Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.464
783
Ik begrijp ook niet echt waarom je het zou willen dat een headliner 2 jaar achter elkaar speelt, er zit al bijna geen variatie in de headliners.
Zelfs als mijn ffavoriete band 2 keer komt headlinen achter elkaar zou ik daar niet echt blij mee zijn. is toch gewoon een dooddoener voor een festival.
er zijn al veel bands die om het jaar komen, de weinige variatie die we hebben is dat er niet twee jaar lang dezelfde bands headlinen. op die manier heb je straks ieder jaar hetzelfde festival

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.464
783
lijkt mij ook eerder een stok achter de deur in geval er vanalles misloopt
In geval van nood kan je toch ook prima een jongere band een kans geven, in plaats van weer hetzelfde te boeken. Als bijvoorbeeld a7x wegvalt kan je daar ook gewoon Ghost. Gojira, Nightwish, Parkway Drive, Disturbed ofzo neer zetten in plaats van dezelfde headliner als vorig jaar. maiden verkoopt natuurlijk meer tickets maar ik denk dat het festival nooit vooruit zal gaan als het terug blijft vallen op dezelfde 60s/70s bands en nooit een jongere band een kans geeft.

DIt zagen we in 2022 ook op Hellfest, en op een aantal andere festivals in Zuid Europa geloof ik waar ze maar Gojira bombardeerden tot headliner. Dan heb ik dat toch liever, al ben ik ook niet echt fan van gojira. en ook op graspop trouwens met sabaton.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
2.480
768
In geval van nood kan je toch ook prima een jongere band een kans geven, in plaats van weer hetzelfde te boeken. Als bijvoorbeeld a7x wegvalt kan je daar ook gewoon Ghost. Gojira, Nightwish, Parkway Drive, Disturbed ofzo neer zetten in plaats van dezelfde headliner als vorig jaar. maiden verkoopt natuurlijk meer tickets maar ik denk dat het festival nooit vooruit zal gaan als het terug blijft vallen op dezelfde 60s/70s bands en nooit een jongere band een kans geeft.

DIt zagen we in 2022 ook op Hellfest, en op een aantal andere festivals in Zuid Europa geloof ik waar ze maar Gojira bombardeerden tot headliner. Dan heb ik dat toch liever, al ben ik ook niet echt fan van gojira. en ook op graspop trouwens met sabaton.
hellfest heeft natuurlijk wel de luxe van uit te verkopen zonder veel moeite meer te moeten doen. ik zou graag ghost als headliner zien maar het moet natuurlijk ook wel financieel haalbaar zijn voor graspop.

• Leuk
Waarderingen: nikita

theblackmadness

Geliefde act
9 sep 2019
1.737
1.480
Ik begrijp ook niet echt waarom je het zou willen dat een headliner 2 jaar achter elkaar speelt, er zit al bijna geen variatie in de headliners.
Zelfs als mijn ffavoriete band 2 keer komt headlinen achter elkaar zou ik daar niet echt blij mee zijn. is toch gewoon een dooddoener voor een festival.
er zijn al veel bands die om het jaar komen, de weinige variatie die we hebben is dat er niet twee jaar lang dezelfde bands headlinen. op die manier heb je straks ieder jaar hetzelfde festival
Tomorrowland entered the chat

prins

Randprogramma
9 nov 2019
245
59
begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft maiden ook echt niet ! lijkt dan idd erg armoedig als ze die WEER boeken, maar graspop denkt aan ticketverkoop.
met slipknot ben je zeker, maar zelfs met motley crue ,sevenfold of nightwish als headliner ben je dan zeker van een volle weide ??

er zal toch een moment zijn wanneer graspop deze stap MOET zetten!

Laatst bewerkt:
  • Leuk

festivallouis

Campingartiest
9 feb 2019
93
53
Met Pantera en Motley Crue is er de kans om twee originele classic boekingen te doen, vul de rest op met nieuwere headliners en je hebt een mooi gebalanceerd affiche aan de bovenkant.
Mötley Crüe and Pantera would be super cool and unique. Never got to see them, so I'd really love that.

• Leuk

theblackmadness

Geliefde act
9 sep 2019
1.737
1.480
Ik heb hier al wat mooie recensies gelezen over de Belgen van Stake. Ik vind ze ook fantastisch en dit hebben ze zeker verdiend:

• Geweldig
Waarderingen: nikita

duck

Randprogramma
8 jan 2019
242
309
Voor hoeft Maiden ook niet echt te komen volgend jaar. Maar moesten ze toch geboekt worden, ik zou er niet om rouwen.

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
2.480
768
bad omens heeft trouwens trix club uitverkocht met best nog veel tijd over, denk dat ze dit toch ook wel op de radar moet zetten voor graspop, deze band is goedkoop en trekt volk

Wardibal

Playlistbediener
16 feb 2022
21
13
Maiden zie ik graag komen maar er zijn vele anderen die in hun plaats opwachting mogen maken.
Ghost, Amon Amarth, Slipknot, Soulfly, Behemoth, Fleddie Melculy, Chanel Zero, ...

dingskewhiskas

Campingartiest
22 nov 2019
57
38
met slipknot ben je zeker, maar zelfs met motley crue ,sevenfold of nightwish als headliner ben je dan zeker van een volle weide ??
Nightwish is hoogstens een MS2 headliner, die andere 2 zijn voor MS1 (of north of south stage of whatever).

A7X zal wel geen probleem zijn. Motley Crue vind ik moeilijk in te schatten, dat is een soort curiosum. Ik zou er ook nog wel eens naar gaan kijken, al weet ik nu al dat er ongetwijfeld 105 groepen op die Graspop staan die me muzikaal veel meer zullen interesseren.

En nog eens Maiden... tja. Niet echt inspiratievol, anderzijds zijn er volgend jaar gewoon weer duizenden en duizenden voor wie het de eerste keer is, die Maiden misschien nog nooit gezien hebben. Als ik ze zelf al vaak genoeg heb gezien, dan ga ik wel naar de Marquee of de Metal Dome. Festivals (of toch zeker Graspop) gaan voor mij niet over de headliners, die zijn hoogstens de kers op de taart.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en duck

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.464
783
Schijnbaar gaat Machine Head een secret set spelen op Bloodstock festival, was geleaked op Facebook ofzo. Zouden die dan toch weer festivals gaan doen?

• Leuk

Robbr

Randprogramma
10 jun 2021
150
78
Laat ze dan ineens oversteken naar Alcatraz. Dat is hetzelfde weekend en 100 km in vogelvlucht.

prins

Randprogramma
9 nov 2019
245
59
maar even gekeken wanneer we de 1st headliner ongeveer kunnen verwachten. conclusie: geen touw aan vast te knoppen.
voor 2016 black sabbath 20 sept.
2017 rammstein 22 nov.
2018 ozzy 6 nov.
2019 within temptation 22 okt.
2020 iron maiden 7 nov.

we kunnen dus nog wel even door speculeren

• Leuk

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.464
783
ja ergens rond eind oktober/ begin november is wel normaal geloof ik
2016 was een uitzondering gok ik.

Als de eerste festivals eens beginnen met hun headliners aan te kondigen zullen we snel meer weten. zal wel rond september zijn gok ik.

Somekindofdylan

Playlistbediener
26 jun 2022
31
14
Nightwish is hoogstens een MS2 headliner, die andere 2 zijn voor MS1 (of north of south stage of whatever).

A7X zal wel geen probleem zijn. Motley Crue vind ik moeilijk in te schatten, dat is een soort curiosum. Ik zou er ook nog wel eens naar gaan kijken, al weet ik nu al dat er ongetwijfeld 105 groepen op die Graspop staan die me muzikaal veel meer zullen interesseren.

En nog eens Maiden... tja. Niet echt inspiratievol, anderzijds zijn er volgend jaar gewoon weer duizenden en duizenden voor wie het de eerste keer is, die Maiden misschien nog nooit gezien hebben. Als ik ze zelf al vaak genoeg heb gezien, dan ga ik wel naar de Marquee of de Metal Dome. Festivals (of toch zeker Graspop) gaan voor mij niet over de headliners, die zijn hoogstens de kers op de taart.
Nightwish is wel immens populair in Nederland. Speelden op Pinkpop dit jaar dacht ik? Als ze Within Temptation als headliner plaatsen, dan lijkt me Nightwish ook wel headliner waardig. (Als je kijkt naar hoeveel publiek ze kunnen trekken).

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.464
783
Wel maar ergens in de late namiddag, om 17.30. Dus helemaal niet zo hoog op de affiche.
ja, maar stonden wel als 3e naam op de line up naast metallica en 21P.
Het is me nog steeds een raadsel waarom ze zo'n bizarre tijdslot kregen op Pinkpop.
iedereen op het pinkpop forum was aan het discussiëren of Nightwish de sub zou zijn voor Metallica, of dat ze het andere podium zouden afsluiten. En toen kregen ze dit als tijdslot. Bizar.

Nu is het sowieso niet echt interessant om tijdslot op een metalfestival te vergelijken met die van een major, want is meestal wel een verschil.
Op Graspop denk ik dat ze wel 1 van de stages zouden afsluiten.

Nightwish is wel immens populair in Nederland. Speelden op Pinkpop dit jaar dacht ik? Als ze Within Temptation als headliner plaatsen, dan lijkt me Nightwish ook wel headliner waardig. (Als je kijkt naar hoeveel publiek ze kunnen trekken).
kaartverkoop van nightwish is ook een beetje tricky omdat ze met gemak 2 ziggo domes uitverkopen (denk nog wel meer want die 2 shows waren instant uiverkocht, meer dan een jaar voor dat de optredens plaats zouden vinden) terwijl ze in België niet 1 lotto arena gevuld krijgen.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken