Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
kan ook zo zijn dat maiden op dat nieuwe 3 daagse metalfestival the rock circus in den bosch komt te staan begin november.
wat is de capaciteit daar bij de brabanthallen? zijn die niet veel te klein voor een band als maiden?

edit: ben ook erg benieuwd wat dat festival gaat zijn, minder dan 3 maanden voor het festival en er is nog niets bekend? verwachtingen zijn niet hoog moet ik zeggen. ok is 2023 blijkbaar, niets gezegd!
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Boekingen van bepaalde festivals zijn echt grappig soms
Net de set gekeken van Electric Callboy op Parookaville, een electronic dance festival. Mensen gingen helemaal los
En dan heb je sabaton die vorig jaar ineens tussen de headliners stond van EXIT festival (dat gewoon doorging tijdens covid)
Echt heel bijzonder vind ik het allemaal.
EXIT FESTIVAL REVEALED FULL LINEUPS FOR Mts DANCE ARENA, NO SLEEP NOVI SAD  & URBAN BUG! | EDM NATIONS
metal festivals kunnen eigenlijk wel het een en ander leren van dance festivals. de beleving, de aankleding kunnen echt wel een tiental niveau's hoger.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
wat is de capaciteit daar bij de brabanthallen? zijn die niet veel te klein voor een band als maiden?

edit: ben ook erg benieuwd wat dat festival gaat zijn, minder dan 3 maanden voor het festival en er is nog niets bekend? verwachtingen zijn niet hoog moet ik zeggen.
Was dat geen aankondiging voor 2023?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.150
Waarom komen ze nooit terug op Werchter?




De eerste keer dat ik naar Graspop ging, zei ik tegen een kameraad wiens broer ook ging: "Als hij me tegenkomt geef ik er eentje. Zeg maar dat hij een kleine dikkerd met een Iron Maiden t-shirt moet spotten" 🙄🙄🙄
Nog even je vraag hier beantwoorden.
Werchter 2011 is maiden en Bruce in het bijzonder niet zo goed bevallen. Lauw publiek, sub voor black eyed peas, en een "cocksucker" die de irritatie van Bruce wel erg duidelijk maakte.

quote
'You fucking cocksucker trying to shine in my eyes with a laser! Will you cut it the fuck out or I will break your fucking arm! Will someone sort that cunt out? Otherwise I will!

De laatste jaren zeggen ze ook regelmatig dat ze heel bewust kiezen voor bepaalde festivals omdat ze de luxe hebben om dat te doen. Ze spelen nog omdat ze graag spelen... En dat doen ze dus niet meer voor een publiek dat hen niet past.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
bloodstock maakt vrijdag na de set van testament ook al namen bekend voor 2023!
Ben bang dat dat ook meer nieuws voor Alcatraz zal zijn dan voor Graspop, aangezien die in hetzelfde seizoen zitten als alcatraz en wacken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
Effe bijgelezen hier. Had een beetje een afterdip na Graspop. Vond het lastig om in de dagen/weken na Graspop weer om te schakelen naar 'het normale leven', dus beetje afstand genomen. Maar het gaat nu toch wel alweer een heel klein beetje kriebelen voor volgend jaar. Al moeten we zeker nog twee maanden wachten op de eerste aankondigingen.
Voor mij hetzelfde gevoel, waren toch wel aardig intensieve weekjes (GMM + Hellfest).
Inmiddels dan toch eindelijk bijgelezen (plus nog kort verslagje geplaatst op 2022 forum, voor wie het nog interesseert... ;) ), en ook alvast eens gaan nadenken over volgend jaar.

Al heel veel mooie namen de revue zien passeren.
Denk dat zowat alle mogelijke headliners intussen ook wel genoemd zijn.
Vooruit, ik doe ook wel een gulzige (en waarschijnlijk onrealistische) greep, voor een groot deel op wens gebaseerd:
Vr.: Avenged Sevenfold - Nightwish - Arch Enemy - Epica - Lamb Of God
Za.: Aerosmith - Parkway Drive - Amon Amarth - Disturbed - Avatar
Zo.: Slipknot - Ghost - Gojira - In Flames - Airbourne

Toch sluit ik zoals velen de kans van weer een extra (en mogelijk zelfs permanente) 4e dag zeker niet uit.
En tevens acht ik het niet onmogelijk dat Metallica die dag dan zou gaan headlinen (in een vergelijkbare constructie als GnR in 2018).

Een band als My Chemical Romance zou ik ook graag zien, wat mij betreft zelfs als headliner.
Pantera of Mötley Crüe als headliner raak ik nog niet zo enthousiast van, maar behoren wellicht toch tot de mogelijkheden (vraag is wel in hoeverre de controverse rond Phil Anselmo of de negatieve ervaringen met Mötley Crüe voor de organisatie nog een rol spelen bij die keuze).

Wat oude rockbands betreft zou ik Queen helemaal niet zo gek vinden (hoewel ook niet heel realistisch).
Nog wat bands uit die categorie die ik wel zou willen zien (niet per se als headliner):
Toto (enkele weken geleden nog gezien in Middelkerke, klonken nog verrassend goed)
Journey
Survivor
Boston! (nog niet gehoord hier, en weet ook niet of ze ooit nog gaan touren)

Verder heb ik nog wel wat namen die ik hier nog niet heb zien langskomen, maar die zeker niet zouden misstaan op GMM (velen nog nooit dan wel lang geleden geweest, laatste keer tussen haakjes):
1914 (-)
Aephanemer (-)
Aktarum (-)
Ancient Bards (-)
Arcturus (2016)
Arkona (2018)
Asp (-)
Bad Religion (2016)
Batushka (2018)
Be'lakor (-)
Bloodbound (2016)
Bloodywood (-)
Carach Angren (2018)
Conjurer (-)
Dalriada (-)
Dark Tranquillity (2014)
Dethklok (-)
DIO Disciples (-)
Draconian (-)
Dyscordia (2014)
Eclipse (-)
Ensiferum (2012)
Enslaved (2014)
Equilibrium (2019)
Fates Warning (-)
Frog Leap (-)
Gamma Ray (2014)
Hällas (-)
Helloween (2013)
IGNEA (-)
Infected Rain (-)
Kamelot (2005)
Kvelertak (2019)
Last in Line (-)
Leaves' Eyes (2006)
Majesty (-)
Månegarm (-)
Melechesh (2017)
Metal De Facto (-)
Moonsorrow (2016)
Myrath (-)
Ne Obliviscaris (2019)
NOFX (-)
Nytt Land (-)
Omnium Gatherum (-)
Orden Ogan (-)
Orphaned Land (2015)
Parasite Inc. (-)
Rancid (-)
Rhapsody Of Fire (2017)
Rise Against (2018)
Rotting Christ (2017)
Rudeboy (plays Urban Dance Squad) (-)
Running Wild (-)
Saor (-)
Saturnus (-)
Scarlet Stories (-)
Seasons In Black (-)
Seth (-)
Sirenia (2007)
Skáld (-)
Skindred (2018)
Slade (-)
Soilwork (2016)
Swallow The Sun (-)
Tarja (2017)
The Night Flight Orchestra (-)
The Raven Age (2018)
Therapy? (-)
Trans-Siberian Orchestra (-)
Turilli / Lione Rhapsody (-)
Týr (2018)
Unleash The Archers (-)
Unto Others (-)
Urne (-)
Van Canto (-)
Warkings (-)
Wind Rose (-)
Wintersun (-)
Xandria (-)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
bloodstock maakt vrijdag na de set van testament ook al namen bekend voor 2023!
Ik denk dat we misschien wel hetzelfde mogen verwachten bij alcatraz, en dat ligt volgens mij gewoon enkel en alleen aan het feit dat wacken het doet dat die bands al bevestigd zijn in de buurt, heb zo door de wandelgangen opgevangen dat alcatraz daar alleszins mee in hun hoofd zat, als het effectief zal gebeuren is natuurlijk wat anders maar in het verleden hebben ze het ook al gedaan
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Zou Iron Maiden misschien niks zijn voor Lokerse Feesten of Alcatraz ?
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Zou Iron Maiden misschien niks zijn voor Lokerse Feesten of Alcatraz ?
Daar zijn die veel te groot voor. Iron Maiden vult zonder probleem het Sportpaleis (18000). Te Lokeren is het terrein te klein. Alcatraz zou misschien nog lukken, maar dan is de vraag of hun budget dat toelaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Daar zijn die veel te groot voor. Iron Maiden vult zonder probleem het Sportpaleis (18000). Te Lokeren is het terrein te klein. Alcatraz zou misschien nog lukken, maar dan is de vraag of hun budget dat

Daar zijn die veel te groot voor. Iron Maiden vult zonder probleem het Sportpaleis (18000). Te Lokeren is het terrein te klein. Alcatraz zou misschien nog lukken, maar dan is de vraag of hun budget dat toelaat.
Maar op Rock Werchter stonden ze onder Black Eyed Peas. En BEP is dit jaar een van de headliners op LF 🧐😀al versta ik het ook wel ergens, was er deze zondag en idd geen heel groot terrein. En slecht verkocht, te weten dat Judas Priest headliner was. Ik dacht dat die combi met LOG ging uitverkopen maar verre van.

Alcatraz genoeg budget zou denk ik idd wel een probleem kunnen zijn. Maar misschien ook niet. Geen idee.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
Maar op Rock Werchter stonden ze onder Black Eyed Peas. En BEP is dit jaar een van de headliners op LF 🧐😀al versta ik het ook wel ergens, was er deze zondag en idd geen heel groot terrein. En slecht verkocht, te weten dat Judas Priest headliner was. Ik dacht dat die combi met LOG ging uitverkopen maar verre van.

Alcatraz genoeg budget zou denk ik idd wel een probleem kunnen zijn. Maar misschien ook niet. Geen idee.
Judas Priest stond ook al op graspop dit jaar, moest dat niet geweest zijn hadden ze waarschijnlijk wel meer tickets verkocht.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Daar zijn die veel te groot voor. Iron Maiden vult zonder probleem het Sportpaleis (18000). Te Lokeren is het terrein te klein. Alcatraz zou misschien nog lukken, maar dan is de vraag of hun budget dat toelaat.
Alcatraz ook niet hoor. In hun huidige opzet kunnen die de absolute topnamen van Graspop niet zetten.

Vraag me zelfs af of Alcatraz een grotere capaciteit heeft dan Lokeren.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Alcatraz ook niet hoor. In hun huidige opzet kunnen die de absolute topnamen van Graspop niet zetten.

Vraag me zelfs af of Alcatraz een grotere capaciteit heeft dan Lokeren.

In 2016 was Alcatraz iets van 12.000 dacht ik
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Graspop is nog wel steeds bijna het dubbele, maar Alcatraz is de laatste jaren wel serieus aan het groeien.
Was 18.000 niet 25000... (25.000 was voor heel het festival tot 2019).Moet van mij niet groter worden....vind het echt prima zo....geen wachtrijen voor drank en merchandise enzo...
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken