Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Al twee keer Alcatraz aangedaan, en de 'kleinere' headliners storen me ook wel niet.
Heb er eens limp bizkit gezien, wat verschrikkelijk was, ook een half lege wei toen. Het grote volk komt bij Alcatraz inderdaad niet voor de headliners, tenzij ze echt de moeite waard zijn. Een goeie mix van bands elk jaar, ook heel wat Belgische bands. Blijven niet in 1 gokje programmeren, eskimo/electric callboy en Behemoth bv.
Een organisatie die natuurlijk is gegroeid vanuit indoor festival, naar kleinschalig outdoor en nu opnieuw wat groter. Zo moet het. Liever zo dan in 1 keer top headliners boeken en failliet gaan.

Volgens mij mochten vroeger inwoners van kortrijk gratis binnen op vrijdag, dus goeie band met de regio.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Al twee keer Alcatraz aangedaan, en de 'kleinere' headliners storen me ook wel niet.
Heb er eens limp bizkit gezien, wat verschrikkelijk was, ook een half lege wei toen. Het grote volk komt bij Alcatraz inderdaad niet voor de headliners, tenzij ze echt de moeite waard zijn. Een goeie mix van bands elk jaar, ook heel wat Belgische bands. Blijven niet in 1 gokje programmeren, eskimo/electric callboy en Behemoth bv.
Een organisatie die natuurlijk is gegroeid vanuit indoor festival, naar kleinschalig outdoor en nu opnieuw wat groter. Zo moet het. Liever zo dan in 1 keer top headliners boeken en failliet gaan.

Volgens mij mochten vroeger inwoners van kortrijk gratis binnen op vrijdag, dus goeie band met de regio.
Heeft overigens niets met graspop te maken bedenk ik me nu.
Ik geef er een draai aan...kan Alcatraz binnen hier en 5 jaar concurreren met Graspop voor grootste metalfestival in Belgie?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Heeft overigens niets met graspop te maken bedenk ik me nu.
Ik geef er een draai aan...kan Alcatraz binnen hier en 5 jaar concurreren met Graspop voor grootste metalfestival in Belgie?
Mwa. Zoals reeds aangehaald is Graspop - zeker aan de mainstages - voor een zeer breed publiek, terwijl Alcatraz toch wat meer in het diepe duikt qua line-up.
Daarnaast is het alom gekend dat Alcatraz 't graag wat kleinschaliger houdt.

Grootste zal 't dus niet worden... Populairste? Da's wat anders. 🤔
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Heeft overigens niets met graspop te maken bedenk ik me nu.
Ik geef er een draai aan...kan Alcatraz binnen hier en 5 jaar concurreren met Graspop voor grootste metalfestival in Belgie?
Nee zal nooit gebeuren. Capaciteit van Graspop is ruim het dubbele van Alcatraz geloof ik? Verder verkoopt Graspop laatste tijd ieder jaar uit en Alcatraz niet. De grote namen die op Graspop staan zijn gewoon veel populairder dan de meer extreme metal die op Alcatraz staat. Headliners zoals Behemoth of Arch Enemy vullen geen weide van 50k of 60 mensen.

Graspop is veel toegankelijker als festival dan Alcatraz. Iemand die bijvoorbeeld niet van black metal, death metal, metalcore etc. houdt en grunts in muziek verschrikkelijk vind kan alsnog een leuk weekend samenstellen op Graspop. Het doelpubliek van Graspop is vele malen groter. De tienduizenden classic rock fans en Iron Maiden fans en dergelijke zullen altijd Graspop verkiezen boven alcatraz.

Ik krijg mijn vrienden ook echt niet mee naar Alcatraz, terwijl ze er geen problemen mee hebben om ieder jaar naar Graspop te gaan. Het is een ideaal festivals voor groepen met totaal verschillende muzieksmaken (binnen de metal dan). Zo hebben we 1 persoon in de groep die groot fan is van classic rock/alterbridge/slash/tremonti en dat soort dingen, 1 iemand die vooral black/death metal luisterd, 1 iemand die alleen symfonische en powermetal luisterd. Graspop is hierdoor het perfecte festival omdat het een soort samenkomst is van deze genres. Daarnaast kan je zelfs mensen mee nemen naar Graspop die metal niks vinden.

Alcatraz lijkt me een prachtig festival, ik wil er graag een keer naar toe. Als de locatie beter was voor mij zou ik het overwegen om alleen te gaan. maar ik denk zeker niet dat het ooit groter zal worden dan Graspop, en dat moet je ook niet willen denk ik als alcatraz fan.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Ik denk ook niet dat het de ambitie is van alcatraz om groter te worden dan graspop, zoals je zegt blijven die meer niche programmeren en hebben die niet het budget (en neem aan ook intentie niet) om bv zaken als maiden of GNR te programmeren.

Het is trouwens ook goed dat alcatraz geen 2e graspop is en hopelijk niet wil worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en Joslittel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Ik ben het wel eens met al jullie reacties, alcatraz hoeft zeker geen grapsop te worden. Liever klein en gezellig dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Nog niet zien passeren hier; maar Ozzy stond een paar dagen geleden al weer op 't podium (met een kleine Black Sabbath-reunie).

Ozzy-Osbourne-performs-during-the-closing-ceremony-for-the-Commonwealth-Games-85-08082022-f7bf...jpg
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
1ste namen Bloodstock 2023:

Killswitch Engage
Megadeth
Knocked Loose
Devil Driver
Decapitated
Fit for an Autopsy
Nog 3 namen waar ik geen moeite voor ga doen.
 
  • Haha
Waarderingen: TNFke

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
En groei zou ook nooit een doel opzich moeten zijn.
De manier waarop Alcatraz zijn uitverkochte festival heeft gebruikt vind ik een heel mooie manier van groei. Een extra podium waardoor je telkens 2 keuzes hebt, in plaats van voor de grotere headliners te gaan. Zeker als je daar dan zo'n mooie boekingen neerplant.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

MetalNynke

Nieuw lid
13 aug 2022
3
3
Hoi allen, ik zal ook even mijn lijstje delen van de artiesten die ik wil zien <3

- While she sleeps
- Bring me the horizon
- Slipknot
- In Flames
- Cradle of Filth
- Dying Fetus
- Amon Amarth
- A day to remember
- FFDP
- Volbeat
- Sabaton
- Nightwish
- Epica
- Megadeth
- Moonspell
- System of a down
- Iced earth (?)
- Powerwolf
- heaven shall burn
- Metallica
- papa roach
- Flowing tears (?)
- Ghost
- Disturbed
- Therapy?
- Lacuna Coil
- Therion
- Doro
- Floor Jansen (solo)

Ik zou het ook gaaf vinden als Manowar zou komen, maar dat zal 'm niet worden helaas.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hoi allen, ik zal ook even mijn lijstje delen van de artiesten die ik wil zien <3

- While she sleeps
- Bring me the horizon
- Slipknot
- In Flames
- Cradle of Filth
- Dying Fetus
- Amon Amarth
- A day to remember
- FFDP
- Volbeat
- Sabaton
- Nightwish
- Epica
- Megadeth
- Moonspell
- System of a down
- Iced earth (?)
- Powerwolf
- heaven shall burn
- Metallica
- papa roach
- Flowing tears (?)
- Ghost
- Disturbed
- Therapy?
- Lacuna Coil
- Therion
- Doro
- Floor Jansen (solo)

Ik zou het ook gaaf vinden als Manowar zou komen, maar dat zal 'm niet worden helaas.
Hi Nynke & welkom op ‘t forum!

Leuke lijst met namen alleen ook wel een paar groepen die dit jaar nog op GMM stonden en dus de kans klein is dat die meteen nog eens op herhaling komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Hoi allen, ik zal ook even mijn lijstje delen van de artiesten die ik wil zien <3

- While she sleeps
- Bring me the horizon
- Slipknot
- In Flames
- Cradle of Filth
- Dying Fetus
- Amon Amarth
- A day to remember
- FFDP
- Volbeat
- Sabaton
- Nightwish
- Epica
- Megadeth
- Moonspell
- System of a down
- Iced earth (?)
- Powerwolf
- heaven shall burn
- Metallica
- papa roach
- Flowing tears (?)
- Ghost
- Disturbed
- Therapy?
- Lacuna Coil
- Therion
- Doro
- Floor Jansen (solo)

Ik zou het ook gaaf vinden als Manowar zou komen, maar dat zal 'm niet worden helaas.
Ben jij de vrouw van @MetalLimbo ? En welkom!
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en wenteldave

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
167
234
Maar in dat stuk staat ook dat ze een aantal grote festivals in Noord-amerika en Europa gaan headlinen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
Maar in dat stuk staat ook dat ze een aantal grote festivals in Noord-amerika en Europa gaan headlinen.
oke sorry misschien las ik ook wel alleen wat ik wou lezen. heb gewoon niks met pantera en zeker niet met deze reunie.
en ik kan ook niet geloven dat een graspop, hellfest, download of wacken ze als headliner gaat boeken.

wel even mijn idee voor de mainstages aangepast :ROFLMAO: :ROFLMAO: (ozzy maar ff weg gehaald)

vr. 1 joan jett – halestorm- black stone cherry – journey - def leppard - motley crue
2 heat - queensryche – skid row- alter bridge - disturbed – nightwish

za 1 butcher babies - avatar- in flames - trivium – soulfly - slipknot
2 municipal waste - soilwork - anthrax -body count– arch enemy - amon amarth

zo 1 delain – thundermother -amaranthe - airbourne - hollywood vampires – avenged sevenfold
2 vixen- hammerfall - godsmack – killswitch engage – epica – parkway drive

kijken hoeveel ik er straks goed heb :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken