Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
@jimmywe al een idee of er morgen een 6 december Graspop aankondiging aan zit te komen? In Nederland is het nu al Sinterklaas, dus kom maar door met dat goede nieuws ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
@jimmywe al een idee of er morgen een 6 december Graspop aankondiging aan zit te komen? In Nederland is het nu al Sinterklaas, dus kom maar door met dat goede nieuws ;)
Er wordt gezegd dat er een "damage control" pakketje van RW aan zit te komen, om het nieuws van vandaag wat te verzachten. Zet gelijk mijn eerder genoemde voorbeeld over hoe Graspop een BMTH zou kunnen aankondigen wat kracht bij.
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Er wordt gezegd dat er een "damage control" pakketje van RW aan zit te komen, om het nieuws van vandaag wat te verzachten. Zet gelijk mijn eerder genoemde voorbeeld over hoe Graspop een BMTH zou kunnen aankondigen wat kracht bij.

Ik ben er nog niet over uit wanneer we de headliners gaan krijgen. Het zou passen bij de afgelopen paar edities als er morgen een naam uit komt rollen, maar aan de andere kant hebben ze niet voor niks al zo'n grote groep aangekondigd. Die strategie klinkt dan weer heel logisch; deze maand GNR en dan kleine headliner + groepje van pakweg 15 laatste namen in het voorjaar?

Waarom anders met zo'n grote groep namen komen, als niet alle headliners bekend zijn?
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
142
300
Heerlijk nummer!! Ik heb zin om #UriahHeepToHeadlineGMM23 trending te maken op social media.

Tijd om u te beginnen volgen op social media 😁
Uriah Heep was, de laatste keer dat ik ze live zag, nog echt goed. Was wel al 2014 inmiddels... Wordt ook oud inmiddels, jeetje...

Ik heb ze vorige maand in het Koninklijk Circus gezien, en ik kan zeggen dat de energie er vanaf spatte. Hoop dat ze een live-registratie doen van de 50 Years In Rock toer, want het is de moeite!

@Timothy's Monster , verder alle respect en begrip voor uw standpunt hoor. Ik ben het er niet mee eens, maar da's verder prima, lijkt me. Zelf heb ik Pantera nooit live gezien (en Phil bewust geskipt vorig jaar), dus met wat geluk pik ik een optreden van deze line-up mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Even een quote uit het NU.nl artikel van de KISS aankondiging.

"KISS verlengt de afscheidstournee End of the Road World Tour en treedt op 12 juni 2023 weer op in de Ziggo Dome in Amsterdam. Daarmee is het de derde keer dat de groep afscheid neemt van Nederland. Na deze tournee stopt de Amerikaanse glamrockband definitief met toeren."

Voor alle haters die zeggen dat ze al tientallen keren een farewell tour hebben gedaan, lekker puh! ;)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Er wordt gezegd dat er een "damage control" pakketje van RW aan zit te komen, om het nieuws van vandaag wat te verzachten. Zet gelijk mijn eerder genoemde voorbeeld over hoe Graspop een BMTH zou kunnen aankondigen wat kracht bij.
Denk eerlijk gezegd niet dat het leed verzacht gaat worden, heb een voorgevoel dat er in dat pakketje Tamino en Machine Gun Kelly gaan zitten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Denk eerlijk gezegd niet dat het leed verzacht gaat worden, heb een voorgevoel dat er in dat pakketje Tamino en Machine Gun Kelly gaan zitten.
Tamino vind ik persoonlijk top, maar goed, beetje off topic verder. Ging me vooral om de discussie hier over hoe om te gaan met aankondigingen van minder populaire headliners, zoals de directe herhaling van RHCP daar. Als er dan inderdaad morgen direct een pakketje namen overheen komt, lijkt mij dat alleszins bedoeld om de negatieve aandacht daarvan af te leiden. En ik zie dus wel iets vergelijkbaars gebeuren bij een kleinere Graspop headliner.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.541
@jimmywe hier op het Graspop topic zijn er heel veel mensen zot van sleep token maar muzikaal ligt dit toch veel dichter bij Werchter. Enige idee als er hier ooit enige twijfel over bestond waar deze gingen staan of als die gewoon op Graspop staan omdat ze met architects touren?
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik denk van BMTH dat er een grote groep (jonge) mensen zal zijn die de band graag willen zien en er ook wel een ticket voor zullen kopen, en tegelijkertijd denk ik dat er veel oudere classic rock fans zullen zijn die er niet goed op zullen reageren.
Klopt, maar dat geldt voor letterlijk iedere headliner. Er zullen altijd mensen zijn die er niet goed op reageren: te jong, te oud, te hard, te zacht, te groot, te klein, te recent, niet metal genoeg, etc.
Een organisatie zal bij het selecteren van headliners vast met dit soort sentimenten rekening houden, maar eenmaal gekozen, denk ik niet dat ze zich daar nog heel erg druk over maken. Op dat moment moet je gewoon voor de volle 100% achter je keuzes staan.

Denk inderdaad wel dat ze gewoon een aparte aankondiging zouden krijgen, en niet dat ze in een pakketje worden verstopt.
Dat zou inderdaad compleet onlogisch zijn, gaat ook niet gebeuren.

die dag zou serieus een fantastische line up zou hebben voor de jonge metalhead:
Fever 333, Fintroll, Hatebreed, hollywood undead, lamdmvrks, mehuggah, amity affliction, any given day, delain
dan als kers op de taart de avond eindigen met de grote namen: Behemoth, Amon Amarth, Disturbed, Gojira, BMTH
Zeker weten, geweldige dag!
Overigens niet alleen voor de jonge metalheads, vergis je niet hoeveel oudere fans ook van jonge bands houden (en omgekeerd)!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Volgens mij stond zowel op werchter als op pinkpop rage against the machine geprogrammeerd en zijn deze vervangen door de peppers.

En zie in dat scenario nog wel system of a down op graspop geraken.

Werchter had hun metalheadliner met ratm hebben graspop soad gegeven ondertussen cancelt ratm zn tour en moet werchter opzoek naar een vervanger. Graspop had zn xl al aangekondigd en geeft soad niet af.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.153
3.673
@Timothy's Monster , verder alle respect en begrip voor uw standpunt hoor. Ik ben het er niet mee eens, maar da's verder prima, lijkt me. Zelf heb ik Pantera nooit live gezien (en Phil bewust geskipt vorig jaar), dus met wat geluk pik ik een optreden van deze line-up mee.

Daarom gaf ik al aan dat ik het iedereen gun om dit live te ervaren 😊. Waarschijnlijk schreeuw ik ook alle nummers mee op GMM net als in 2019 en 1998 op Dynamo. Hoewel ik eigenlijk helemaal klaar ben met mensen als Anselmo en Wylde.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.826
Ik blijf het wel echt eeuwig zonde vinden dat ze niet gewoon een poster hebben gemaakt met dan nog Headliner TBA bij de donderdag en vrijdag. Moet nu telkens de hele line-up af om te checken wie er ook alweer stond. Liefst ook nog een poster met dagindeling erbij....
 
  • Leuk
Waarderingen: MatthijsH

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.826
Volgens mij stond zowel op werchter als op pinkpop rage against the machine geprogrammeerd en zijn deze vervangen door de peppers.

En zie in dat scenario nog wel system of a down op graspop geraken.

Werchter had hun metalheadliner met ratm hebben graspop soad gegeven ondertussen cancelt ratm zn tour en moet werchter opzoek naar een vervanger. Graspop had zn xl al aangekondigd en geeft soad niet af.
Als Graspop SOAD heeft word ik helemaal gek. Ik heb dat nog liever dan dat we wereldkampioen worden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Ik blijf het wel echt eeuwig zonde vinden dat ze niet gewoon een poster hebben gemaakt met dan nog Headliner TBA bij de donderdag en vrijdag. Moet nu telkens de hele line-up af om te checken wie er ook alweer stond. Liefst ook nog een poster met dagindeling erbij....

Poster is wel handig voor het bepalen van clashfinders! Ben er bang voor, maar hoop toch echt dit jaar nog op beide headliners en een poster
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken