnen. hier staat voornamelijk de meer extreme metal van de line up. death/black/prog etc.

afhankelijk van je muziek smaak is het goed mogelijk om de tenten te ontwijken, ben zelf afgelopen editie ook amper in een tent geweest.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rick1617899545

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Om je eerdere vraag nog even uitgebreid te beantwoorden, Op GMM heb je 5 stages:
2 mainstages, waar alle grote namen zullen staan (buiten)
jupiler stage, waar voornamelijk punk, metalcore, hardcore staat (ook buiten)
dan heb je nog de marquee en de metaldome, die zijn wel binnen. hier staat voornamelijk de meer extreme metal van de line up. death/black/prog etc.

afhankelijk van je muziek smaak is het goed mogelijk om de tenten te ontwijken, ben zelf afgelopen editie ook amper in een tent geweest.
Nou, dan ga ik Soen en Antimatter gewoon in mijn eentje bekijken ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Eehm, dat wist ik dan weer niet.
Nou ja, hopelijk weten we in januari meer als de uitslagen van alle onderzoeken bekend zijn.
We kunnen hopelijk dan nog beslissen of het wel of geen Graspop wordt
If I may ask, how old is your son?

When I was a child I was suffering from similar symptoms and was ultimately diagnosed with a form of epilepsy that sets in while being asleep (Benign Rolandic Epilepsy). This type of epilepsyis pretty common and usually goes away around the time the child reaches puberty. Crazy light shows would make me very uncomfortable and increase the likelihood of an epileptic episode occurring that night.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
If I may ask, how old is your son?

When I was a child I was suffering from similar symptoms and was ultimately diagnosed with a form of epilepsy that only sets in while being asleep. This type of epilepsyis pretty common and usually goes away around the time the child reaches puberty. Crazy light shows would make me very uncomfortable and increase the likelihood of an epileptic episode occurring that night.
He turned 18 this year, had a big fall on his head 4 years ago. Only now that he became an adult, they really started diagnosing him.
It now looks like something is indeed not ok with his brain, since that fall.
I have too often heard the term brain injury the last couple of weeks
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
He turned 18 this year, had a big fall on his head 4 years ago. Only now he that he became an adult, they eally started diagnosing him.
It now looks like something is indeed not ok with his brain, since that fall.
I have too often heard the term brain injury the last couple of weeks
Damn. Hoop dat alles toch meevalt en jullie samen zorgeloos kunnen genieten van heerlijke optredens op Graspop / Alcatraz met een biertje in de hand. 🤞 🤘
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
May be an image of text that says '1 METALFEST AUGUST 19+20 2023 MEGADETH IN FLAMES TRIVIUM KILLSWITCH ENGAGE BIOHAZARD SEPULTURA GLORYHAMMER OBITUARY RUDEBOY PLAYS UDS PRONG SHADOW OF INTENT BLEED FROM WITHIN FLEDDY MELCULY WIND ROSE GATECREEPER WARBRINGER UNTO OTHERS BRAND OF SACRIFICE DRAIN FROZEN SOUL SIGNS OF THE SWARM 2DAGEN! IJSBAAN THE BONELESS ONES COBRA THE IMPALER EINDHOVEN FUMING MOUTH HANABIE EXTINCTION AD ENEMY INSIDE GROZA CHANGING TIDES'


Hier dan de officiële aankondiging, mooie line up hoor. en dat voor 79 euro

EDIT: zie dat @wenteldave me al voor was, in het juiste topic
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.825
Lijkt me dus allemaal wel redelijk safe om te stellen dat Killswitch Engage in 2023 niet zijn afgelaste show van dit jaar zal komen inhalen op Graspop... Best jammer aangezien ik ze destijds heel erg goed vond in het voorprogramma van Iron Maiden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
Lijkt me dus allemaal wel redelijk safe om te stellen dat Killswitch Engage in 2023 niet zijn afgelaste show van dit jaar zal komen inhalen op Graspop... Best jammer aangezien ik ze destijds heel erg goed vond in het voorprogramma van Iron Maiden.
die staan al op Alcatraz, dus zullen inderdaad niet komen. vind het ook wel jammer. tenminste zal ik ze waarschijnlijk zien op dynamo.
heb al besloten om te gaan, twijfel alleen nog tussen dagticket en weekend ticket. dagindeling is er nog niet helaas.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Dit zou ik nou echt een hele toffe headliner vinden!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken