Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
De Korn setlist van de Europese tour is toch wel wat aangepast na de VS tour van afgelopen maanden.
Ik hoopte heel erg dat ze Cold zouden spelen op Graspop en zie dat ze deze hebben toegevoegd aan de setlist voor Europa (speelden ze niet in de VS-tour) dus daar ben ik heel blij mee. Verder spelen ze ook alle classics en een aantal goede nummers van het laatste album
Zie wel dat Forgotten geschrapt is van de Setlist, dat is wel jammer. Verder wel heel blij met deze setlist, hopelijk houden ze deze ook aan voor Graspop.

Al is een drum solo als éénnalaatste nummer wel apart, en mogen die snippets van One en We Will Rock You ook wel geskipt worden van mij, zoals ook al aangehaald in een ander topic. Nog steeds wel de show waar ik het meest naar uit kijk van het festival in ieder geval.
Wel grappig dat ze blind nu als laatste spelen.
Are you ready? Oh it's already over?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik ga ook met de wagen (en fiets achterop). Maar als ik de website van Dessel bekijk én Google Maps, dan stel ik vast dat er in de omgeving van het festival veel werken aan de gang zijn. Dat zal ongetwijfeld zijn invloed hebben (lees = files). Ik heb een vermoeden dat er de perimeter waar men niet zal mogen parkeren een pak groter zal zijn dan de voorbije edities. met andere woorden, ze gaan je min of meer verplichten de parkings te laten gebruiken.
Op hun website staan enkele park & bike opties.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik weet dat er eerder op het forum werd gesproken over 30 euro per parkeerdag. Nu heb ik 15 euro gelezen en was het 10 euro in voorverkoop? Ik weet het neit meer zeker omdat ik met het openbaar vervoer komt. Iemand mag me altijd verbeteren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik weet dat er eerder op het forum werd gesproken over 30 euro per parkeerdag. Nu heb ik 15 euro gelezen en was het 10 euro in voorverkoop? Ik weet het neit meer zeker omdat ik met het openbaar vervoer komt. Iemand mag me altijd verbeteren.
20 euro, en 15 in de voorverkoop. Vind het opzich wel een prima prijs.

Waar mensen vooral boos over zijn is dat je opnieuw moet betalen als je de parkeerplaats verlaat en opnieuw in gaat. Wordt een duur grapje zo als je iedere dag op en neer rijd. Heb er zelf geen last van maar begrijp wel dat mensen pissed zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.841
vanwege het milieu is gewoon een bullshit verhaal, de kosten van de organisatie + vergunningen etc. zijn gewoon veel hoger geworden. zeg dit dan gewoon.
ticketprijzen omhoog, drankbonnen flink omhoog, betaald parkeren geen programma op woensdag.
volgend jaar dan maar de boneyard betaald maken ?
Mwa, geen programma op woensdag staat daar los van, lijkt me, dat is nooit de bedoeling geweest.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.841
In Flames heeft MS2 ook geheadlined met commerciële nummers.

En als die softies van Journey ook welkom zijn, dan kan er véél.
Ik zie ook niet in waarom BMTH niet (meer) op GMM zouden passen.
Is een band als A Day To Remember niet net zo 'soft' en commercieel?
Als ze niet naar GMM komen, lijkt me dat eerder als gevolg van het bekende verhaal als met bands als Volbeat, SOAD, Tool, etc.: Werchter (of Pukkelpop) snoept ze gewoon weg.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik zie ook niet in waarom BMTH niet (meer) op GMM zouden passen.
Is een band als A Day To Remember niet net zo 'soft' en commercieel?
Als ze niet naar GMM komen, lijkt me dat eerder als gevolg van het bekende verhaal als met bands als Volbeat, SOAD, Tool, etc.: Werchter (of Pukkelpop) snoept ze gewoon weg.
Dit dus.
Deze regel is absoluut niet 100 %: Maar volgens mij: Is iets te mainstream of duur of exclusief aan het worden (zie tool, soad, bring me the horizon, volbeat?) --> werchter, pukkelpop. A day to remember en bullet for my valentine hebben daar ook een jaartje gestaan.
Zijn ze minder mainstream aan het worden: Zie within temptation, nightwish, enz. Gaan ze van werchter, pukkelpop naar graspop volgens mij.
Het is nog maar afwachten wat ghost wil bv.
Ook al is metalcore niet mijn favoriete metal genre. Het is langs één kant wel goed dat a day to remember en bullet for my valentine even kwamen piepen bij pukkelpop. Hetzelfde voor airbourne op pukkelpop en werchter. maar dat is een ander verhaal denk ik.
Is het een loterij aan het worden of is het touwtrek zoals wie gaat hem vastkrijgen.
Electric callboy werchter volgend jaar mss? Of toch graspop. Je weet maar nooit in deze wereld.
Ik dacht dat dit bericht maar één regel lang ging zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik zie ook niet in waarom BMTH niet (meer) op GMM zouden passen.
Is een band als A Day To Remember niet net zo 'soft' en commercieel?
Als ze niet naar GMM komen, lijkt me dat eerder als gevolg van het bekende verhaal als met bands als Volbeat, SOAD, Tool, etc.: Werchter (of Pukkelpop) snoept ze gewoon weg.
In dat opzicht zou 2023 wel perfect zijn. Op Werchter stonden ze in 2019 nog, en dit jaar pukkelpop)

Ik weet niet of ik Volbeat echt zou meenemen in deze conversatie. Ik vind het een prima band en goede headliner, maar ze touren iedere zomer in Europa. Ze kunnen om de 2-3 jaar op Graspop staan en tussen door nog op Werchter/pukkelpop. Maak me niet zo'n zorgen om dat we die kwijtraken.

Voor metalcore bands heb ik die angst ook niet echt.

Vind het vooral jammer dat Graspop moeilijker vernieuwend kan zijn met headliners door Werchter. Het missen van bands als Metallica, SOAD, Tool, RATM etc.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.021
In dat opzicht zou 2023 wel perfect zijn. Op Werchter stonden ze in 2019 nog, en dit jaar pukkelpop)

Ik weet niet of ik Volbeat echt zou meenemen in deze conversatie. Ik vind het een prima band en goede headliner, maar ze touren iedere zomer in Europa. Ze kunnen om de 2-3 jaar op Graspop staan en tussen door nog op Werchter/pukkelpop. Maak me niet zo'n zorgen om dat we die kwijtraken.

Voor metalcore bands heb ik die angst ook niet echt.

Vind het vooral jammer dat Graspop moeilijker vernieuwend kan zijn met headliners door Werchter. Het missen van bands als Metallica, SOAD, Tool, RATM etc.

In hoeverre zijn deze namen vernieuwend in de headliner wereld? Voor Graspop zelf wel, maar het is niet dat het een nieuwe generatie headliners is
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Dit dus.
Deze regel is absoluut niet 100 %: Maar volgens mij: Is iets te mainstream of duur of exclusief aan het worden (zie tool, soad, bring me the horizon, volbeat?) --> werchter, pukkelpop. A day to remember en bullet for my valentine hebben daar ook een jaartje gestaan.
Zijn ze minder mainstream aan het worden: Zie within temptation, nightwish, enz. Gaan ze van werchter, pukkelpop naar graspop volgens mij.
Het is nog maar afwachten wat ghost wil bv.
Ook al is metalcore niet mijn favoriete metal genre. Het is langs één kant wel goed dat a day to remember en bullet for my valentine even kwamen piepen bij pukkelpop. Hetzelfde voor airbourne op pukkelpop en werchter. maar dat is een ander verhaal denk ik.
Is het een loterij aan het worden of is het touwtrek zoals wie gaat hem vastkrijgen.
Electric callboy werchter volgend jaar mss? Of toch graspop. Je weet maar nooit in deze wereld.
Ik dacht dat dit bericht maar één regel lang ging zijn.
Vergeet niet dat Pukkelpop een punk en metal core verleden heeft. Die hadden ooit een podium speciaal voor die muziek. Het feit dat Bullet For My Valentine er in 2019 speelde wil niet persee zeggen dat ze te "soft" zijn. Op Pukkelpop is altijd al plaats geweest voor zo'n muziek. En oké, vestimentair gezien ziet BFMV er tegenwoordig uit als de Backstreet Boys van den Aldi. Maar luister die nieuwe plaat eens. Die is vrij up tempo hoor! Trouwens, ze spelen ook op festivals als Jera On Air en Hellfest, vergeet dat niet. Vestimentair gezien vind ik het pussy's maar hun muziek is echt heerlijk en die nieuwe plaat is echt wel om duimen en vingers bij af te likken.


BFMV speelt trouwens ook op GMM dit jaar maar ik denk dat ik ze overslaag voor Sacred Reich, want thrash metal blijft toch mijn grootste meug en BFMV heb ik al een ticket voor in de Trix. Voor Sacred Reich (met Sepultura) ook wel eigenlijk, maar ik wil de week na GMM ofwel nog naar Hellfest ofwel nog naar Jera (afhankelijk wat Ticketswap mij kan bieden) dus dan zie ik BFMV daar ook wel.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Is er hier iemand die al helemaal kan zeggen waar de verschillende parkings en campings gaan liggen tegenover het festivalterrein, waar de kiss and ride juist komt en waar de pendelbussen rijden? En dan nog liefst iemand die zo technisch aangelegd is dat hij dit allemaal op een overzichtelijke google-maps-achtige kaart kan weergeven :cool:. Want de info van Graspop zelf blijft hierover toch echt niet duidelijk vind ik. Ik raad trouwens iedereen die kan aan te kamperen ipv elke dag te pendelen. Rond Dessel zijn momenteel grote wegenwerken bezig. Dit gaat voor een enorm verkeersinfarct zorgen. Raar dat Graspop hierover nog niets gezegd heeft :unsure:.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Hoop dat Airbourne niet vanaf nu voor altijd door Werchter wordt gekaapt. Dat zou zonde zijn. 40 minuten in een tent, zonde.
In 2013 kregen ze op Werchter 55 minuten op de Main. Ik denk wel dat ze in die Barn sterker voor de dag zullen komen. Maar in tussentijd stonden ze nog 2 keer op GMM, het lijkt me geen band die gekaapt zal worden door RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken