Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Persoonlijk zou ik het niet durven, om Ozzy te boeken. Die man cancelled tegenwoordig meer shows dan de keren dat hij onder invloed was van coke of alcohol!
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
I'll add Deafheaven to my 2023 wishlist. We had tickets for the Berlin show last sunday - unfortunately our car broke down on the way with no chance to make it in time.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
En toch zijn ze alle drie betere kandidaten voor RW dan voor Graspop.
Er wordt hier regelmatig gesproken over het breder boeken op graspop, dan doe ik daar eens aan mee en krijg je weer de melding dat ze beter op werchter staan... hahahaha. Uiteraard passen ze goed op werchter, daar stonden ze dan ook al eerder, maar ik zie geen enkele reden waarom ze niet zouden passen op Graspop.

Ik kwam op werchter van de mainstage bij Noel Gallagher en holde naar de marquee in de hoop nog binnen te geraken bij NIN. Maaaaaannnn, wat een show was dat. Ik was al fan van NIN, maar hen eindelijk live zien heeft me echt omver geblazen. Het kan aan de setting op werchter gelegen hebben, maar ze voelden aan als verschroeiend en loeihard en zouden op geen enkele manier misstaan op Graspop. Ze zouden ook niet de eerste band zijn met elektronische invloeden op graspop.

Idem voor Tool uiteraard, technisch en geluidstechnisch een van de meest perfecte shows ooit gezien en de fanbase van Tool loopt zeker ook rond op graspop.

Porcupine Tree zou je wat 'soft' kunnen noemen, maar de recente Opeth (al hebben ze live natuurlijk ook hun oude werk), Soen, A perfect circle, 3 doors down - ik vind ze allemaal niet harder dan PT.

Ik vind dus niet dat ik hier uit-de-toon-vallende bands aanhaal, én je moet ze uiteraard ook samen zien op een affiche vol met de standaard graspop namen. Wel zijn het naar mijn gevoel bekendere namen die een heleboel Graspopgangers zouden bekoren en ook de mogelijkheid hebben om de sporadische graspopganger te overtuigen.

Al was de Tool dag op Werchter in 2019 voor mij echt een perfecte dag.
Dat was het voor vele mensen (inclusief mezelf) en heel opvallend, in mijn Graspop vrienden-en kennissengroepen ook duidelijk eentje die hen overtuigde om nog eens een dag naar Werchter te gaan.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.742
Er wordt hier regelmatig gesproken over het breder boeken op graspop, dan doe ik daar eens aan mee en krijg je weer de melding dat ze beter op werchter staan... hahahaha. Uiteraard passen ze goed op werchter, daar stonden ze dan ook al eerder, maar ik zie geen enkele reden waarom ze niet zouden passen op Graspop.

Ik kwam op werchter van de mainstage bij Noel Gallagher en holde naar de marquee in de hoop nog binnen te geraken bij NIN. Maaaaaannnn, wat een show was dat. Ik was al fan van NIN, maar hen eindelijk live zien heeft me echt omver geblazen. Het kan aan de setting op werchter gelegen hebben, maar ze voelden aan als verschroeiend en loeihard en zouden op geen enkele manier misstaan op Graspop. Ze zouden ook niet de eerste band zijn

Idem voor Tool uiteraard, technisch en geluidstechnisch een van de meest perfecte shows ooit gezien en de fanbase van Tool loopt zeker ook rond op graspop.

Porcupine Tree zou je wat 'soft' kunnen noemen, maar de recente Opeth (al hebben ze live natuurlijk ook hun oude werk), Soen, A perfect circle, 3 doors down - ik vind ze allemaal niet harder dan PT.

Ik vind dus niet dat ik hier uit-de-toon-vallende bands aanhaal, én je moet ze uiteraard ook samen zien op een affiche vol met de standaard graspop namen. Wel zijn het naar mijn gevoel bekendere namen die een heleboel Graspopgangers zouden bekoren en ook de mogelijkheid hebben om de sporadische graspopganger te overtuigen.


Dat was het voor vele mensen (inclusief mezelf) en heel opvallend, in mijn Graspop vrienden-en kennissengroepen ook duidelijk eentje die hen overtuigde om nog eens een dag naar Werchter te gaan.
Ik heb zelf gewoon heel weinig vertrouwen in het feit dat Graspop breder gaat programmeren. Denk dat ze zichzelf gewoon de doodsteek gaan geven door in het oude te blijven hangen. Dus vandaar. Ook al zie je ze samen met alle andere bands op het affiche, zie ik het nog niet gebeuren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Vraag me ook wel af bij welke bands het een probleem is van 'de organisatie wilt niet breder programmeren'en bij welke bands het een probleem is van 'Werchter zal nooit toestaan dat deze bands naar Graspop gaan'

Als Tool een tour gaat doen, zie ik het niet zo snel gebeuren dat die op Graspop eindigen in plaats van Werchter. Het is natuurlijk mogelijk, maar ik denk dat er dan eerst het één en ander mis moet gaan zoals het Rammstein verhaal van 2017.

Nine Inch Nails lijkt me niet de meest gemakkelijke bands, afgelopen zomer alleen Hellfest en als headliner. Verder gaf Jimmy al aan dat de enige reden dat werchter veel moeite had om ze te overtuigen, en dat de doorslaggevende factor was dat de afgesloten concertervaring van de barn ze wel aantrok. Op Graspop is dit er natuurlijk niet.

Verder wel mee eens dat ze wat breder kunnen boeken, maar bands als Tool/RATM/SOAD zullen gewoon niet zo snel op Graspop staan als ze ook naar Werchter kunnen. Denk niet dat de Graspop organisatie hier heel veel invloed op heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Ik heb zelf gewoon heel weinig vertrouwen in het feit dat Graspop breder gaat programmeren. Denk dat ze zichzelf gewoon de doodsteek gaan geven door in het oude te blijven hangen. Dus vandaar. Ook al zie je ze samen met alle andere bands op het affiche, zie ik het nog niet gebeuren.
graspop heeft wel al bloody beetroots, carpenter brut, een aantal keer perturbator etc. uit geleakte poster zagen we dat ghostmane ook normaal geboekt moest worden deze editie naast enter shikari. We zien dus wel dat graspop wat breder wil gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Ik heb zelf gewoon heel weinig vertrouwen in het feit dat Graspop breder gaat programmeren. Denk dat ze zichzelf gewoon de doodsteek gaan geven door in het oude te blijven hangen. Dus vandaar. Ook al zie je ze samen met alle andere bands op het affiche, zie ik het nog niet gebeuren.
Dat snap ik ergens wel. Het zijn dan ook wishlist namen, niet mijn gok over wat er volgend jaar op graspop zal staan. Ik hoop (en verwacht) uiteraard dat Slipknot zijn nieuwe album komt voorstellen, maar dat is zo'n binnenkopper dat ik die niet op een wishlist zou vernoemen. Ik ben gegaan voor bands die er nog niet / al lang niet meer hebben gestaan en ik graag zou (terug)zien.

Ik beweer ook niet dat alle buitenbeentjes er in hetzelfde jaar moeten of kunnen op komen te staan. Maar Graspop toont toch aan dat hun lijntjes, zeker bij het dagprogramma, flexibel kunnen zijn. Alles hangt uiteraard ook af van wat Werchter in hun kamp wil slepen, en daar vallen meteen wat mogelijkheden weg dan. Toch mogen we af en toe hopen met 2 jaar op rij komende bands (zoals Rammstein) of een gelukje door programmatie (zoals met A perfect circle).

Verder denk ik niet dat Graspop vooraan in de vuurlinie staat voor een doodsteek. De jaren voor corona verkochten ze hun combi's en dagtickets plots uit, waar daarvoor nog nooit was gebeurd, dus ondanks alle repeat en nog meer repeat blijft er toch een publiek en breidde dat zelfs nog uit. Wat jaren niet meer uitverkopen zou volgens mij alleen maar scherpte creëren en hen wakker schudden, dus iets mindere jaren zou ik niet eens zo slecht vinden.

Maar dus - shoot met jullie wishlists he - met namen die erg waarschijnlijk / logisch zijn, maar graag ook minder evidente. Geeft een leuk zicht op wat we wel of niet passen vinden op een relatief afgebakend festival als graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
zal eens nadenken over mijn wishlist/mogelijke droomlineup en een lijstje samenstellen
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
heb zo het gevoel dat ik niet genoeg thrash ken om op de mainstages te zetten, trekt dit op iets?
Bekijk bijlage 2496


heb expres een mindere sub voor metallica gezet met dat metallica best duur is
Ik mis Avenged Sevenfold en Disturbed in deze line up.
Hollywood Vampires boven BMTH?
Voor de rest in het algemeen: zaterdag en zondag zou ik omdraaien. De zondag is naar mijn gevoel meestal de "classic rock dag".
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Ik mis Avenged Sevenfold en Disturbed in deze line up.
Hollywood Vampires boven BMTH?
Voor de rest in het algemeen: zaterdag en zondag zou ik omdraaien. De zondag is naar mijn gevoel meestal de "classic rock dag".
ik verwacht eigenlijk dat disturbed op werchter staat. BMTH vind ik ook beter dan hollywood vampires, maar ik denk dat we wel zeker kunnen zijn dat hollywood vampires hun hernieuwde faam tot het uiterste zullen gebruiken en BMTH heeft al aangetoond zoals vorig jaar op hellfest dat ze zich ook kunnen schikken in een lagere plek. hollywood vampires was in 2018 trouwens ook al sub.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
ik verwacht eigenlijk dat disturbed op werchter staat. BMTH vind ik ook beter dan hollywood vampires, maar ik denk dat we wel zeker kunnen zijn dat hollywood vampires hun hernieuwde faam tot het uiterste zullen gebruiken en BMTH heeft al aangetoond zoals vorig jaar op hellfest dat ze zich ook kunnen schikken in een lagere plek. hollywood vampires was in 2018 trouwens ook al sub.
Mja, Hollywood Vampires schat ik toch niet populairder dan de Alice Cooper-formatie? En die stonden ook pas op de 3e rij bovenaan (van MS1).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
ik verwacht eigenlijk dat disturbed op werchter staat. BMTH vind ik ook beter dan hollywood vampires, maar ik denk dat we wel zeker kunnen zijn dat hollywood vampires hun hernieuwde faam tot het uiterste zullen gebruiken en BMTH heeft al aangetoond zoals vorig jaar op hellfest dat ze zich ook kunnen schikken in een lagere plek.
Disturbed was gewoon geboekt voor Graspop toch? zelfs een textje erbij dat ze één van de toekomstige headliners gaan zijn. Lijkt me sterk dat die niet op Graspop staan als ze touren volgend jaar.
Hetzelfde geld voor Avenged Sevenfold
heb zo het gevoel dat ik niet genoeg thrash ken om op de mainstages te zetten, trekt dit op iets?
Bekijk bijlage 2496


heb expres een mindere sub voor metallica gezet met dat metallica best duur is
Wel een mooie gevarieerde line up, denk je dat Electric Callboy echt zo hoog zal staan? Ze groeien wel snel, maar dezelfde plek als Alter Bridge, Def Leppard en Hollywood vampires lijkt me toch wat hoog gegrepen.
Mja, Hollywood Vampires schat ik toch niet populairder dan de Alice Cooper-formatie? En die stonden ook pas op de 3e rij bovenaan (van MS1).
Denk dat Johnny Depp wel heel fans brengt, en dat ze daardoor een stuk populairder zijn. Zelfs als je niks met metal hebt wil je wel een keer Johnny Depp in levende lijven zien?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Denk dat Johnny Depp wel heel fans brengt, en dat ze daardoor een stuk populairder zijn. Zelfs als je niks met metal hebt wil je wel een keer Johnny Depp in levende lijven zien?
Ik zie net dat ze vorige keer ook een spot kregen tussen 19:40 en 20:55 met erna op die stage Ozzy. Dusja, in dat opzicht staan ze gewoon op diezelfde plek.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Vrijdag

South Stage


12:50 - 13:35 Vandenberg

14:35 - 15:25 Killswitch Engage

16:35 - 17:25 Sum 41

18:35 - 19:35 Alter Bridge

20:55 - 22:10 Bring Me The Horizon

00:00 - 01:30 Avenged Sevenfold

North Stage

12:00 - 12:40 Amaranthe

13:45 - 14:25 Babymetal

15:35 - 16:25 Electric Callboy

17:35 - 18:25 Avatar

19:45 - 20:45 Hollywood Vampires

22:20 - 23:50 Ghost

Zaterdag

South Stage


12:55 - 13:45 Joan Jett & The Blackhearts

14:55 - 15:45 Poison

16:55 - 17:55 Architects

19:15 - 20:15 Def Leppard

21:50 - 23:20 Mötley Crue

North Stage

12:00 - 12:45 Jinjer

13:55 - 14:45 Body Count

15:55 - 16:45 Channel Zero

18:05 - 19:05 Trivium

20:25 - 21:40 Lamb Of God

23:30 - 01:00 Parkway Drive

Zondag

South Stage


12:00 - 12:45 Vended

13:50 - 14:40 Hatebreed

15:50 - 16:40 3 Doors Down

17:50 - 18:50 Arch Enemy

20:25 - 21:40 Pantera

23:30 - 01:00 Slipknot

North Stage

12:55 - 13:40 Bloodywood

14:50 - 15:40 Flogging Molly

16:50 - 17:40 Airbourne

19:00 - 20:15 Gojira

21:50 - 23:20 Nightwish
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken