Graspop Metal Meeting 2023

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
waarom zou ghost na metallica willen spelen?

Als ze net voor metallica spelen hebben ze een publiek van 50K die daar gegarandeerd gaat staan en hun show bekijken, als ze na metallica spelen heb je kans dat er 20k mensen gewoon al vertrokken is
gewoon maar aangeven dat als Ghost de effectieve afsluiter zou zijn, dat het geen teken is dat metallica er niet zou staan.

en je weet het niet he wat hun eisen zijn, of wat hun manager verwacht he...
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Kunnen we trouwens 100% zeker zeggen dat Ghost op de North na xxxx (Metallica ;) ) speelt?
Wie weet sluit die avond de South stage af? Of is dit nog nooit voorgekomen?

Edit: ik bedoelde of de Southstage-headliner de dag kan afsluiten ipv North Stage/Ghost.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
ik ga het toch maar eens opsmijten, er zijn ook geruchten dat bon jovi met richie sambora terug samen zouden spelen. Als het niet metallica is, zou dit dan niet de donderdag headliner kunnen zijn? samen met een sterke 2e headliner (ghost)

Bon Jovi is zelfs voor mij een twijfelgeval of je dat wil. Ik ben bang voor Whitesnake-achtige taferelen. Ookal is de muziek zeer goed, het heeft me maanden gekost voordat ik Whitesnake weer kon normaal kon luisteren…

Niveautje erger dan Mötley Crüe
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
staat toch nergens in het tekstje?
Facebook: Ready for a rendezvous with the devil at #GMM23?!
🤘
On Thursday 15 June 2023, Ghost will headline our North Stage!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Kunnen we trouwens 100% zeker zeggen dat Ghost op de North na xxxx (Metallica ;) ) speelt?
Wie weet sluit die avond de South stage af? Of is dit nog nooit voorgekomen?
south en north sluiten allebei wel eens af, dat is het probleem niet. ging er meer om dat deze tekst staat in het ghost stukje op de website:
"they are ready to send us off to bed after a memorable first festival day"
dus we kunnen ervan uit gaan dat ze op North spelen en de dag afsluiten lijkt me
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.612
4.589
ok, maar dat wil niet zeggen dat ze na de south stage gaan spelen?
south en north sluiten allebei wel eens af, dat is het probleem niet. ging er meer om dat deze tekst staat in het ghost stukje op de website:
"they are ready to send us off to bed after a memorable first festival day"
dus we kunnen ervan uit gaan dat ze op North spelen en de dag afsluiten lijkt me
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
south en north sluiten allebei wel eens af, dat is het probleem niet. ging er meer om dat deze tekst staat in het ghost stukje op de website:
"they are ready to send us off to bed after a memorable first festival day"
dus we kunnen ervan uit gaan dat ze op North spelen en de dag afsluiten lijkt me
Oh ok, excuses voor de verwarring! Die tekst had in niet gelezen.
In dat geval lijken ze inderdaad afsluiter van de dag te zijn. Thanks voor de verduidelijking!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Kunnen we trouwens 100% zeker zeggen dat Ghost op de North na xxxx (Metallica ;) ) speelt?
Wie weet sluit die avond de South stage af? Of is dit nog nooit voorgekomen?
Op de socials staat expliciet North stage bij de aankondiging

Edit: doe eens rustig allemaal, ik heb niet eens een minuut de tijd om het ff te checken of er zijn al 5 andere berichten die hetzelfde zeggen xD of wordt ik gewoon oud en traag?
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Als ik het zo zie van afgelopen editie staat het South stage (rechterkant) aan de kant van het VIP deck. (Vroeger links)
Slipknot en Bef leppard staan op South (dag afsluiters)
Ghost en Parkway drive en Motly Crue staan op North ( lijken dan geen dag afsluiters te zijn).
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Sharpie en jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Zou zeker niet de eerste keer zijn dat een band op MS2 de dag afsluit. Wat we zeker weten is dat Ghost niet de grootste naam is van de donderdag. En wat we nu volgens mij ook zeker weten is dat GnR niet de headliner op donderdag is. Die gasten spelen standaard een langere set dan andere headliners. En ik zou als organisator ook niet het risico nemen dat ze weer te laat beginnen, zoals ze gewoonlijk doen, met nog een band er achteraan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
De discussie over wel of niet nog een grote naam erbij houdt gelukkig wel de “waar blijft Metallica?” actueel. Alleen nu met iets meer spanning en stress
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.336
Copywriter GMM: schrijft random tekstje omdat het moet van de baas.
Zo'n zin komt er echt niet in (of schrijf je alvast niet spontaan) als ze niet sowieso ingepland staan als dagafsluiter.
Ik geloof niet echt dat Metallica voor Ghost zou spelen, tenzij ze plots hun dagafsluiter tot 1u30 of 2u 's nachts zouden laten spelen.
Ik geloof nog minder dat GnR ervoor zou staan.

Hoeft de grootste naam per se op donderdag te staan... of zouden ze die 4e dag er ook gewoon bijnemen omdat ze een grote naam hebben gestrikt en zo te veel namen hebben voor 3 dagen, of zelfs gewoon genoeg aanbod om 4 dagen mee te vullen zonder uitzonderlijk grote naam...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Zou zeker niet de eerste keer zijn dat een band op MS2 de dag afsluit.
Sterker nog, dat is gewoon de standaard Graspop formule. Ik snap ook niet zo goed waarom men het zo raar zou vinden als er nog een band na Metallica staat? Een Iron Maiden of Black Sabbath stond ook gewoon op de MS1 voor middernacht, met dan om middernacht nog een afsluiter op MS2 er achteraan. Waarom zou dat met Metallica niet kunnen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken