Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Bekijk bijlage 3180

Hier zat ik ook net aan en dacht, hmmm, die moet precies wel eentje omhoog schuiven, beetje Devin Townsend vibes maar minder extréém :LOL:

Veel beterschap! Wel een goede timing, met zo'n pakketje namen die ter gezelschap voor je gedropt werden.
Lesgeven vanop afstand wordt niet meer toegepast na alle ontdekkingen tijdens corona?
Ja, prachtige band! Veel zin in om hun catalogus verder te gaan ontdekken.

Dankjewel!! Wat betreft het lesgeven: ik werk als trainer in de GGZ en gehandicaptenzorg. Een van mijn opdrachten is lesgeven op een praktijkgerichte opleiding voor mensen waarvoor regulier onderwijs een stap te ver is. En helaas is op afstand lesgeven voor die groep niet haalbaar. Maar gelukkig heb ik een collega die mij komende week kan vervangen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
103 toch? We hadden er 6 en het zijn er nu 109… Ook ik heb ze geteld gisteren. Of is er iemand van afgegaan in de tussentijd?
er waren ook 41 first timers en toen werd het 40. ik denk dat er last minute een nieuwe band heeft afgezegd en dat de aankondiging gewoon niet aangepast werd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Gisteravond tijdens volleyballen m'n enkelband gescheurd, dus zit met het pootje omhoog nieuwe bandjes te ontdekken. Molybaron had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord, maar holy moly wat een heerlijke band is dat! Die gaat met stip op de mustsee lijst.
Kende je die nog niet? Inderdaad een topband die de terechte doorbraak lijkt te krijgen. Jaartje of 4 geleden in Baroeg gezien als voorprogramma en al erg onder de indruk. Dit jaar op Werchter maakte ze het ook weer waar. Moet je gaan zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hoeveel groot is de kans dat Mettelica naar graspop komt? ikzelf denk dat ze best wel een grote kans hebben dat ze komen.
first of all: welkom op het forum.
Tja. Hoe groot of klein de kans is... Is gokken natuurlijk.
Ze staan de week voor Graspop exclusief of Download. Vorig jaar hebben ze een groot deel festivals meegepikt dus het is een samenhangsel van omstandigheden die ervoor kunnen zorgen dat ze naar Graspop komen...

Hoe dan ook is het volgens mij 50/50 kans dat het ofwel Metallica, ofwel Guns N Roses zal worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Kende je die nog niet? Inderdaad een topband die de terechte doorbraak lijkt te krijgen. Jaartje of 4 geleden in Baroeg gezien als voorprogramma en al erg onder de indruk. Dit jaar op Werchter maakte ze het ook weer waar. Moet je gaan zien!
Nee, nooit eerder van gehoord. Gelukkig maar ook, dat is voor mij ook Graspop: ontdekken van nieuwe pareltjes.

Haha Jos, zoals jij al zei: ik denk dat wij elkaar met enige regelmaat tegen gaan komen bij bandjes op Graspop. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ik kom uit op een totaal van 109 bands. -6 gekende headliners = 103 nieuwe.
Inderdaad 39 first timers. Maar er was toch een band aangekondigd als nieuwkomer, die er eigenlijk al stond (aantal pagina's geleden vermeld dacht ik, kan niet op de naam komen).

Edit: Spiritbox werd eruit gehaald. komt op herhaling zoals aangehaald door @Rockbeer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Ik denk dat die uitbreiding in muzieksmaak bij vrijwel iedereen langzaam gaat, bij mij in ieder geval wel (en is nog steeds gaande).
Soms heb je gewoon net die ene band, dat ene liedje of dat ene optreden nodig dat voor de klik zorgt, en dan rol je vaak vanzelf verder het konijnenhol in. ;)

Heb jij overigens al eens gehoord van Golden Age Rock Festival in Luik?
Klein indoor festival met main stream old school hardrock en metal bands.
Zijn pas 2 edities van geweest, in 2019 en 2022.
Kan me vergissen natuurlijk, maar lijkt me best iets voor jou en anderen hier? :)

Bekijk bijlage 3178
Bekijk bijlage 3179

Interessant! Ga ik in de gaten houden!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Hoeveel groot is de kans dat Mettelica naar graspop komt? ikzelf denk dat ze best wel een grote kans hebben dat ze komen.
Welkom!
Lees even de voorgaande 380 pagina's, daar zal de naam Metallica waarschijnlijk zo'n 2000 x genoemd zijn... :ROFLMAO:
De algemene mening hier is inderdaad dat er dit jaar door allerlei gunstige omstandigheden een serieuze kans is dat Metallica voor het eerst op GMM zal staan.
Hoe groot die kans is durf ik me echter niet aan te wagen..
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Welkom!
Lees even de voorgaande 380 pagina's, daar zal de naam Metallica waarschijnlijk zo'n 2000 x genoemd zijn... :ROFLMAO:
De algemene mening hier is inderdaad dat er dit jaar door allerlei gunstige omstandigheden een serieuze kans is dat Metallica voor het eerst op GMM zal staan.
Hoe groot die kans is durf ik me echter niet aan te wagen..
Ik zou 50/50 zeggen. Het blijft Metallica, kunnen ook zomaar nog een show in Sportpaleis of Koning Boudewijnstadion aankondigen omdat ze daar zin in hebben. Hoewel een apartr show minder mogelijk lijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
De kans is groter dan hij ooit is geweest. Maar het blijft natuurlijk wel een heel, heel, heel grote naam voor Graspop.
Ja, eens dat het een hele grote naam is. Maar gevoelsmatig hadden ze er allang een keer gestaan als ze niet met die eigen grote voorkeur voor Werchter zaten. In principe heeft Graspop intussen echt wel alle grote (nog tourende) namen in de Metal en Hardrock op hun affiche gehad. De stap van bijvoorbeeld Maiden, GnR en Rammstein naar Metallica is volgens mij echt niet zo groot.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
De kans is groter dan hij ooit is geweest. Maar het blijft natuurlijk wel een heel, heel, heel grote naam voor Graspop.
Metallica is een heel, heel, heel grote naam voor ieder festival.
Het probleem was volgens mij nooit dat GMM te klein zou zijn voor Metallica (of Metallica te groot voor GMM zo je wil), ze hebben wel op kleinere plekken gestaan.
Het probleem was/is dat 'grote broer' Werchter ze vrijwel altijd zal afsnoepen van GMM en/of dat Metallica zelf altijd de voorkeur gaf aan Werchter.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Metallica is een heel, heel, heel grote naam voor ieder festival.
Het probleem was volgens mij nooit dat GMM te klein zou zijn voor Metallica (of Metallica te groot voor GMM zo je wil), ze hebben wel op kleinere plekken gestaan.
Het probleem was/is dat 'grote broer' Werchter ze vrijwel altijd zal afsnoepen van GMM en/of dat Metallica zelf altijd de voorkeur gaf aan Werchter.
dit inderdaad, ze hebben dit jaar al op veel kleinere festivals dan GMM gestaan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ja, prachtige band! Veel zin in om hun catalogus verder te gaan ontdekken.

Dankjewel!! Wat betreft het lesgeven: ik werk als trainer in de GGZ en gehandicaptenzorg. Een van mijn opdrachten is lesgeven op een praktijkgerichte opleiding voor mensen waarvoor regulier onderwijs een stap te ver is. En helaas is op afstand lesgeven voor die groep niet haalbaar. Maar gelukkig heb ik een collega die mij komende week kan vervangen. :)
Nee, dat is geen optie dan. Laat het maar even over aan je collega in dat geval. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
1669376176845.png

Voor de gene die Inferno overwegen, net aangepast op de website. Ontbijt is bij de Canvas hutten etc niet inbegrepen.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
show me the money GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Simoni

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Er zijn echt zoveel subgenres, haha, en de meeste bands zitten dan ook nog in een mix tussen enkele subgenres. Het blijft dus altijd een vaag gegeven, maar toch wel handig om een beetje in te schatten of iets in je straatje past. Ook al hebben bands die subgenres niet altijd even graag, ik vind dat toch erg nuttig.
De ontwikkeling van metal en al zijn subgenres is inderdaad vreselijk complex, maar wel heel interessant.

Hieronder een link naar een hele mooie, interactieve website, die in groot detail de ontwikkeling van de meeste subgenres van metal letterlijk 'in kaart' brengt.
Prachtig vormgegeven (met leuke easter eggs) en heel informatief met alle invloeden van buitenaf e.d.
Ook heel mooi dat alle genres aanklikbaar zijn met meer informatie en een playlistje met voorbeelden uit het bewuste genre.
Leuk om een paar uurtjes in te verdiepen ('lezen' van linksboven naar rechtsonder)! :)

https://mapofmetal.com/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken