Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.273
7.601
We gaan trouwens echt helemaal los dit jaar. Inmiddels hebben we nog maar twee pagina’s achterstand op het totaal aantal pagina’s van het voorgaande topic.

En ook inmiddels de Werchter en Pinkpop topics hebben we ver achter ons gelaten
Ik hoorde dat Metallica alleen komt als we deze week de pagina 300 halen, daarom post ik zo veel
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
ik denk dat je Motley crue hier toch onderschat. al is het voor ons onmogelijk om te weten omdat die bands al in decenia geen zaalconcert meer gedaan hebben in belgië
There seems to be a lot of interest in their newly announced german dates. The FOS-tickets were sold out the minute they went on sale, unfortunately I didn't get my hands on one.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
We gaan trouwens echt helemaal los dit jaar. Inmiddels hebben we nog maar twee pagina’s achterstand op het totaal aantal pagina’s van het voorgaande topic.

En ook inmiddels de Werchter en Pinkpop topics hebben we ver achter ons gelaten
wat kunnen wij toch allemaal een pakje zeveren hier
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
Qua invloed is Pixies idd hoger aangeschreven
Anticipation Popcorn GIF
 
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness

WJ

Playlistbediener
25 mrt 2015
33
11
Toch waren ze geen headliner dit jaar, dus de organisatie en de band zullen het met me eens zijn.
zegt niet dat ik geen respect voor de band heb of dat het geen legendarische band is, ik heb deep purple ruim 10 jaar geleden gezien in Italië en vond het geweldig. Motorhead was ook een legendarische band die veel invloed heeft gehad op de scene, maar waren toch nooit headliner. Is toch niks mis mee?
Motorhead is headliner geweest en had dat gerust nog kunnen doen. Beter dan een Soulfly of Deftones indertijd.
Qua invloed is Pixies idd hoger aangeschreven
Hebben nooit een nummer van het kaliber Smoke on the Water, Child in Time of Highway Star geproduceerd, maar goed, het is een non-argument. Ik las hierboven ook al van iemand dat Judas Priest geen headliner waardig is. Dan houdt het op natuurlijk. Elke dag veel extra pagina’s hier, maar helaas niks dan gelul van een bende hipsters die van hun eigen muziekgenre geen kaas hebben gegeten. Jammer, dit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Motorhead is headliner geweest en had dat gerust nog kunnen doen. Beter dan een Soulfly of Deftones indertijd.

Hebben nooit een nummer van het kaliber Smoke of the Water, Child in Time of Highway Star geproduceerd, maar goed, het is een non-argument. Ik las hierboven ook al van iemand dat Judas Priest geen headliner waardig is. Dan houdt het op natuurlijk. Elke dag veel extra pagina’s hier, maar helaas niks dan gelul van een bende hipsters die van hun eigen muziekgenre geen kaas hebben gegeten. Jammer, dit.
Hipsters? Bestaat dat nog?
 
  • Leuk
Waarderingen: WJ

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.242
10.701
Motorhead is headliner geweest en had dat gerust nog kunnen doen. Beter dan een Soulfly of Deftones indertijd.

Hebben nooit een nummer van het kaliber Smoke on the Water, Child in Time of Highway Star geproduceerd, maar goed, het is een non-argument. Ik las hierboven ook al van iemand dat Judas Priest geen headliner waardig is. Dan houdt het op natuurlijk. Elke dag veel extra pagina’s hier, maar helaas niks dan gelul van een bende hipsters die van hun eigen muziekgenre geen kaas hebben gegeten. Jammer, dit.
Hahaha. Heel fijn dat we je erbij hebben WJ om ons te verlichten met jouw wijze woorden dan!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Zonder Pixies mogelijk geen Nirvana, Radiohead, The Strokes zoals we ze kennen. En dat zijn dan weer 3 bands die op hun beurt een eigen genre binnen de (rock)muziek hebben beïnvloed.

PJ Harvey, Pearl Jam, Modest Mouse. Niet normaal hoeveel bands beinvloed zijn door Pixies.

Oei, misschien klink ik als een hipster nu.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.814
7.734
Absoluut. Het zit er hier vol van. Zijn van die ventjes die losgaan op Parkway Drive en Bring me the Horizon, jeweetwel, bands waar je binnen 20 jaar niks meer van hoort, in tegenstelling tot tijdloze muziek van Ozzy, Judas Priest, Maiden, Deep Purple. Dat zijn headliners.

Nou denk ik wel dat alleen Iron Maiden echt een headlinerwaardige show neerzet van dat rijtje namen. Gevolgd door Judas Priest, maar vond Deep Purple nou niet echt een optreden waarvan je denkt, ja dat moet headlinen, beetje vuurwerk erbij. En Ozzy kan het gewoon niet meer en mist de show
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.242
10.701
Absoluut. Het zit er hier vol van. Zijn van die ventjes die losgaan op Parkway Drive en Bring me the Horizon, jeweetwel, bands waar je binnen 20 jaar niks meer van hoort, in tegenstelling tot tijdloze muziek van Ozzy, Judas Priest, Maiden, Deep Purple. Dat zijn headliners.
Voelt denk ik wel fijn als je er van overtuigd bent dat jouw muzieksmaak superieur is ten opzichte van andere liefhebbers van het genre.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.666
3.363
Absoluut. Het zit er hier vol van. Zijn van die ventjes die losgaan op Parkway Drive en Bring me the Horizon, jeweetwel, bands waar je binnen 20 jaar niks meer van hoort, in tegenstelling tot tijdloze muziek van Ozzy, Judas Priest, Maiden, Deep Purple. Dat zijn headliners.
Ooooo wijze WJ, leer ons alstublieft al uw rijkdom aan kennis. Wij nederige schepsels zochten al lang een leider die weet wat goed voor ons is! Verlicht onze geesten en leid ons naar de waarheid 😇
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Absoluut. Het zit er hier vol van. Zijn van die ventjes die losgaan op Parkway Drive en Bring me the Horizon, jeweetwel, bands waar je binnen 20 jaar niks meer van hoort, in tegenstelling tot tijdloze muziek van Ozzy, Judas Priest, Maiden, Deep Purple. Dat zijn headliners.
Dan mag jij plaatsnemen in het hokje van de conservatieve boomers.
Het is maar door de Parkway Drives en de BMTHs te promoveren tot headliners dat we überhaupt binnen 10 jaar nog festivals hebben à la graspop.

De muziekindustrie van vandaag vergelijken met die van de jaren '80... Wie doet dat nu nog in Gods naam? Denk niet dat - mocht de dag van vandaag een jonge Ozzy proberen voet aan wal te zetten in het metal-milieu, dat hij zoveel succes zou hebben als wat hij nu kent. Alles een beetje nuanceren en in z'n tijdsgeest plaatsen is geen overbodige luxe in deze... Dat de "nieuwe" headliners minder impact hebben op de industrie is ergens waar, maar wie zegt er dat de "band van de toekomst", de nieuwe "Metallica" of de nieuwe "Guns n Roses" nu niet opkijkt naar Ghost? Of Amon Amarth? Of Slipknot?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
@WJ ik denk dat de graspop organisatie wel genoeg data heeft, mede door livenation en dergelijke die hen gewoon een goed beeld geeft over welke band hoeveel verkoopt, stel dat parkway drive binnen 20 jaar totaal irrelevant is dan zal je dat inderdaad wel gaan merken op hun positie op de affiche, maar uiteindelijk kijkt graspop en livenation ook gewoon naar vandaag de dag en hoeveel tickets + streams + cd sales die bands vandaag de dag hebben en maken die zo een afweging die wel uit een of andere formule komt. Uiteindelijk als de bands tevreden zijn met de plaats waar ze staan waarom zouden wij er dan een probleem over moeten maken?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.594
Motorhead is headliner geweest en had dat gerust nog kunnen doen. Beter dan een Soulfly of Deftones indertijd.

Hebben nooit een nummer van het kaliber Smoke of the Water, Child in Time of Highway Star geproduceerd, maar goed, het is een non-argument. Ik las hierboven ook al van iemand dat Judas Priest geen headliner waardig is. Dan houdt het op natuurlijk. Elke dag veel extra pagina’s hier, maar helaas niks dan gelul van een bende hipsters die van hun eigen muziekgenre geen kaas hebben gegeten. Jammer, dit.
Dit is de reden dat metal dus uitsterft...
´Ik ben een echte metalfan die enkel naar echt goede muziek luistert´
en zo jongeren die door nieuwe METALbands in het genre geraken ontmoedigen door op zo´n manieren te reageren. Dankzij bands als Bring Me The Horizon zijn er jongeren, die nooit de kans hebben gehad om de muziek van die oude mannen te ontdekken, die door zo´n bands verder gaan ontdekken. Zo leeft het genre verder en kunnen we binnen 20 jaar nog steeds naar een metalfestival gaan

Ik ben trouwens zelfs in het metalgenre gekomen door metallica, deep purple enz., maar kan ondertussen bijna alle subgenres waarderen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.273
7.601
Absoluut. Het zit er hier vol van. Zijn van die ventjes die losgaan op Parkway Drive en Bring me the Horizon, jeweetwel, bands waar je binnen 20 jaar niks meer van hoort, in tegenstelling tot tijdloze muziek van Ozzy, Judas Priest, Maiden, Deep Purple. Dat zijn headliners.
Ja mensen die ieder moment om kunnen vallen, die moet je hebben als headliner inderdaad.
als iedereen er zo over denkt als jij, dan zal Graspop ophouden met bestaan over 5 jaar, want alle "ECHTE metal bands" zijn dan met pensioen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken