Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Goed nieuws van Kiss!

Maakt de komst van GNR nog waarschijnlijker. Ik hoop nog steeds op BMTH/a7x/evanescence als laatste headliner. ik zie ook eigenlijk helemaal geen andere opties meer moet ik eerlijk zeggen. wat kan hier nog bij komen?

BMTH heeft nog vrijwel niets aangekondigd (alleen download) RaR heeft ze ook van hun aankondiging moeten afhalen. hebben ook nog een show staan in Lotto. Verder kan die band juist beter als laatste aangekondigd worden na GNR om backlash te voorkomen gok ik.

BMTH verkoopt toch meer dan die bands lijkt me of heb ik het mis? in NL wel in ieder geval, in België misschien even veel. verder moet de vrijdag headliner natuurlijk helemaal niet groter zijn dan de northstage headliners van de andere dagen. met een goede undercard verkoopt dat wel. de vrijdag van dit jaar had geen sterkere bovenkant. (zeker als alter bridge er nog bij zou komen)
Ghost is toch een stuk groter dan bmth.
Pwd en bmth wel vergelijkbaar
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
ik begrijp niet waarom je die bands zou headliner maken als je al ghost en parkway drive op sub posities hebt
I understand what you're saying and maybe (hopefully) you're right. It's just that Graspop officially regards the two main stages as equal. So I wouldn't rule out two medium sized headliners for Friday, kind of like Priest/Korn this year.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
zou ik niet zo zeker van zijn, als we kijken naar maandelijkse luisteraars op spotify zijn het de volgende nummers:

bmth: 11 miljoen
Ghost: 9 miljoen
Pwd: 1.7 miljoen
En in Nederland verkoopt BMTH 2x zo veel tickets als Ghost, het is geen België maar toch. Denk dat ze aardig gelijk zijn in grootte op zijn minst.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
zou ik niet zo zeker van zijn, als we kijken naar maandelijkse luisteraars op spotify zijn het de volgende nummers:

bmth: 11 miljoen
Ghost: 9 miljoen
Pwd: 1.7 miljoen
Also, Ghosts streaming numbers are declining as of late. They peaked at 11-12 million monthly listeners when Mary On A Cross went viral on TikTok a few months ago. I think the 9 million aren't quite representative and in a month or two we will see them clocking in at around 6-7 million.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
zou ik niet zo zeker van zijn, als we kijken naar maandelijkse luisteraars op spotify zijn het de volgende nummers:

bmth: 11 miljoen
Ghost: 9 miljoen
Pwd: 1.7 miljoen
Bij de eerste 2 zitten heel veel mainstream luisteraars die niet snel een ticket voor een metalfestival zullen kopen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
ik begrijp niet waarom je die bands zou headliner maken als je al ghost en parkway drive op sub posities hebt
Ze zijn natuurlijk ook gebonden aan tourschema's. Indien zowel Ghost als PWD niet beschikbaar zijn op vrijdag, kan je niet anders dan hen "2e grootste van de dag" te maken op donderdag/zaterdag.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
zou ik niet zo zeker van zijn, als we kijken naar maandelijkse luisteraars op spotify zijn het de volgende nummers:

bmth: 11 miljoen
Ghost: 9 miljoen
Pwd: 1.7 miljoen
Streamcijfers zijn natuurlijk niet alles. Programmas van festivals worden gelukkig niet gemaakt op basis hiervan. (Anders krijgen we Frans Bauer op gmm).
Anders geformuleerd, Ghost heeft een groter bereik, bedoel ik mee, ik zie mijn ma niet naar bmth of pwd luisteren, wel naar ghost. Voor festivals is dit ook wel belangrijk.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
BMTH heeft nog vrijwel niets aangekondigd (alleen download) RaR heeft ze ook van hun aankondiging moeten afhalen. hebben ook nog een show staan in Lotto. Verder kan die band juist beter als laatste aangekondigd worden na GNR om backlash te voorkomen gok ik.

Lijkt me juist aangeraden om een groep met potentiële backlash mee tussen de rest te verbergen en niet te behouden als anticlimax, dan krijg je net meer kritiek.

Zou dan toch beter zijn om BMTH mee aan te kondigen in de periode van Ghost & Parkway Drive en dan te eindigen met Gojira, die niet noodzakelijk groter of populairder zijn, maar wel tot veel minder gezeur zouden leiden, aangezien die toch meer aanzien en/of een grotere gunfactor hebben bij de gemiddelde metalfan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Lijkt me juist aangeraden om een groep met potentiële backlash mee tussen de rest te verbergen en niet te behouden als anticlimax, dan krijg je net meer kritiek.

Zou dan toch beter zijn om BMTH mee aan te kondigen in de periode van Ghost & Parkway Drive en dan te eindigen met Gojira, die niet noodzakelijk groter of populairder zijn, maar wel tot veel minder gezeur zouden leiden, aangezien die toch meer aanzien en/of een grotere gunfactor hebben bij de gemiddelde metalfan.
ja, maar dat ging ook niet waarschijnlijk want BMTH heeft hun festivaltour nog niet bekend gemaakt
ook kans dat Download een exlusive kreeg net als bij metallica
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Streamcijfers zijn natuurlijk niet alles. Programmas van festivals worden gelukkig niet gemaakt op basis hiervan. (Anders krijgen we Frans Bauer op gmm).
Anders geformuleerd, Ghost heeft een groter bereik, bedoel ik mee, ik zie mijn ma niet naar bmth of pwd luisteren, wel naar ghost. Voor festivals is dit ook wel belangrijk.
Mijn ma helaas naar Frans Bauer.😕
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Gisteren trouwens in de Lotto Arena na Powerwolf nog even kunnen babbelen met Sam Totman van Dragonforce. Dragonforce komt volgend jaar zeker niet naar Graspop.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Pauly Robin en Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
the naked gun facepalm GIF
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken