Graspop Metal Meeting 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Gaan we hier de richting uit van het Rock Werchter forum, waar RATM een goede band voor 18u genoemd werd...
Komaan jongens, beetje realistisch blijven. Hoeveel herhaling Iron Maiden ook mag zijn voor mensen die elk jaar gaan, er zijn weinig bands die zoveel bijdragen aan ticketverkoop als zij.

Alcatraz bezoekers zijn opgetrokken naar 25.000...
Dat is met dagtickets gerekend, zo wordt er voor Werchter altijd over 150.000 gesproken. Vorig jaar was Alcatraz uitverkocht met 12000 mensen/dag.
Ondertussen is er een podium bij en het terrein nog vergroot door de verschuiving van de ingang, dus ik zou gokken dat ze nu wel een 15000 tickets zouden kunnen verkopen, maar daar gaan ze zeker niet aan zitten. Vorig jaar hadden ze een unieke situatie door die opheffing van maatregelen. Lokerse feesten zou ook een capaciteit hebben van 15000 volgens hun website. Daar zet je geen headliners op van het kaliber Iron Maiden hier in België.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
BEP is dit jaar een van de headliners op LF
BEP is dan ook al lang niet meer de BEP van 2011. Ondertussen is Fergie er niet meer bij en die periode hadden ze een album met hit na hit na hit. Ik kan me niet herinneren nog iets succesvol van hen gehoord te hebben de afgelopen 5 jaar.
Dat die de lokerse feesten nog mogen headlinen is eigenlijk al een wonder.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Gaan we hier de richting uit van het Rock Werchter forum, waar RATM een goede band voor 18u genoemd werd...
Komaan jongens, beetje realistisch blijven. Hoeveel herhaling Iron Maiden ook mag zijn voor mensen die elk jaar gaan, er zijn weinig bands die zoveel bijdragen aan ticketverkoop als zij.


Dat is met dagtickets gerekend, zo wordt er voor Werchter altijd over 150.000 gesproken. Vorig jaar was Alcatraz uitverkocht met 12000 mensen/dag.
Ondertussen is er een podium bij en het terrein nog vergroot door de verschuiving van de ingang, dus ik zou gokken dat ze nu wel een 15000 tickets zouden kunnen verkopen, maar daar gaan ze zeker niet aan zitten. Vorig jaar hadden ze een unieke situatie door die opheffing van maatregelen. Lokerse feesten zou ook een capaciteit hebben van 15000 volgens hun website. Daar zet je geen headliners op van het kaliber Iron Maiden hier in België.

Maar als Maiden graag om de 2 jaar een festival wil doen in België, zowat alle locaties te klein zijn en ze niet meer naar Werchter willen, dan moeten ze wel elke keer terugkeren naar Graspop.

Of ze kunnen wat op Pukkelpop gaan staan, tussen groepen waarmee ze echt niets gemeen hebben. Slipknot-style!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Maar als Maiden graag om de 2 jaar een festival wil doen in België, zowat alle locaties te klein zijn en ze niet meer naar Werchter willen, dan moeten ze wel elke keer terugkeren naar Graspop.

Of ze kunnen wat op Pukkelpop gaan staan, tussen groepen waarmee ze echt niets gemeen hebben. Slipknot-style!
Ze zouden geloof ik in 2021 sportpaleis doen? dat kunnen ze dan prima inhalen in 2023 lijkt me
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ze zouden geloof ik in 2021 sportpaleis doen? dat kunnen ze dan prima inhalen in 2023 lijkt me
Denk dat dit wel eens de piste kan zijn. Lijkt me ook de enige reden waarom ze plots niet meer op de 2021-affiche stonden van GMM: Sportpaleis was reeds gereserveerd voor hun passage.

Dat zal nu wel integraal opgeschoven zijn. GMM in 2022, Sportpaleis in '23.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Iron maiden of Alcatraz is mss nog zo gek niet. De orginastie hoopt al jaren op een old school headliner. Wel raar dat ze zich weer de kaas van het brood laten eten met Judas Priest op lokerse feesten dit jaar...

 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Iron maiden of Alcatraz is mss nog zo gek niet. De orginastie hoopt al jaren op een old school headliner. Wel raar dat ze zich weer de kaas van het brood laten eten met Judas Priest op lokerse feesten dit jaar...

Maar goed dat ze de kaas van hun brood hebben laten eten :p
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Iron maiden of Alcatraz is mss nog zo gek niet. De orginastie hoopt al jaren op een old school headliner. Wel raar dat ze zich weer de kaas van het brood laten eten met Judas Priest op lokerse feesten dit jaar...

Kleine kanttekening. Artikel van 2018, dus ze hebben al een aantal edities erop zitten hierna, zonder een band van die klasse er neer te zetten.

Misschien heeft dit er wel iets mee te maken:
"Niet evident, de organisatoren doen het zonder subsidies en met een jaarlijkse lichte winst"
De winst zal misschien wat hoger liggen en de organisatoren hun kassa doen rinkelen? 🤑
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
"een topper zoals Judas Priest of Iron Maiden"?
Judas Priest krijgt niet eens de 013 of Lokerse uitverkocht.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Do you think Maiden could play Bloodstock in 2023? Usually I'd say they're too popular for Bloodstock but they're playing Shows in Europe around that time...

Screenshot_20220811-103828_Facebook.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
"een topper zoals Judas Priest of Iron Maiden"?
Judas Priest krijgt niet eens de 013 of Lokerse uitverkocht.
Ja ik blijf die headliner status van JP ook erg verwonderlijk vinden.

Ik wil mezelf na één deelname aan Alcatraz absoluut niet tot kenner van dat festival bombarderen maar het gebrek aan de echt grote namen vind ik juist heel fijn. De focus ligt op een breed en zeer kwalitatief programma. Een echt grote naam kost veel geld en trekt meer mensen die enkel voor die naam komen. Van mij hoeft dat niet op Alcatraz. En groei zou ook nooit een doel opzich moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Ja ik blijf die headliner status van JP ook erg verwonderlijk vinden.

Ik wil mezelf na één deelname aan Alcatraz absoluut niet tot kenner van dat festival bombarderen maar het gebrek aan de echt grote namen vind ik juist heel fijn. De focus ligt op een breed en zeer kwalitatief programma. Een echt grote naam kost veel geld en trekt meer mensen die enkel voor die naam komen. Van mij hoeft dat niet op Alcatraz. En groei zou ook nooit een doel opzich moeten zijn.
Ja ik heb de indruk dat korn of zelfs ffdp meer tickets verkoopt dan judas priest dus ik vind het ook bijzonder.

Hopelijk krijgen we dit keer niet zo'n verassing en hebben we 3 mooie headliners.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
ik denk dat we ook meer die tour gaan opgaan met alcatraz, die zetten nu al meer in op beleving dan dat graspop doet. randanimatie, ingeklede bars etc en dat lokt volk. samen met dan het gat te vullen die graspop laat qua extreme muziek
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Maar als Maiden graag om de 2 jaar een festival wil doen in België, zowat alle locaties te klein zijn en ze niet meer naar Werchter willen, dan moeten ze wel elke keer terugkeren naar Graspop.

Of ze kunnen wat op Pukkelpop gaan staan, tussen groepen waarmee ze echt niets gemeen hebben. Slipknot-style!
Ze hebben ooit eens (2009 ofzo?) als subheadliner op pukkelpop gestaan. Placebo stond daar toen nog achter als ik het me goed herriner. Off topic, maar placebo is nu toch ook klaar voor festivals als de lokerse feesten en suikerrock enzo. :D
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
ik denk dat we ook meer die tour gaan opgaan met alcatraz, die zetten nu al meer in op beleving dan dat graspop doet. randanimatie, ingeklede bars etc en dat lokt volk. samen met dan het gat te vullen die graspop laat qua extreme muziek
Alcatraz wordt steeds meer hét festival (in België dan) voor de vintage metalliefhebber. Graspop evolueert meer naar een "metaldagje uit voor het hele gezin" format. Vooral op de main stages moet het allemaal behapbaar blijven.

Al moet ik toegeven dat ik de volgende 3 dagen naar Alcatraz ga en daar vermoedelijk ook erg weinig tijd zal besteden aan de Prison Stage.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Alcatraz wordt steeds meer hét festival (in België dan) voor de vintage metalliefhebber. Graspop evolueert meer naar een "metaldagje uit voor het hele gezin" format. Vooral op de main stages moet het allemaal behapbaar blijven.

Al moet ik toegeven dat ik de volgende 3 dagen naar Alcatraz ga en daar vermoedelijk ook erg weinig tijd zal besteden aan de Prison Stage.
Mijn programma bestaat voornamelijk uit bands in de tent. Heerlijke scherpe en diepe programmering die ik toch wel wat mis op Graspop. Al kan je daar weer perfect grote namen bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Mijn programma bestaat voornamelijk uit bands in de tent. Heerlijke scherpe en diepe programmering die ik toch wel wat mis op Graspop. Al kan je daar weer perfect grote namen bekijken.
graspop heeft dan weer als grote selling point dat je op gelijk welk punt op de dag gigantisch grote bands kan zien die elders gewoon stuk voor stuk headliners zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
142
300
Nog even je vraag hier beantwoorden.
Werchter 2011 is maiden en Bruce in het bijzonder niet zo goed bevallen. Lauw publiek, sub voor black eyed peas, en een "cocksucker" die de irritatie van Bruce wel erg duidelijk maakte.

quote
'You fucking cocksucker trying to shine in my eyes with a laser! Will you cut it the fuck out or I will break your fucking arm! Will someone sort that cunt out? Otherwise I will!

De laatste jaren zeggen ze ook regelmatig dat ze heel bewust kiezen voor bepaalde festivals omdat ze de luxe hebben om dat te doen. Ze spelen nog omdat ze graag spelen... En dat doen ze dus niet meer voor een publiek dat hen niet past.

Ah dat is me destijds ontgaan, dank je wel. Ook leuk te horen dat Maiden bewust met de muziek bezig is, en niet gewoon voor het geld eender waar staat
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken