Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ik zal wel weer het buitenbeentje zijn, maar ik gebruik bijna geen Spotify, maar YouTube Music (aangezien ik een Premium-account heb).
Die hebben echter inmiddels blijkbaar een vergelijkbare functie, Recap genaamd.
Hier die van mij over 2022:

1669843949443.png

Blijkbaar heb ik vooral veel Pure Reason Revolution geluisterd, meer nog dan ik had gedacht.. 😅
Dat komt vooral omdat ik hun concert in april in Breda heb bezocht (met Gazpacho), maar ook omdat ik het veel heb zitten luisteren tijdens mijn werk (blijkt perfecte muziek om geconcentreerd te werken).
Wel vreemd dat er geen foto van PRR bij staat, maar van een of andere Koreaanse/Japanse boy band ofzo.. 😂

Ook maakt YT Music een bijpassende playlist aan van de 100 meest beluisterde nummers.
Daarin naast PRR vooral bands die ik voor alle bezochte zomerfestivals heb beluisterd.

1669844989019.png
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93 en Jamel

WOOOSH

Playlistbediener
7 nov 2022
29
59
121.161 minuten is wel vrij intens hoor. Al stuurde een vriend van mij zijn wrapped met 171.181 minuten erop, altijd baas boven baas. Dat is bijna 8 uur per dag gemiddeld. En die hoge getallen hebben iets met 1-en blijkbaar :)
Ik zat vorig jaar aan 182K, maar dat is inderdaad bijna constant muziek aan hebben staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Welke optie selecteren jullie?
Last month,last 6 Months of all Time ?

Spotify all time.

Instafest.jpg


Ook niet echt goedkope line-up .
Met The Beatles wel zeer vreemde eend in de bijt.
 

Bijlagen

  • Instafest.png
    Instafest.png
    312,5 KB · Weergaven: 3
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Ingelke, nikita en Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Nou dan doe ik ook nog maar ff mee met het festival poster feestje:

6 maanden
1669848904774.png

All time
1669848984446.png


Leuk hoor, al die progrock gekte en dan Billie en Taylor ertussen :LOL:

Verder is het het waard om te vermelden dat een aantal artiesten, zoals Tool en King Crimson, door mij vroeger nog heel vaak via iTunes beluisterd zijn omdat ze niet op streaming diensten stonden. Bij Tool doe ik dat eigenlijk nog steeds vaak, gewoonte dingetje. Dus die zouden op een realistische lijst een stuk hoger staan. Sowieso zou de lijst er heel anders uitzien als "All time" in staat was alle mp3'tjes die ik vroeger grijs draaide mee te nemen, maar ja dit is het Spotify plaatje.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Overzicht Graspop per dag via dansendeberen. Weet niet of het klopt en of het al is gepost.

Donderdag 15 juni: 1914 – Agnostic Front – Arch Enemy – As I Lay Dying – At The Gates – Beast in Black – Butcher Babies – Carpenter Brut – Cradle Of Filth – End – Epica – Escape The Gate – Evergrey – Ghost – Marduk – Molybaron – Motionless In White – Orbit Culture – Papa Roach – Septicflesh – Sick Of It All – Spiritbox – Stray From The Path – The Raven Age – The Winery Dogs – Unearth

Vrijdag 16 juni: Amon Amarth – Any Given Day – Asking Alexandria – Behemoth – Black Mirrors – Clutch – Crowbar – Delain – Disturbed – Fever 333 – Finntroll – Gojira – Hatebreed – Heidevolk – Hollywood Undead – Landmvrks – Loathe – Meshuggah – Orange Goblin – Seether – The Amity Affliction – The Answer – Thundermother – Watain

Zaterdag 17 juni: Antimatter – Architects – Cane Hill – Cyclone – Danko Jones – Dark Angel – Draconian – Exodus – Fields of the Nephilim – Halestorm – I Prevail – In Flames – Korpiklaani – Legion Of The Damned – Less Than Jake – Life of Agony – Oceans – Pantera – Parkway Drive – Rancid – Russkaja – Skindred – Sleep Token – Slipknot – Soen – Sólstafir – Testament – The Chats – The Ghost Inside – The Menzingers – Vicious Rumours

Zondag 18 juni: Anti-Flag – Avatar – Billy Talent – Bloodywood – Deathstars – Def Leppard – Dieth – Dirkschneider – Eluveitie – Enter Shikari – Greg Puciato – Hippotraktor – Hollywood Vampires – Insomnium – Katatonia – Kissin’ Dynamite – Kreator – Lionheart – Lorna Shore – Monster Magnet – Motley Crue – Novelists – Polaris – Stand Atlantic – The Halo Effect – The Luka State – Three Days Grace – Voivod

via dansendeberen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Overzicht Graspop per dag via dansendeberen. Weet niet of het klopt en of het al is gepost.

Donderdag 15 juni: 1914 – Agnostic Front – Arch Enemy – As I Lay Dying – At The Gates – Beast in Black – Butcher Babies – Carpenter Brut – Cradle Of Filth – End – Epica – Escape The Gate – Evergrey – Ghost – Marduk – Molybaron – Motionless In White – Orbit Culture – Papa Roach – Septicflesh – Sick Of It All – Spiritbox – Stray From The Path – The Raven Age – The Winery Dogs – Unearth

Vrijdag 16 juni: Amon Amarth – Any Given Day – Asking Alexandria – Behemoth – Black Mirrors – Clutch – Crowbar – Delain – Disturbed – Fever 333 – Finntroll – Gojira – Hatebreed – Heidevolk – Hollywood Undead – Landmvrks – Loathe – Meshuggah – Orange Goblin – Seether – The Amity Affliction – The Answer – Thundermother – Watain

Zaterdag 17 juni: Antimatter – Architects – Cane Hill – Cyclone – Danko Jones – Dark Angel – Draconian – Exodus – Fields of the Nephilim – Halestorm – I Prevail – In Flames – Korpiklaani – Legion Of The Damned – Less Than Jake – Life of Agony – Oceans – Pantera – Parkway Drive – Rancid – Russkaja – Skindred – Sleep Token – Slipknot – Soen – Sólstafir – Testament – The Chats – The Ghost Inside – The Menzingers – Vicious Rumours

Zondag 18 juni: Anti-Flag – Avatar – Billy Talent – Bloodywood – Deathstars – Def Leppard – Dieth – Dirkschneider – Eluveitie – Enter Shikari – Greg Puciato – Hippotraktor – Hollywood Vampires – Insomnium – Katatonia – Kissin’ Dynamite – Kreator – Lionheart – Lorna Shore – Monster Magnet – Motley Crue – Novelists – Polaris – Stand Atlantic – The Halo Effect – The Luka State – Three Days Grace – Voivod

via dansendeberen
Als die beren naast dansen ook netjes info van de website over kunnen typen dan zal dat best kloppen toch? Ik spot zo snel geen fouten, maar ik zie ook niet zo wat de relevantie hiervan is? Of had je niet gezien dat de dagindeling ook gewoon op de GMM website te zien is?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
deze zag ik net op fb voorbijkomen...
Bekijk bijlage 3364
Op de stream van Matt Heafy (Trivium) vertelde hij inderdaad dat de opbrengsten vaak beperkt zijn, tenzij in grote oplage (ik denk dat Trivium hier wel onder valt). De cd kopen brengt snel geld in het laadje, maar met een goed contract lopen de opbrengsten van streams zelfs verder op kinderen/kleinkinderen, waar zij netto uiteindelijk veel meer opbrengen dan die cd.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zo. Ik ben de hele line-up doorgelopen en de playlist is gereed! 756 nummers in totaal, dat is best wat. Nadeel van een brede muzieksmaak denk ik! Maar wat een fijne line-up. Gisteren ook wat bands gekeken met de misses en die is nu ook stuk enthousiaster. Hieronder mijn opsomming wat ik voorlopig per dag wil zien, dit kan uiteraard nog fors gaan veranderen met inluisteren. Hierbij houd ik er al wat rekening mee waar ik de missen mee naartoe kan nemen. Maar hier en daar kies ik ff lekker volledig voor mijzelf!

Ik beperk me even tot de absolute must sees en wat ik graag wil zien als het zo uitkomt qua schema.

Donderdag (stiekem een dag dat zonder headliner al een clashfestijn wordt)
Must see: 1914, Cradle of Filth, Epica, Motionless in White, Orbit Culture, Papa Roach, Septicflesh
Graag zien: Arch Enemy, As I Lay Dying, Butcher Babies, Evergrey, Marduk, Molybaron, Spiritbox

Vrijdag
Must see: Amon Amarth, Any Given Day, Disturbed, Gojira, Meshuggah, Seether
Graag zien: Black Mirrors, Crowbar, Delain, Fever 333, Finntroll, Hatebreed, Orange Goblin, Watain

Zaterdag (onmogelijke dag)
Must see: Antimatter, Draconian, Fiels of the Nephilim, Parkway Drive, Sleep Token, Slipknot, Soen, Solstafir
Graag zien: Architects, Exodus, I Prevail, In Flames, Pantera, Russkaja,

Zondag (lijkt een rustigere afbouwdag te worden, wel fijn na die zaterdag)
Must see: Avatar, Bloodywood, Lorna Shore, The Halo Effect
Graag zien: Billy Talent, Eluveitie, Hollywood Vampires, Insomnium, Katatonia
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Overzicht Graspop per dag via dansendeberen. Weet niet of het klopt en of het al is gepost.

Donderdag 15 juni: 1914 – Agnostic Front – Arch Enemy – As I Lay Dying – At The Gates – Beast in Black – Butcher Babies – Carpenter Brut – Cradle Of Filth – End – Epica – Escape The Gate – Evergrey – Ghost – Marduk – Molybaron – Motionless In White – Orbit Culture – Papa Roach – Septicflesh – Sick Of It All – Spiritbox – Stray From The Path – The Raven Age – The Winery Dogs – Unearth

Vrijdag 16 juni: Amon Amarth – Any Given Day – Asking Alexandria – Behemoth – Black Mirrors – Clutch – Crowbar – Delain – Disturbed – Fever 333 – Finntroll – Gojira – Hatebreed – Heidevolk – Hollywood Undead – Landmvrks – Loathe – Meshuggah – Orange Goblin – Seether – The Amity Affliction – The Answer – Thundermother – Watain

Zaterdag 17 juni: Antimatter – Architects – Cane Hill – Cyclone – Danko Jones – Dark Angel – Draconian – Exodus – Fields of the Nephilim – Halestorm – I Prevail – In Flames – Korpiklaani – Legion Of The Damned – Less Than Jake – Life of Agony – Oceans – Pantera – Parkway Drive – Rancid – Russkaja – Skindred – Sleep Token – Slipknot – Soen – Sólstafir – Testament – The Chats – The Ghost Inside – The Menzingers – Vicious Rumours

Zondag 18 juni: Anti-Flag – Avatar – Billy Talent – Bloodywood – Deathstars – Def Leppard – Dieth – Dirkschneider – Eluveitie – Enter Shikari – Greg Puciato – Hippotraktor – Hollywood Vampires – Insomnium – Katatonia – Kissin’ Dynamite – Kreator – Lionheart – Lorna Shore – Monster Magnet – Motley Crue – Novelists – Polaris – Stand Atlantic – The Halo Effect – The Luka State – Three Days Grace – Voivod

via dansendeberen
Welkom op het forum.
Speciaal een accountje aangemaakt om dit te kunnen posten? 🤔
Als je een beetje dit draadje zou gevolgd hebben, dan weet je dat we zelfs over spellingsfouten in de aankondigingsteksten zitten te palaveren (Danse Macarbe bijvoorbeeld)...
Dit ruikt een beetje naar publiciteit voor de dansende beren lijkt me 🐻
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zo. Ik ben de hele line-up doorgelopen en de playlist is gereed! 756 nummers in totaal, dat is best wat. Nadeel van een brede muzieksmaak denk ik! Maar wat een fijne line-up. Gisteren ook wat bands gekeken met de misses en die is nu ook stuk enthousiaster. Hieronder mijn opsomming wat ik voorlopig per dag wil zien, dit kan uiteraard nog fors gaan veranderen met inluisteren. Hierbij houd ik er al wat rekening mee waar ik de missen mee naartoe kan nemen. Maar hier en daar kies ik ff lekker volledig voor mijzelf!

Ik beperk me even tot de absolute must sees en wat ik graag wil zien als het zo uitkomt qua schema.

Donderdag (stiekem een dag dat zonder headliner al een clashfestijn wordt)
Must see: 1914, Cradle of Filth, Epica, Motionless in White, Orbit Culture, Papa Roach, Septicflesh
Graag zien: Arch Enemy, As I Lay Dying, Butcher Babies, Evergrey, Marduk, Molybaron, Spiritbox

Vrijdag
Must see: Amon Amarth, Any Given Day, Disturbed, Gojira, Meshuggah, Seether
Graag zien: Black Mirrors, Crowbar, Delain, Fever 333, Finntroll, Hatebreed, Orange Goblin, Watain

Zaterdag (onmogelijke dag)
Must see: Antimatter, Draconian, Fiels of the Nephilim, Parkway Drive, Sleep Token, Slipknot, Soen, Solstafir
Graag zien: Architects, Exodus, I Prevail, In Flames, Pantera, Russkaja,

Zondag (lijkt een rustigere afbouwdag te worden, wel fijn na die zaterdag)
Must see: Avatar, Bloodywood, Lorna Shore, The Halo Effect
Graag zien: Billy Talent, Eluveitie, Hollywood Vampires, Insomnium, Katatonia
Ik zie het al, jij gaat Spiritbox 2 jaar achter elkaar mislopen ;)
moet zelf ook eens een lijstje gaan maken, had ik nog niet gedaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Ik zal wel weer het buitenbeentje zijn, maar ik gebruik bijna geen Spotify, maar YouTube Music (aangezien ik een Premium-account heb).
Die hebben echter inmiddels blijkbaar een vergelijkbare functie, Recap genaamd.
Hier die van mij over 2022:

Bekijk bijlage 3367

Blijkbaar heb ik vooral veel Pure Reason Revolution geluisterd, meer nog dan ik had gedacht.. 😅
Dat komt vooral omdat ik hun concert in april in Breda heb bezocht (met Gazpacho), maar ook omdat ik het veel heb zitten luisteren tijdens mijn werk (blijkt perfecte muziek om geconcentreerd te werken).
Wel vreemd dat er geen foto van PRR bij staat, maar van een of andere Koreaanse/Japanse boy band ofzo.. 😂

Ook maakt YT Music een bijpassende playlist aan van de 100 meest beluisterde nummers.
Daarin naast PRR vooral bands die ik voor alle bezochte zomerfestivals heb beluisterd.

Bekijk bijlage 3371
PRR en Hällas. Een man van m'n hart!
 
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Zal wel beter verdienen dan dat alles wordt gedownload... Maarja, 9 van de 10 mensen zullen naast een streamingdienst niet nog de muziek los kopen en gewoon alles streamen. Dat is de makkelijkste weg ook gewoon.
Dan ben ik 1 van de 10 mensen die naast een streamingsdienst ook nog eens de muziek los koopt. Heb een hele map vol met cd's en hoop voor mijn verjaardag een platenspeler te krijgen, zodat we ook Lp's kunnen gaan sparen. 😅
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Opmerkelijk; Kiss heeft nog geen woord gerept over hun aankondiging op Rock Imperium...
Zouden ze een uitgebreide tour-announcement doen?

Meestal springen bands op zo'n festival aankondiging....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken