Graspop Metal Meeting 2023

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
210
394
Maiden zie ik graag komen maar er zijn vele anderen die in hun plaats opwachting mogen maken.
Ghost, Amon Amarth, Slipknot, Soulfly, Behemoth, Fleddie Melculy, Chanel Zero, ...
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
met slipknot ben je zeker, maar zelfs met motley crue ,sevenfold of nightwish als headliner ben je dan zeker van een volle weide ??
Nightwish is hoogstens een MS2 headliner, die andere 2 zijn voor MS1 (of north of south stage of whatever).

A7X zal wel geen probleem zijn. Motley Crue vind ik moeilijk in te schatten, dat is een soort curiosum. Ik zou er ook nog wel eens naar gaan kijken, al weet ik nu al dat er ongetwijfeld 105 groepen op die Graspop staan die me muzikaal veel meer zullen interesseren.

En nog eens Maiden... tja. Niet echt inspiratievol, anderzijds zijn er volgend jaar gewoon weer duizenden en duizenden voor wie het de eerste keer is, die Maiden misschien nog nooit gezien hebben. Als ik ze zelf al vaak genoeg heb gezien, dan ga ik wel naar de Marquee of de Metal Dome. Festivals (of toch zeker Graspop) gaan voor mij niet over de headliners, die zijn hoogstens de kers op de taart.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Schijnbaar gaat Machine Head een secret set spelen op Bloodstock festival, was geleaked op Facebook ofzo. Zouden die dan toch weer festivals gaan doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Laat ze dan ineens oversteken naar Alcatraz. Dat is hetzelfde weekend en 100 km in vogelvlucht.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ja ergens rond eind oktober/ begin november is wel normaal geloof ik
2016 was een uitzondering gok ik.

Als de eerste festivals eens beginnen met hun headliners aan te kondigen zullen we snel meer weten. zal wel rond september zijn gok ik.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Nightwish is hoogstens een MS2 headliner, die andere 2 zijn voor MS1 (of north of south stage of whatever).

A7X zal wel geen probleem zijn. Motley Crue vind ik moeilijk in te schatten, dat is een soort curiosum. Ik zou er ook nog wel eens naar gaan kijken, al weet ik nu al dat er ongetwijfeld 105 groepen op die Graspop staan die me muzikaal veel meer zullen interesseren.

En nog eens Maiden... tja. Niet echt inspiratievol, anderzijds zijn er volgend jaar gewoon weer duizenden en duizenden voor wie het de eerste keer is, die Maiden misschien nog nooit gezien hebben. Als ik ze zelf al vaak genoeg heb gezien, dan ga ik wel naar de Marquee of de Metal Dome. Festivals (of toch zeker Graspop) gaan voor mij niet over de headliners, die zijn hoogstens de kers op de taart.
Nightwish is wel immens populair in Nederland. Speelden op Pinkpop dit jaar dacht ik? Als ze Within Temptation als headliner plaatsen, dan lijkt me Nightwish ook wel headliner waardig. (Als je kijkt naar hoeveel publiek ze kunnen trekken).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wel maar ergens in de late namiddag, om 17.30. Dus helemaal niet zo hoog op de affiche.
ja, maar stonden wel als 3e naam op de line up naast metallica en 21P.
Het is me nog steeds een raadsel waarom ze zo'n bizarre tijdslot kregen op Pinkpop.
iedereen op het pinkpop forum was aan het discussiëren of Nightwish de sub zou zijn voor Metallica, of dat ze het andere podium zouden afsluiten. En toen kregen ze dit als tijdslot. Bizar.

Nu is het sowieso niet echt interessant om tijdslot op een metalfestival te vergelijken met die van een major, want is meestal wel een verschil.
Op Graspop denk ik dat ze wel 1 van de stages zouden afsluiten.

Nightwish is wel immens populair in Nederland. Speelden op Pinkpop dit jaar dacht ik? Als ze Within Temptation als headliner plaatsen, dan lijkt me Nightwish ook wel headliner waardig. (Als je kijkt naar hoeveel publiek ze kunnen trekken).
kaartverkoop van nightwish is ook een beetje tricky omdat ze met gemak 2 ziggo domes uitverkopen (denk nog wel meer want die 2 shows waren instant uiverkocht, meer dan een jaar voor dat de optredens plaats zouden vinden) terwijl ze in België niet 1 lotto arena gevuld krijgen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
de 2x ziggo dome zo snel uitverkopen kwam denk ik ook toen de voorverkoop begon op het moment dat floor bekend werd door het programma beste zangers.

maar idd een metalfestival is anders, in 2016 hebben ze ms2 afgesloten.


De vraag is voor mij vooral ook nog hoeveel zou Nightwish nu nog verkopen. Ik denk namelijk dat die twee keer Ziggo nu niet meer zal lukken, inmiddels 3 jaar na dat seizoen beste zangers?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
De vraag is voor mij vooral ook nog hoeveel zou Nightwish nu nog verkopen. Ik denk namelijk dat die twee keer Ziggo nu niet meer zal lukken, inmiddels 3 jaar na dat seizoen beste zangers?
in 2015 deden ze 2x de afaslive en in 2018 stonden ze in de ziggo dome en als headliner op Fortarock.
Ben er mee eens dat ze misschien niet gemakkelijk 2x een ziggo zouden vullen, maar 1x wel denk ik. blijft gewoon een populaire band in Nederland.
In België geen idee van hun populariteit, maar weet wel dat die headline show van 2016 geweldig was en dat het veld vol stond. vind persoonlijk nightwish een stuk sterker live dan within temptation maar dat is natuurlijk subjectief.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wat denken jullie trouwens van puscifer, als het goed is gaan die volgend jaar ook touren.
Ik verwacht ze in ieder geval op Hellfest aangezien ze daar zouden staan en ook nog op een erg hoge spot geloof ik in 2020.
Denken jullie dat die op Graspop zullen staan of eerder op Werchter?

EDIT: Was Hellfest 2021, als sub.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Wat denken jullie trouwens van puscifer, als het goed is gaan die volgend jaar ook touren.
Ik verwacht ze in ieder geval op Hellfest aangezien ze daar zouden staan en ook nog op een erg hoge spot geloof ik in 2020.
Denken jullie dat die op Graspop zullen staan of eerder op Werchter?

EDIT: Was Hellfest 2021, als sub.
Ik denk eerder Werchter. A perfect circle was Graspop maar ook enkel maar omdat de tour niet tot Werchter doorliep anders waren die 100% daar gezet, bevestigd door insiders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Laten we al beginnen met Iron Maiden op Lokerse Feesten te zetten!

Dan kan er tenminste wat vernieuwing komen.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Misschien dat voor Graspop weer Avenged Sevenfold of FNM goede opties zijn in 2023. Of een terugkeer van Rammstein of GnR? ...en SOAD pas weer in 2024?
Eventjes hierop inhaken. Rammstein is zoiezo een no-go vermoed ik. Doen volgend jaar 2x KBS aan had ik ergens gelezen.
En eerlijk, Rammstein op een 'gewoon' GMM-podium, zonder hun "toeters en bellen", zou voor mij niet echt de moeite zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Boekingen van bepaalde festivals zijn echt grappig soms
Net de set gekeken van Electric Callboy op Parookaville, een electronic dance festival. Mensen gingen helemaal los
En dan heb je sabaton die vorig jaar ineens tussen de headliners stond van EXIT festival (dat gewoon doorging tijdens covid)
Echt heel bijzonder vind ik het allemaal.
EXIT FESTIVAL REVEALED FULL LINEUPS FOR Mts DANCE ARENA, NO SLEEP NOVI SAD  & URBAN BUG! | EDM NATIONS
 
  • Haha
Waarderingen: jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Eventjes hierop inhaken. Rammstein is zoiezo een no-go vermoed ik. Doen volgend jaar 2x KBS aan had ik ergens gelezen.
En eerlijk, Rammstein op een 'gewoon' GMM-podium, zonder hun "toeters en bellen", zou voor mij niet echt de moeite zijn.
was uit een bron die fake bleek te zijn.
rammstein op graspop gaat echter zeker niet gebeuren. ben ermee eens dat er een kleine kans is dat die festivals gaan doen, en mochten ze festivals gaan doen dan staan ze gewoon weer lekker op Werchter.
Van mij hoeft het ook niet zo nodig, heb ze nu 3 keer gezien (en vorige maand nog) laat ze die miljoenen dan maar besteden aan iets van soad/metallica.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
was uit een bron die fake bleek te zijn.
rammstein op graspop gaat echter zeker niet gebeuren. ben ermee eens dat er een kleine kans is dat die festivals gaan doen, en mochten ze festivals gaan doen dan staan ze gewoon weer lekker op Werchter.
Van mij hoeft het ook niet zo nodig, heb ze nu 3 keer gezien (en vorige maand nog) laat ze die miljoenen dan maar besteden aan iets van soad/metallica.
Heb nu inderdaad het Rammstein-topic eens doorlezen en las inderdaad dat het om fake news blijkt te gaan.

+1 betreffende je Soad/Metallica statement. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken